Mikä saa sinut välttelemään työaikalla jotain ihmistä?
Mä välttelen sellaisia joilla on paljon auktoriteettiä. Pelkään nolaavani itseni heidän seurassaan. (Minkä muuten usein teenkin, nolaan itseni)
Ja sellaisia joiden uskon puhuvan minusta paljon paskaa. En halua antaa lisää paskanaiheita.
Välttelen oikeastaan kaikkia muita paitsi sellaisia kivoja ja hiljaisia.
Kommentit (8)
Peesi kaikkeen. Ällöttää kun huomaan vältteleväni pomoa, joka on sairaan kiva ihminen. Mutta kun vaan pelkään mokaavani hänen seurassaan tai osoittautuvan tyhmäksi.
ja välttelen paskan jauhajia (=juoruakat ja ukot, jotka valehtelevat toisista selän takana ja höystävät juttuja ja aina pitää olla jotian juoruttavaa jostakin) ja inhottavia ihmisiä.
kivat hljaiset ja kivat puheliaat menettelevät. jotka juttelevat omista lapsista, omista matkoista, kyselevät vähän minunkin kuulumisia tai jos eivät kysy, kuuntelevat kun kerron. juttelevat kokemuksistaan elämässä, jne. Ja tykkään istua hiljaisenkin vierssä. jonka kanssa jutellaan vähän mutta painavia.
ovat aina naama väärällään ja huutavat päin naamaa.
olin kuitenkin ihan ystävällinen, jos jotain kysyi. Mutta siinä kävi niin, että hän tajusi mun välttelevän ja syytti kiusaamisesta, kun lähdin aina takavasemmalle isommasta ryhmästä, kun hän liittyi siihen. Kysyi sitten kahden kesken, miksi teen niin ja onko hänessä jotain vikaa. Yritin sen jälkeen olla ystävällisempi, mutta en vaan enää pystynyt, karvat nousi pystyyn, kun hän ilmestyi.
Sanoin sitten, että on parempi kun jätän hommat tässä paikassa. Otti todella päähän oma käytökseni. Ei mulla häntä vastaan mitään ollut, mutta jotenkin pelkäsin häntä. Hän väänsi sitten itkua, ja itelläkin oli surkea olo. Olis mieli tehnyt sanoa, että siksi välttelen, kun ihailen sinua ja tunnen mokaavani joka kerta, kun suuni avaan.
olin kuitenkin ihan ystävällinen, jos jotain kysyi. Mutta siinä kävi niin, että hän tajusi mun välttelevän ja syytti kiusaamisesta, kun lähdin aina takavasemmalle isommasta ryhmästä, kun hän liittyi siihen. Kysyi sitten kahden kesken, miksi teen niin ja onko hänessä jotain vikaa. Yritin sen jälkeen olla ystävällisempi, mutta en vaan enää pystynyt, karvat nousi pystyyn, kun hän ilmestyi.
Sanoin sitten, että on parempi kun jätän hommat tässä paikassa. Otti todella päähän oma käytökseni. Ei mulla häntä vastaan mitään ollut, mutta jotenkin pelkäsin häntä. Hän väänsi sitten itkua, ja itelläkin oli surkea olo. Olis mieli tehnyt sanoa, että siksi välttelen, kun ihailen sinua ja tunnen mokaavani joka kerta, kun suuni avaan.
Vähän huono itsetunto vai???
Pomo ei koskaan kertonut, kuka kanteli, mutta minulla on epäilykseni. Kantelu oli täysin aiheeton ja koski työaikoja. Olin sopinut pomon kanssa, että autan kriisissä olevaa omaista ja hoidan osan töistä iltaisin ja etätyönä. Näitä "poissaoloja" tuli kieltämättä aika monta, mutta hoidin työni moitteettomasti. Vaikka olin puhunut asiasta avoimesti eli kaikki tiesivät tämän niin silti minusta kanneltiin. Sellaisten asioiden hoitamiseen ei kuulemma voinut mitenkään mennä niin paljon aikaa. En ole sen jälkeen puhunut oma-aloitteisesti tämän ihmisen kanssa. Seurassa olen oikein ystävällinen ja asiat hoidan asiallisesti.
Sellaista, joilla on joka toisessa lauseessa jotain piikkiä tai kuittia liittyen pukeutumiseen, puhetyyliin, sanavalintoihin, elämän valintoihin ylipäänsä jne. Oikeasti luulin, että tällaista käytöstä on vain peruskoulussa mutta näköjään toiset tekee sitä vielä aikuisenakin.
samalla aaltpituudella; eli siis sellaisia snobimaisia, itsetärkeitä tyyppejä. Myös ylinegatiivisia ihmisiä välttelen, heidän kanssaan ei koskaan synny mitään hauskaa puhuttavaa.