Miksi naiset pahtaa (ja monet miehetkin) itsensä kahvipavun ruskeiksi??
Ei näytä mitenkään hirveän kauniilta varsinkaan naisilla joilla kropassa kokoa, suurehkot ihohuokoset kasvoissa (aivan kuin viinakin maistuisi vaikka tiedän varmuudella pari jotka eivät juo) ja iho käristetään tumman ruskeaksi ja paikkapaikoin punertavaksi.
Vai tuleeko siitä jotenkin hoikempi, kauniimpi olo??
Kommentit (16)
Etkö lukenut lääkepaketissa olevaa lappusta? Roaccutan altistaa auringolle, ja kuurin aikana aurinkoa suositellaan vältettävän sillä iho saattaa vaurioitua.
yleensä rusketun tosi huonosti.
Nyt olen käyttänyt Roaccutan-iholääkettä akneen, joka mm. ohentaa ihoa. Ja voila! Olen yhtäkkiä ruskea kuin papu. Auringossa oleilemista suurin piirtein saman verran kuin ennenkin.
Voi olla että lääke vaikuttaa suoraan. Tai sitten ihoni on ohentunut kuurin aikana => helpompi ruskettuminen.
Mielenkiintoinen havainto siksi, että ehkä helposti ruskettuvilla onkin alunperin ohuempi iho, jonka vuoksi rypistyisivät joka tapauksessa nopeammin - mutta me vain luulemme että ryppyisyys johtuu paljosta auringonotosta.
Pysyikö kukaan kärryillä?
tiesin kyllä, enkä varta vasten olekaan ottanut aurinkoa. Silti olen nyt kahvipapu!
Ihon vaurioituminen = ruskettuminen
Pohjalla talvinen Thaimaan rusketus. Mun ei tarvi kuin nähdä auringonkuva säätiedotuksessa niin rusketun.
Mustakaan se ei ole mitenkään viehättävän näköistä, päivetys näyttää vielä terveeltä, mutta tumman ruskea... tulee vähän puliukko-fiilis (kaiket päivät puistonpenkillä dokaamassa) Mulla yksi sukulainen on ikänsä rakastanut auringossa makoilua, ja kyllä se nyt näkyy ihossa!
Kesällä, kun aurinko paistaa ja liikun ulkona, niin en voi sille mitään, että rusketun. Käytän kunnon aurinkorasvoja, enkä mitenkään todellakaan makaa auringossa. En itseasiassa yhtään tykkää ottaa aurinkoa, mulle tulee helposti huono olo.
Mutta en voi sille mitään, että nytkin käsivarret on jo tosi ruskeat, itseasiassa omasta mielestäni rumat.
Mutta koska haluan nauttia kesästä, niin en en ala verhoamaan itseäni pitkähihaisiin paitoihin.
vain rusketumme niin helposti, että parin tunnin työurakka esim. kasvimaalla--->olen kuin paahdettu papu. Samalla joku, kuten ehkä sinä ap, olet punainen kuin rapu. Älä siis oleta, että kaikki kahvipavuiksi paahtuneet olisivat paahtamalla paahtaneet itseään. Toiset vain ruskettuvat helposti, ja ehkä myös oleilevat ulkona enemmän kuin sinä.
onkos se parempi kun minä olen ikuinen kalkkilaivan kapteeni, vaikka olisin yötäpäivää ulkona - korkeintaan palan tummanpunaiseksi ja sitten taas palaudun valkoiseksi? Minuakin tuijotetaan kuin kummajaista ja kieltämättä olen vaaleampi kuin kukaan tuntemani henkilö, mutta minä minä sille voin?! Kun ei tartu niin ei tartu.
harmi sulle.
en myöskään kuin kahvipapu. Ap
Nojoo, en kyllä tummanruskeaksi itseäni paahda, mutta kyllä päivettynyt iho on kauniimpaa kuin kalpea.
Nykyään kun jokaisella on tilaisuus olla kesät talvet tasan sen värinen kuin huvittaakin, on kyllä syytä olettaa, että kaikki ovat juuri sen värisiä kuin huvittaakin. Miksi siihen sitten kenenkään muun pitäisi puuttua.
terveisin valkoinen jauhosäkki, joka ei mene aurinkoon eikä käytä purkkirusketusta juuri siksi että tällainen mä haluankin olla. Mut mun puolestani muut saa myös olla mitä heitä huvittaa.
heti kevätauringosta.
Itselleni tulee vain tuollainen halvatun ruma kusenkeltainen väri iholle jos se "ruskettuu". Sisko saa myös kauniin värin.
No siis mieluummin olen valkea kuin lakana kuin tuollaisen maksatautisen näköinen.
BTW: _läski ei ole kauniin näköistä minkään värisenä._
Itse en rusketu millään, mutta siskoni ei tarvitse kuin vähän käydä itseään auringossa näyttämässä niin jo on ruskea. Häneltä on joskus keskellä talvea kyselty missä etelässä on käynyt, kun on niin ruskettunut. Ei ollut käynyt, oli vielä edellisen kesän väriä.
ei sielä oikeen viitti pitkähihasissakaan fyysistä työtä ulkona tällasel kelillä tehä.
Ja jos mä makaan rannal niin en sen takia et ruskettuisin vaan siksi et se on mukavaa.
yleensä rusketun tosi huonosti.
Nyt olen käyttänyt Roaccutan-iholääkettä akneen, joka mm. ohentaa ihoa. Ja voila! Olen yhtäkkiä ruskea kuin papu. Auringossa oleilemista suurin piirtein saman verran kuin ennenkin.
Voi olla että lääke vaikuttaa suoraan. Tai sitten ihoni on ohentunut kuurin aikana => helpompi ruskettuminen.
Mielenkiintoinen havainto siksi, että ehkä helposti ruskettuvilla onkin alunperin ohuempi iho, jonka vuoksi rypistyisivät joka tapauksessa nopeammin - mutta me vain luulemme että ryppyisyys johtuu paljosta auringonotosta.
Pysyikö kukaan kärryillä?