Mitä astiastoa tai lasistoa keräilet?
Kommentit (16)
on arcticaa, paratiisia ja pentikin inkivääriä.
Omena-astiasto
Taitaa olla vanhentunut jo..:)
Arabian muumiastioita.
Kultakeramiikan astiasto on meillä n. 10 vuotta vanha, palvellut hyvin, mutta alkaa jo tympiä.
Täysin ehjänä säilynyt kyllä.
Paratiisi astiasto löytyy kaapista. Myös Iittalan kartio lasistoa. Lisää hankitaan kun kohdille osuu jotain kivaa ja tarpeellista.
Käytän niitä tarjoiluastioina. Leonardolta on muutakin, kynttiläkippoja ja lasten juomalaseja. Pentikin Vanilja on ruoka- ja kahviastiastona, se ei ole suuri suosikkini, mutta jatkan miehen astiaston keräämistä edellisestä liitosta. Pentikin kynttilänjalkoja on kattauksiin. Mariskooleja, Iittalan votiiveja.. noita tulee kupongeista.
Viinilasit ovat BodaNovaa.
Arabian Lumi, Pioni, Iittalan Aalto-tuikkuastiat (erivärisiä), Essence
Arabian teemaa harmaana. Tähän olen tykästynyt ihan hirveästi. Harmi vaan kun sitä ei tehdä enää harmaana. Onneksi sain hamstrattua astioita ennen kun kaikki loppui.
Heljän pupumukeja, kartiolaseja, Pentikiltä sitä sun tätä
arabian 24h valkoisena arkiastiastona
aino aalto juomalasina, samoin iittalab verna
viinilasina iittalan senta, shampanjalasit villery&boch
lisäksi kipot arabian teemaa, kaapista löytyy myös muumimukeja ja -kulhoja
Lisäksi arabian joulumukit (ostan joka vuosi pari glögimukeiksi) ja mökille olen ostanut arabian kesämukeja (kokoelma eri vuosilta siellä kahvi- ja teemukeina).
Ja kotona juon teeni aina Arabian taika-mukista (löytyy sekä sininen että valkoinen).
Tarjoiluastioina arabiaa ja iittalaa
v&b Manoiria keräsin pitkään, sitten kerään 3 vanhempaa Arabian astiasarjaa. Lasistoista olen kerännyt Pionia ja Moukkua. Harrastan muutenkin sellaista semi-antiikkista lasia.
v&b Manoiria keräsin pitkään, sitten kerään 3 vanhempaa Arabian astiasarjaa. Lasistoista olen kerännyt Pionia ja Moukkua. Harrastan muutenkin sellaista semi-antiikkista lasia.
kerätä sitä. Nyt täytyisi löytää jokin toinen samantyyppinen V&B.
vaan olen kyllä ostanut koko astiaston kerralla ja sitä sitten täydennetään jos on tarvis, yleensä ei ole. Meillä on:
Arkiastiastona
- Arabian Arctica lautaset ja kupit
- Pentikin Menu lautaset, kupit, kulhot jne.
- Jonkin verran Arabian Teemaa ja Muumimukeja
- Kaj Franckin Luna -sarjan lasit, kulhot ja lasilautaset
- Hackman Carelia -ruokailuvälineet
Juhlavampina astioina
- Villeroy & Boch Flow -sarja
- Iittalan Aurora -sarjan lasit
- Iittala Artik -aterimet
Sitten löytyy läjäpäin sukuhopeita, jotka eivät ole käyttökelpoisia juuri mihinkään...
Mä keräsin varmaan yli 15 vuotta tuota Manoiria ja en kyllästynyt sinä aikana yhtään enkä vieläkään ole kyllästynyt. Jotain samaa ajatonta kauneutta kuin vaikka Chippendale hopeoissakin. Juhlavia toki molemmat.
mulla on Pentikin Vaniljasta kaikki mitä tarvitsen.
Sen lisäksi epämääräinen määrä Iittalan laseja, (en tiedä minkä nimisiä) Marimekon skooleja ja Iittalan tuikkuja n. 10-12 kpl.
Pentikin hopeanvärisiä poroja keskikoko ja miniporo.
Jotenkin ei tullut mieleenkään mainita niitä tuohon...
Niitä meillä on 12 kpl punaisia ja 12 kpl mattavalkoisia joulupöytään, sekä 24 kpl eri värisiä muihin vuodenaikoihin. Yhteensä siis 48 kpl.
Enkä tiedä, pitikö tähän mainita lukumääriäkin? Yleensä meillä on kaikkia astioita ja laseja 12 kpl tai vähän yli (vara-astioita ostettu alunperin rikkoutumisen varalta), ruokailuvälineitä ja arkilaseja on 18 kpl kutakin ja shampanjalaseja taitaa olla lähemmäs 50 kpl.
t. 19
on arcticaa, paratiisia ja pentikin inkivääriä.