Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!!!! Pikaisesti.....Onko vieraiden kakku pilalla?

Vierailija
17.07.2010 |

Tein kakun johon päälle tuli markeni ja rouhittua mantelia.

Heitin mantelit päälle avaamattomasta pussista (pussi ollut kaapissa jonkun aikaa) ja kakun uuniin. Kun olin laittamassa puusia takaisin kaappiin huomasin, että parasta ennen päiväys oli 7.6.2010.

Onko kakku nyt pilalla ja roskiskamaa vai voiko sitä syödä?????

Sitä rouhetta ei enää siitä kakusta pois saa. Ja meille tulossa kahvivieraita illalla... voi perskeles.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi syödä

Vierailija
2/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heittäisin roskiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei ole pilalla. Se päiväyskin on vain parasta ennen, ei käytettävä ennen.

Vierailija
4/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouheen maku ole muuttunut jos se on ollut ilman kanssa tekemisissä, joskus rasva härskiintyy. Maista muutama murena ja jos ei maistu pahalta niin tarjoa pois.

Vierailija
5/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heittäisin roskiin

heti kun päiväys menee umpeen...ei se ole viimeinen käyttöpäivä vaan parasta ennen. Eli ihan hyvää vielä.

(Naapuri käyti vuoden vanhoja vehnäjauhojakin,itse en kyllä paria kuukautta vanhempia käyttäisi ettei ole jauhomatoja seassa.) Mutta mantelit; oikein säilytettynä kuivaelintarvike kestää pitkään päiväyksen jälkeen.

Vierailija
6/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heittäisin roskiin

pähkinäallergisen ainoastaan voit tappaa huonolla tuurilla.

pöytään vaan ja herkuttelemmaan. Eikä muuten tule jauhoistakaan myrkkyä(jauhokoisa kannattaa silti tarkistaa, jos ei ole ollut tiiviissä astiassa), mutta saattavat muuttua kitkeriksi

Vierailija
7/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heittäisin roskiin

pähkinäallergisen ainoastaan voit tappaa huonolla tuurilla.

pöytään vaan ja herkuttelemmaan. Eikä muuten tule jauhoistakaan myrkkyä(jauhokoisa kannattaa silti tarkistaa, jos ei ole ollut tiiviissä astiassa), mutta saattavat muuttua kitkeriksi

Vierailija
8/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan reilusti vanhenneet jauhot ja hiutaleet maistuu pahalta, kitkerältä, mutta ei tapa. Manteleita voi maistaa, jos ei maussa ole vikaa (tai maku peittyy kakun muihin makuihin), ei haittaa mitään. Pähkinät sun muut saa säilymään paremmin jos niitä pitää viileässä ja ilmatiiviisti (juuri se rasva härskiintyy).

Vierailija
9/9 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis avaamaton pussi. Säilytetty samassa kuivatavarakaapissa, eli ei viileässä.

Kait sen kakun sitten uskaltaa syödä ja tarjota vieraillekin...

ap