Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko alapäänne muuttunut pysyvästi synnytyksessä?

Vierailija
15.07.2010 |

Olen synnyttänyt neljästi. Joka kerran jälkeen, (viimeisin reilu kk sitten)alapääni on näyttänyt erilaiselta. Näyttää kun emätimmestä/sen ympäriltä työntyisi jotain "lihaa", mitä se on? Nykyään ei emättimen aukkoa edes näy ulompia häpyhuulia levittäessä sillä se on piilossa tuon muun tavaran välissä.(sisempiä häpyhuulia mulla ei oikeastaan edes ole). Onneksi värkki toimii edelleen, eikä ole kipuja tms. Ihmettelen vain mitä tuo esiin työntyvä tavara on?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi näin alkuun, en osaa vastata kysymykseesi.. mutta mulla on sama ongelma ja olen synnyttänyt kerran. emättimen reikää ei näy, koska niinkuin kuvailit siinä on jotain edessä! olen miettinyt ihan samaa, ja tuli heti synnytyksen jälkeen. jos löydät vastauksen tjtn ni laita ihmeessä tänne, kiinnostaa minuakin!:D

Vierailija
2/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi, että usealla synnyttäneellä on samanlaisia "pullottavia" ja ne ovat emättimen seinämää. Kait ne paikat löystyy kun useampi synnytys. Ei ole vaarallista, inhottavan tuntuista vaan. Kannattaa gynellä tarkastuttaa, ettei ole laskeumasta kyse. Sekin yleistä synnytysten jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kipuja, mutta todellakin lihaa tursuaa emättimestä ulos. Ja minulla ikävänä vaivana myös peräsuolen laskeuma eli peräsuoli "työntyy" myös emättimestä, tosin vain ulostetta täynnä ollessa. Ei parane itsestään, jumppa ei tähän auta:ripustukset pettää raskauksien vuoksi...

Niin ja minulla ikää 34v. Leikkaus tulossa syksyllä, dg cystocele et rectocele... 5vko sairaslomaa...

Vierailija
4/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea kärsimään: (. Ei kivoja vaivoja. Mulla alkoi pullottamaan jo ekasta synnytyksestä. Sen huomaa parhaiten pystyasennossa, makuulla se ikäänkuin "vetäytyy" sisäänpäin, tuntuu silti kuitenkin.

Vierailija
5/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli emättimen aukosta näkyy jotain "tavaraa" siis liekä juuri niitä seinämiä. Ei kai se tilanne muuksi enää muutu? En nimittäin ole vuosiin enää alakertaan katsonut.

Mulla muuttui myös niin, että sisemmät häpyhuulet eli ne "fileet" kasvoivat tai venyivät. Tai ainakin siltä tuntuu, vaikken niitä koskaan ole mitannutkaan.

Tuntuu että itse emättimen aukko on suurentunut, entä muilla? Olen kyllä ihan tyytyväinen tiukkuuteen, eli melko samassa se pysynyt. Kiitos alapääjumpan, tai nuorena synnyttämisen tai mistä se nyt johtuukaan.

Vierailija
6/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tursuavat lihat on kyllä työntyny piiloon mutta värkki ommeltiin repeämien vuoksi ja sen kyllä tuntee. :/

Vierailija
7/33 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin vaan kahden jälkeen... En kyllä tarkemmin tiedä mikä on homman nimi, kertokoon joku jos tietää? Lantionpohjan lihakset on ainakin mulla kunnossa ja ja jatkuva säännöllinen jumppa ei tilannetta ole muuttanut. Seisaallaan etenkin tuo tilanne, makuulla ei niin paha.

Vierailija
8/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisesti samalla lailla kuin teillä muillakin. Kutsun sitä lihapullaksi :(

Ja minullakin se ikään kuin vetäytyy ylös kun olen makuulla. Kuukautisten lähestyessä se lihapulla tuntuu enemmän, ja varsinkin jos olen rakastellessa päällä. Mulla on kaksi lasta, ja ekan jälkeen tätä "ongelmaa" ei ollut. Ei nytkään satu tms, mutta tuntuu. Ja ärsyttää! Jos katson peilistä jalkoväliäni, niin värkki näyttää samalta kuin ennen ensimmäistäkään raskautta, mutta se lihapulla piileskelee sisälläni. Gynelle käydessä kukaan ei oo sanonut mitään ja kysyttyäni asiasta, on vaan vastattu, että ihan normaalilta täällä kaikki näyttää ja tuntuu. Laskeumaa ei kuulemma oo. Eli en kertakaikkiaan voi käsittää miltä oikea laskeuma voikaan tuntua!

Vierailija
9/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla ollu, laskee ittekseen ajan kanssa.

Joo, ja on pommin jäljiltä, kun ei ole välilihaa enää tallella, harmi sinänsä.

Vierailija
10/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tarkoittaa tuo ajan kanssa..? Mulla ollut jo kohta 3v, että onkohan vielä toivoa...

Vierailija
11/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö sulla ole välilihaa ollenkaan enää??

Miten ihmeessä??

Sulla on emätin ja peräreikä kaikki samaa syssyä??

:D

Vierailija
12/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeitä kiristäviä arpia ihan riittävästi. Seksistä ei vielkään voi nauttia normaalisti, niin kuin ennen raskautta. Kätilö mokasi ommelten kanssa ja myöhemmin korjailtiin alapäätä. Tuosta jo yli 2 vuotta... Joo ja mullakin tuota tursuamista alapäässä!

Vierailija
13/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein mieheni kanssa tästä keskustelin kun tuli se dokkari naisista jotka parantelevat alapäätä näyttämään paremmalta. MUTTA kohdunsulle kyllä tuli kivut toisen lapsen jälkeen. Gynellä oon käynyt sitä melkein joka vuosi valittamassa, koska pelottaa että jos siellä on jotain huonolaatuisia muutoksia, mutta viimeisin lääkäri joka oli erikoistunut myös syöpätauteihin, sanoi että "sun pitää vaan lämmitellä ensin kunnolla. Punkkupullo ja tuoksukynttilöitä niin saat fiillistä peliin." Ei ne kivut ihan hirmusesti silti ole helpottaneet... kolme lasta olen synnyttänyt.

Vierailija
14/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aikaa nyt 1,5 vuotta ja olen uudelleen raskaana. Raskausaikana tuntuu, että paikat pettää alaspäin :( Ei kiva.

Miksiköhän tästä ei puhuta esim. synnytysvalmennuksessa?

Vierailija
15/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aikaa nyt 1,5 vuotta ja olen uudelleen raskaana. Raskausaikana tuntuu, että paikat pettää alaspäin :( Ei kiva.

Miksiköhän tästä ei puhuta esim. synnytysvalmennuksessa?

Vierailija
16/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti sitä, että muutaman vuoden kuluttua et enää jaksa kysellä asiasta, kun kukaan ei kuitenkaan auta.

Mitähän tarkoittaa tuo ajan kanssa..? Mulla ollut jo kohta 3v, että onkohan vielä toivoa...

Vierailija
17/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaamalla niitä "ilolihaksia" esim. geishakuulien kanssa tuo vaiva hoituu kokonaan pois. Muutkin edut tulevat samalla. Asiasta kokemusta jokaisen 3:n synnytyksen jälkeen.

Vierailija
18/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen kiinteä pallukka voi olla laskeumavaivaa. Peräsuolen ja emättimen välinen seinämä pullistuu emättimen puolelle, kun on peäsuolen laskeumaa. Siinä vaivassa myös kakka tuntuu jumittuvan jonnekin mutkaan tai painaa jopa emättimen puolelle.

Vierailija
19/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö sulla ole välilihaa ollenkaan enää??

Miten ihmeessä??

Sulla on emätin ja peräreikä kaikki samaa syssyä??

:D

Mäkin nauraisin jos naurattais

Vierailija
20/33 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvin toimii ;) ja tuntuu jopa siltä että yhdynnästä nautin nyt enemmän kuin ennen, paika ton jotenkin herkemmät ja aloin jopa ejakuloimaan jota ei koskaan käynyt ennen esikoissen syntymää.