Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masentaa niin paljon, että toivoisin

Vierailija
15.07.2010 |

saavani aivoinfarktin ja kuolevani pois.

MAsentunut olen varmaan ollut jo vuosia, niin tottunut tähän olotilaan, ettei osaa edes apua hakea. Nyt lisäksi raha-asiat vielä lyövät minut maanrakoon iin pahasti, etten tiedä, mitä tehdä.

Olen lapsille luvannut että tehdään pieni reissu ennen kuin koulut alkavat. Pari päivää kylpylähotellissa ja siihen asiankuuluvat lisukkeet, huvipuistoa ym.

Hotellikin on jo varattu, mutat sitten iski: Tässä pitäisi maksaa laskuja noin 700 eurolla enemmän kuin on rahaa käytössä. saan juuri ja juuri laskut hoidettua, jos jätämme reissun väliin, mutta en voi tehdä sitä lapsille.

Tiedän, että tilanne helpottaa parin kuukauden päästä, mutta laskujen viivääntyminen kuukaudella tai kahdella taas ei tee hyvää taoudelle, pahimmassa tapauksessa menee kaikki perintään. Luotottietomerkintää en tahdo itselleni ottaa enkä myöskään lasten luottamusta pettää. Niin odottavat tätä reissua.

Laskujen lisäksi auto huutaa huoltoa, renkaat pitäisi vaihtaa.. enkä tiedä, milloin saan ne tehtyä!! renkaidenkin vaihto olisi kai ihan tärkeätä, koska ovat jo pian sakkorenkaat ja vesiliirrossa käy huonosti.

Mitä ihmettä teen... luottokorttia minulla ei ole, ja lainaa en saa (vanhaa velkaa liiaksi, ne pitää hoitaa ensin pois). pikavippeihin en kähde, koska en pysty sellaista hoitamaan takaisin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista että tekisitte jonkin muun reissun johon ei menisi niin paljon rahaa? Menisitte vaikka telttailemaan pariksi päiväksi.

Vierailija
2/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yh ja 3 lasta...mun piti kans vaihtaa renkaat ne maksoi 230e ja kaikenlaista muutakin rahanmenoa tuli. Tehtiin siltilasten kanssa kaikkea kivaa lomalla, uitiin, syötiin mansikoita jne. Ei tarvinnut mitään reissuja ja kaikki olivat tyytyväisiä. Nythän on tosi kivaa olla suomessa kun on lämmin.

p.s. ja hae lääkkeet masennukseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille on jo luvattu tuo reissu, ja kesäkuussa näyttikin vielä siltä, että raha riittää. sitten tuli eteen tämä auton huolto ja muita yllättäviä laskuja ja tässä ollaan.

Vime kesän reissu jo peruttiin, joten nyt on pakko toteutua. Lapset alakouuikäisiä, nuorempi menee ekaluokalle.

muutenkin lapset ovat kesällä paljon isovahemmilla, joten saavat mökkeilyä, mansikoita ja kaikkea muuta kivaa, joten sitä en halua heille nyt tarjota vaan kunnon loman yhdessä.

hotelli maksaa noin 250 euroa. huvipuisto satasen verran ja siihen vileä ruokailut päälle, joten kyllä tähän rahaa saa uppoamaan. toki voi syödä eväitä ym. mutta silti..

nyt on vaikea edes sunnitella mitään kun tekisi mieli vain itkeä..

Vierailija
4/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko esim. lasten isovanhemmilta pyytää pientä avustusta reissua varten kun olet sen lapsille jo luvannut. Ja rahathan kuitenkin tulisivat lasten huvituksiin joten ehkäpä isovanhemmat mielellään auttaisivat? Tai voisitko pyytää joltain lainaksi rahaa niin että voisit alkaa maksaa sitten kun rahatilanteesi on parempi?

Vierailija
5/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitätte asian heille, että rahaa ei ole. Ei meilläkään ole tuollaisiin lomareissuihin varaa, eikä lapset siitä kärsi. Voittehan toki miettiä vaihtoehtoja eli ette mene hotelliin, vaan ajatte varhain aamulla ja tulette illalla kotiin. Sitä paitsi, reissata voi myös kuukauden päästä. Elokuun lopussa joku ihana lämmin viikonloppu. Täällä taistellaan myös rahojen kanssa. Tsemppiä!

Vierailija
6/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veivät senkin mennessään.

Olisihan tuo matkan peruttaminen järkevää, mutta mites selität lapsille, jotka ei muusta puhukaan..

Tilanne on siis se, että tilillä on rahaa tehdä matka, mutta elokuussa on laskuja sittne erääntymässä jo kuutisensataa euroa enemmän kuin palkka riittää. joten ei hyvältä näytä. syyskussa taas tilane toivottavasti parempi.

Auton huolto saa mennä syyskuulle, vaikka huutaa öljynvaihtoa jo nyt.

en kuitenkaan niin paljoa aja kesällä autolla, työmatkat pääsee pyörälläkin, etteikö sillä nyt voisi ajaa. ehkä 500 km tulee ajettua lomamatka mukaanluettuna ennen kun saan sen huoltoon. ei kai ne renkaat siinnä matkassa puhkea?

Vierailija
7/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut tai matka.

Ei kai noi laskut ole kaikki ihan yllätyksinä tulleet? Miksi ihmeessä olet luvannut ja jo varannutkin matkat, jos et ole etukäteen laskenut, että riittävätkö rahat?

Minä itse jättäisin tuossa tilanteessa matkan väliin, tai tekisin vaikka puolta halvemman reissun.

Laskuja voit siirtää, soita vaan laskuttajalle. Onnistuu nykyään aika helposti ilman lisäkustannuksia. Ei niitä perintään/ulosottoon kannata jättää missään tapauksessa.

Vierailija
8/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kysyisin, paljonko itse budjetoisitte käyttävaraa täälaiselle matkalle. hotellit ja huvipuistot maksavat sen mitä maksavat, mutta paljonko huvipuistoon varaisit rahaa, entä ruokiin?

Hyviä eväsvinkkejä otetaan myös vastaan. PÄäseekö huvipuistoista yleensä ulos, esim kauppaan ja samalla rannekkeella takaisin sisälle?

Vierailija
9/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ap:n olisi paras ja vastuullisinta perua matka ja maksaa laskut. Toisaalta tiedän kyllä itsekin, että tuollainen pitkäaikainen tilanne että "mitään kivaa" ei voi tehdä, syö miestä ja masentaa. Kun se jatkuu, kaikki tulevaisuudenusko ja -toivokin häviää. Lapsille on luvattu ja joskus on vaan muuten pakko käyttää rahaa siihenkin, mikä ei olisi järkevää, vaikka sitä ei oikeasti olisikaan.

Itse hakisin tässä jotain kompromissia, joka olisi vähän halvempi matka. En myöskään tiedä, millaista matkaa ap oikeasti suunnittelee, koska kotellit ja huvipuistot ja eväs mahdollisuudet voivat olla aika erilaisia eri puolilla maailmaa. Yleenä huvipuistoista ei pääse poistumaan välillä, vaan ne eväät pitää ostaa etukäteen kaupasta ja kuljettaa mukana. Selkäreppu on hyvä, vieläparempi jos on sellainen "piknikreppu", missä on termososasto viileänä pitämiseen.

Jos varmaksi tiedät, että teidän taloudellinen tilanne paranee syksyllä niin voithan soitella laskuja lähetelleille tahoille ja pyytää maksuaikaa elo-syyskuulle. Ja tosiaan huollattaa auton vasta silloin syksyllä, mutta suosittelisin kyllä, että ainakin lisäät öljyä jo nyt (voit tehdä sen ihan itse) ettei remontista tule kovin paljon kalliimpaa kuin se nyt olisi.

Se luottokortti kannattaisi myös hankkia, koska sillä saa kuukauden korotonta maksuaikaa juuri tällaisissa tapauksissa.

Vierailija
10/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihmetteli eräs sotaa paennut äiti joka lapsineen tuli vuorten yli yksin "mistä ihmeestä te oikein valitatte teillä on jo kaikkea"

Masennus on myöskin hyvinvointisairaus.

Vierailija
11/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muista veloista johtuen sitä ei minulle myönnetä, olen pankin kanssa sopinut hoitavani vanhat luotot pois ja sitten voidaan vasta keskustella muusta. Olne siis ollut rahakriisissä pidempään ja täysin omaa tyhmyyttäni, sitä en kiellä.

Nyt vihdoinkin pääsin siihen tilanteeseen, että luulin asioiden olevan kunnossa ja varasin sen hotellin, mutta nyt vilkkuukin autossa huoltovalot ja ne renkaatkin on jo kuluneet (oli toki jo keväällä tiedossa että ne pitää vaihtaa).

Halusin jo uskoa parempaan, mutta nyt sitten lähvähti taas noita laskuja, jotka pitää maksaa. Haluaisin mennä lomalle ja pitää lupaukseni lapsille. Kyse siis särkänniemilomasta heinäkuun lopussa ja siihen kylpylähotelli.

Vierailija
12/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisiko niille lapsille vai joko Särkänniemi tai kylpylä? Jos olisitte tavallisessa hotellissa (jossain vähän edullisemmassa, esim holiday inn, tms) niin kuluista tipahtaisi jo toista satasta pois. Ei ne kylpylät niin upeita lasten kannalta ole, etteikö sitä kokisi yhtä hyvin rannallakin. Jos siellä on yksi liukumäki niin se on aika äkkiä laskettu.

Särkänniemen oheiskulut riippuvat tosi paljon siitä, pelaatteko ja syöttekö te. Pelit on kalliita. TOisaalta esim minä henkilökohtaisesti en pelaa koskaan, mitään, edes nuoranvetoa tai ongintaa. Ruoka särkkiksessä maksaa jotain 5-15 euron välillä/annos (riippuen syötkö pelkkiä nahistuneita ranskalaisia vai kotiruokalounasta). Tamperelaisina me emme syö Särkänniemessä, meillä on eväinä juomaa ja jotain hedelmiä ja keksejä. Syödään sitten illemmalla kun päästään sieltä pois (teidän tapauksessa tosin ravintolasyöminen illalla kaupungilla maksaisi myös ihan reippaasti, ellette sitten siinä vaiheessa ostaisi piknikeväitä ja menisi johonkin puistoon syömään salaattia ja sämpylöitä ja sen sellaista (pari päivää selviää ihan hyvin ilman perunoita ja pihvejä, samat ravintoarvot saa sämpylään ja salaatteihinkin). Mun oheiskulut särkänniemessä on siis 2:50 hattaraan, jota ilman sieltä ei selviä. Varmaan myös johonkin jäätelöön jms kannattaa varata ja alakouluikäisille pojille joutuu aika hyvin perustelemaan, miksi me ei pelata.

Mut liian tiukalla budjetilla ei myöskään kannata liikkua. Se ei ole kivaa ja siitä tulee tappelua lasten kanssa.

Vierailija
13/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat pelaisivat vaikka kuinka paljon, muttta ajattelin rajoittaa sen kymppiin per lapsi. WIhän niistä peleistä edes voita mitään.

Majoitus maksaa noin 250 euroa, särkänniemen liput satasen. ja tähän ruuat päälle.

Auton huoltaisi tolla rahalla reippaasti ja saisi vielä renkaatkin, mutta lapset on nyt tärkeämmät kuin auto. Ja autolla yllä ajaa vielä sinne ennen huoltoa, toivon ainakin niin.

Ei kai öljynvaihto kovasti maksa, jos sen kävisi tekemässä jossain vaiheessa, ja muu hulto sitten myöehmmäksi?

Bensoihin menee muutama kymppi tuolle matkalle.

Olen puoli vuotta sitten eronnut, joten en haluaisi nyt tässä tilanteessa aiheuttaa lapsille lisäharmia turhilla lupauksilla, siksi en voi jättää tätä matkaa tekemättä. Isänsä puolelta ovat jo saaneet ihan tarpeeksi katteettomia lupauksia. Nyt on hewidän vuodonsa kokea jotain kivaa yhdessä äitinsä kanssa.

Ehkä tämä matka auttaisi myös omaan irtiottoon arjesta ja jaksaisin paremmin. Olen niin poikki ja väsynyt tästä kaikesta mitä lähiaikoina olen joutunut kokemaan. välillä sitä vian itkee itsensä uneen.

Vierailija
14/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä onneks luvattukaan. kannattaa vastakin olla varovainen mitä lupaa..itse aina lisään JOS on tarpeeksi rahaa. jos ei ole, niin ei mennä.

se 3:n yh

Vierailija
15/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mene lääkäriin hakemaan lääkkeet tuohon oloon, ne ei ole kalliita

Vierailija
16/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa tavaraa tai myy Huuto netissä sitä, mitä ette tarvitse? Saisit ainakin jotain säästettyä, vaikka liput särkänniemeen, jollei muuta :)

Vierailija
17/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda siihen se kylpylä hotelli.

Vierailija
18/18 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää vaikka rannalla usein, kun on näin ihania ilmojakin, jutelkaa ja nauttikaa. Menkää vaikka ongelle illalla lähijärvelle, ottakaa eväät.

Lapsille tuollainen on oikeasti paljkon tärkeämpää, kuin väkisin järjestetyt hotellimatkat ja muut.

Teidän suhteessa toisiinne on varmaan paljon korjattavaa, jos materia on ainut, millä saisi lapset tyytyväisiksi?

Sen ei tarvitse olla niin ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme