Mikä ihottuma kyseessä kun pientä kutisevaa vesikelloa
Kommentit (12)
Haljettuaan kellojen kohta kuivaa karrelle ja iho halkeilee. Minulla tuohon auttaa vahva hydrocortison-voide. Ihotautilääkäri ei osannut nimetä vaivaa miksikään spesifiksi.
Vesirokko on sairastettu rajuna nuorempana.
jos käsissä, tai aivan perusatopia. Itsellä molemmat.
olleet paljaina auringossa (rinnat)? Järvessäkään en ole uinut koko kesänä.
itselleni pukkaa sormiin tuollaista pientä kutiavaa vesikelloa heti jos pidän jotain hopeista / rihkamasormusta.
Tai sitten se aurinkoihottuma.
Ja ne näpyt tulee auringosta ---> aurinkoihottumaa.
Atoopikko olen myös, jos se jotain asiaan vaikuttaa.
taikka juuri lopunnut? mulle tuli tuollaisia käsiin ja kutisi siis ihan järkyttävästi! todettiin lääkeaine allergia
ei ole aurinkoihottumaa, ei mitään pesuainealtistumaa tms. Ihoa ensin kutiaa, sitten nousee ryhmä pieniä ihonvärisiä näppyjä joista kehittyy vesikelloja. Aikanaan sitten häipyy.
Lämpimällä, kostealla säällä tulee erittäin kutisevaa pientä vesirakkulaa esim. käsiin sormien väliin. Mulla oli viime kesänä ja oli todella ärsyttävä. Vahvalla kortisonilla rauhoittui, sitten vanha rakkulainen iho hilseili ja uusiutui. Ei jäänyt jälkiä. Toivottavasti ei nyt uusi.
Just oli siskolla ja mulla. Googleta se, en jaksa kirjottaa kaikkee tietoo tähän :D Myös minä ja sisko sairastettu vesirokko. Sisko vanhempana, minä vauvana pahasti :/
Tai sitten joku allerginen reaktio?
Missä niitä on ja kuinka paljon? Olis aika oleellinen tieto...ja minkä ikäisellä?