Kokemuksia määräaikaisen työsuhteen purkamisesta?
Onko onnistunut purkaa, jos olet saanut töitä muualta?
Jos ei, miten toimit?
Jos sopimus onnistui purkaa, pääsitkö lähtemään määräaik. paikasta heti?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (7)
Maksoin työnantajalle 1 kk palkan sivukuluineen (vähän yli 4500 e), sain lähteä 2 vko kuluttua siitä, kun sopimus saatiin aikaan. Yleensä mistään työsuhteesta ei pääse heti, irtisanomisaikaa noudatetaan tarkasti.
Hyvä työnantaja antaa työntekijän mennä, jos haluaa pitää kiinni työn laadusta. itse ainaskin laiskottuisin pahasti, jos saisin muualta vakkaripaikan eikä sen hetkinen työ ois kuin määräaikainen.
määräaikaisen työsopimuksen pystyy purkamaan, kumpikin osapuoli ihan perus säännöin, eli mulla ainakin kuukausen irtisanomis aika oli :)
mä olen irtisanoutunut määräaikaisesta virkasuhteesta (joka on tietenkin vähän eri asia kuin työsuhde) kahden viikon irtisanomisajalla, joka on meidän TES:issä määritelty määräaikaisen virkasuhteen irtisanomisajaksi. Eli ihan helposti onnistui. Olen opetusalalla.
Kyllähän nämä asiat yleensä ovat käsittääkseni neuvoteltavissa, vaikkei työsuhdetta voisi periaatteessa purkaakaan. Harva työnantaja haluaa pitää vastentahtoista työntekijää väkisin hommissa.
Siellä on selkeästi määritelty, että määräaikaisenkin voi irtisanoa.
ja työnantaja päästi menemään ilman mitään seuraumuksia. Kunnalla, terkkulassa.
määräaikaista voi purkaa. Ei kummankaan osapuolen taholta vaan se päättyy sovittuna päivänä.