Mitä tämä tarkoittaa? Kaverin käytöksestä kyse.
Kaverin kanssa tuli puhe kesälomasta ja mitä kukin meinaa tehdä. Kerroin, että olemme juuri maksaneet matkamme (rantlomakohde jossa myös kulttuuria). Tähän kaveri tokasemaan ettei hän van lähtis rantalomalle koska hän haluaa liikuskella ympäriinsä. Kerroin ettei maata rannalla joka päivä vaan kierretään omin neuvoin nähtävyyksiä ja teemme omatoimisia retkiä kohteen ulkopuolellekin. Kaverin vastaus siihen oli ettei siltikään lähtis mihinkään...
Kotosuomessa maistuu kaverille kyllä biitsillä makoileminen. Ei käy missään kiertämässä esim. Suomenlinnassa tai muissa kohteissa jossa meidän perhe käy (ei vain lapsille suunnattuja kohteita). Molemmat olemme pääkaupunkiseudulta.
Jäi vaivaavaan nuo sen kommentit meidän matkasta. Onko kateutta vai haluaako vaan saada minulle aikaiseksi phan mielen? vai mistä ois kyse. Kaikista sioista mitä perheemme tekee, hän ei ikinä tekis... Itse ei kuitenkaan ikinä tee mitään....
Kommentit (13)
Mä sanon useinkin johonkin asiaan (esim. omakotitalo, sisustaminen, golf) että ei kiinnosta yhtään. Ei se silti tarkoita, että olisin kateellinen tai että toinen ei saisi niin tehdä.
Onhan tuo töksähtävästi sanottu; ei omia mielipiteitään tarvitsisi joka väliin tunkea, "vaikkei kiinnostaiskaa yhtää". Samalla "vaivalla" hän olisi voinut vain sanoa, että toivottavasti reissusta tulee onnistunut, hauskaa matkaa, tms.
Jos tuo pitää paikkansa, mitä sanot; että kaikista asioista mitä perheenne tekee, "hän ei tekis", niin oletko varma aidosta kaverisuhteesta ylipäätään?
Miten hyvä kaveruussuhde voi perustua sille, että arvostellaan negatiiviseen sävyyn ja suoralta kädeltä kaikki, mitä toinen tekee, oli se mitä hyvänsä?
Entä millainen kaveruussuhde on sellainen, jossa toinen osapuoli purkaa mieluummin tunteitaan anonyymina keskustelupalstalla, kuin puhuu asiat halki kaverin kanssa henkilökohtaisesti kasvotusten?
Sinuna puhuisin hänen töksähteleväisyydestään suoraan ja kahden kesken. Suorasukaisuuteen hän lienee joka tapauksessa tottunut, koska harrastaa sellaista itsekin.
Lycka till!
Minusta ei tarvitsekkaan olla itse kiinnostunut matkailemaan samalla tavalla/samoissa paikoissa mutta olen kyllä erittäin iloinen aina ystävieni puolesta jos he pääsevät lähtemään varsinkin johonkin ulkomaan matkalle, joka lasten kanssa on suurempi toetutettava kuin esim. miehen kanssa kahden ollessa. Löhöilivätpä siellä tai kiertelevät sitten nähtävyyksiä. Olen aina aidosti iloinen ja onnellinen kaikista ystävieni tekemistä valinnoista jos he niistä nauttivat pääsevät rentoutumaan.
Mielestäni ystävyydessä ei ole tarkoitus arvostella toisen jo tekemää valintaa, jos ei erikseen pyydetä. Kateellisuutta, kuullosta minun korvaani.
Ja harvinaisen suorasti hän sen paljastaa.
ja varsin näyttävästi sen ilmoittaa.
en jaksaisi itse noin "epäkohteliasta" ystävää. Minä ja frendini tykkäämme aivan mm. erityyppisistä lomista, mutta voimme silti iloita toisen tulevasta lomasta, että kivat sulle ja hyvää lomaa. Kiva kun voit mennä sinne minne haluat. ja sitten kohta voidaan miettiä, että mistäs tää kaveri tykkäis.
Ihan iloisesti ja asiallisesti voi kommentoida niitä erilaisia mielenkiinnon kohteita, vissiin?
Tai jos on huono päivä, sanoa että sori v-tuttaa, nyt en jaksa ajatellakaan mitään lomia tms ja sitten pohditaankin sen kaverin ongelmia eikä rantalomaa.
ja tulin siihen tulokseen, että koska hänellä ei ehkä juuri nyt ole mahdollisuutta matkustaa (on juuri ostanut ison omakotitalon), kommentit taitaa olla kateellisuudesta johtuvia.
Emme ole ns bestiksiä vaan ihan vaan kavereita. Tapaillaan ehkä pari-kolme kerta kuussa. Asumme eri kaupungeissa ja aika erilaiset elämät (toisella lapsia toisella ei).
En todellakaan tiedä miksi nuo kommentit jäi päähän vaivaamaan, mutta jäivät kuitenkin. Täytynee ottaa asian esille seuraavan kerran kun tapaamme.
ap
Täytynee ottaa asian esille seuraavan kerran kun tapaamme.
ap
Joskus on viisaampaa olla takertumatta toisen sanomisiin tai tekemisiin liian pilkuntarkasti. Ettekö voi molemmat elää elämäänne ja olla kavereita ilman että sinun täytyy tarkasti analysoida toisen sanoja, tekemisiä ja motiiveja? Anna kaverisi olla sellainen kuin hän on. Ei tuossa minusta mistään niin vakavasta loukkauksesta ole kyse, että sinun pitäisi nostaa kissa pöydälle (mielestäni mitään kissaa ei tuossa tapauksessa ole olemassakaan) ja mahdollisesti vahingoittaa kaveruuttanne.
koska ei ole itsellä varaa matkustaa. Tuo kotosuomessa rannalla makoilu, mutat ei missään nimessä lähtisi etelään, koska haluaa kierrellä nähtävyyksiä, ei täsmää. Anna asian olla, ei siinä mitään esille ottamista ole. Turha kääntää veistä toisen haavassa. Jos häntä vituttaa ettei pääse matkalle, niin älä pahenna oloa vänkäämällä lisää asiasta.
Minä ajattelin juuri pari päivää sitten, että on ihan kummallista, että jotkut lähtevät kesällä pois Suomesta. Täällä on niin ihanaa! En olisi missään muualla mieluummin. Talvella tykkään reissata lämpimään.
Se oli ihan kammottavaa. Kaverini halusi mennä koko ajan rannalle ja siellä oli kamalan kuuma. Paloinkin tietysti, kun en osannut käyttää voiteita. Suomessakin otan aurinkoa, mutta täällä aurinko ei ole yhtä polttava. Mekään emme halua mieheni kanssa matkustaa mihinkään aurinkorannoille, vaan olemme käyneet esim. Lontoossa, New Yorkissa, Prahassa, Milanossa ja kierrelleet Viroa. Kukin tavallaan.
ei vain kiinnosta? Joko sinun juttusi tai matkailu/ jokin muu mitä teet ylipäätään. Ei kaikkia kiinnosta lähteä rannalle makaamaan ulkomaille, ja joitain ei kiinnosta edes kulttuuri. Minusta se on hassua koska minua kiinnostaa, mutta ei kaikkia tarvitse inspata samat jutut.