Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelijat, auttakaa!

Vierailija
13.07.2010 |

Minulla on ongelma uuden Singer (2263) ompelukoneeni kanssa! En tiedä olenko minä ongelma vaiko kone - luultavasti minä. Olen ennenkin ommellut koneilla, paljonkin, mutta tämä on ensimmäinen ihka oma koneeni.

Ompelin mitä vain, alalanka menee sotkuun! Oli kangas kuinka out tahansa, kuinka paksu tahansa, säädöt koneessa mitä vain, aina sama juttu. Ensin ongelmaa esiintyi harvakseltaan, nyt en voi ommella edes senttiä ennen alalangan sekoamista. Olen tavannut ohjetta uudestaan ja uudestaan, yrittänyt tarkistaa että säädöt ovat oikein ja langat pujotettu niin kuin pitää...

Olen viemässä konetta huomenna huoltoon JOS en löydä muuta ratkaisua ennen sitä. Ajattelin kuitenkin ensin kysellä vähän, että jos ongelma onkin jokin ihan yksinkertainen - jokin juju jonka teen tai jätän tekemättä.

Kiitos, jos viitsit vinkata jotakin!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla yleensä selitys on tässä. Kun langan ottaa itse ja pujottaa uudestaan niin sitten se toimii. Ylälangan kiristys kannattaa myös tarkastaa. En tiedä, missä se tuossa koneessa säädetään, mutta se selvinnee ohjekirjasta. Liian löysä ylälanka voi olla selitys.

Joskus selitys on myös se, että alalangan puola on huonosti paikallaan kotelossa, puolakotelo ei ole kunnolla paikallaan tai, kuten mulla yhden kerran kävi, puola pyöri väärin päin kotelossaan.

Vierailija
2/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiseksi tulee mieleen, että onko sinulla varmasti puola oikein päin ja varmasti pohjassa paikoillaan ja tuleeko puolan lanka oikeasta kohdasta ulos puolakotelosta. Mun koneen puolakotelon kanssa on oltava tosi tarkka, muuten alalanka on yltä mylläkkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieleeni tulee, onko neula ehjä? Jos on vääntynyt kärjestään, ei tee kunnon tikkiä, vaikka langat olisi oikein. Vaihda uusi neula ja ole tarkkana, että menee oikein päin ja kunnolla paikoilleen.

Vierailija
4/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös joskus ollut että neula ei ole ollut kunnolla paikallaan. Ne ruuvit kun löystyy. Siitäkin tuli sotkua ompeleeseen.

Vierailija
5/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan minä yritän katsoa, että langat on oikein :) Mutta siis lankojen väärin laittaminen voi siis aiheuttaa moista alalankasykkyrää? Sitä siis vielä paremmin kyyläämään! Epäilen kyllä, että vika on jossakin noin yksinkertaisessa :)

Vierailija
6/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki langat uusiksi, joskus se auttaa vaikka ne näyttäisivät olevan alunperinkin oikein.

Omassa koneessa alalanka pitää vetää puolalta ensin sellaisen kiristimen kautta, ja tosi usein näyttää siltä että menisi sinne mutta livahtaakin pois, ja sitten on ommel yhtä sykkyrää

Vierailija
7/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus "korjannut" yhden sykerö tekevän laitteen sillä, että alalanka oli puolattu aivan päin helvettiä. Se oli aivan liian löysällä ja meni siellä ylösalas sotkuun jne... Sitä puolausta on melkein pakko ohjailla vähän kädellä että tulee kunnolla ja tarpeeksi kireälle.

Vierailija
8/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma oli tosiaankin se ylälangan kireys. Uskomatonta, että vaikka kuinka sitä muka tarkkailin ja laitoin oikein, se meni oikein vasta nyt, kun täältä se vinkattiin. Kiitoksia! :)

Seuraavaksi olisin vaihtanut neulan - tai siis isäntä olisi, heh - mutta onneksi ei siihen asti jouduttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme