Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ilmaiset" käyntikortit ovatkin yli 11e

Vierailija
12.07.2010 |

Tilasin ilmaiset käyntikortit Vistaprintin jättikampanjan mukaan. Bannerimainoksessa luki kummallisesti lisäksi "Ei rahtia". Eli siitä ei tiedä, mitä se tarkoittaa (sisältyykö vai ei rahtimaksu).

Kaikesta huolimatta tilasin ne. Posti- ja käsittelymaksu oli noin 5,99e, minkä suuruus yllätti.

Pieni yllätys oli myös se, että jos ei halua taustapuolelle Vistaprintin mainosta, pitää maksaa n. 1,5e. Otin palvelun.

Verkkokaupan kassalla tuli ehkä suurin yllätys, koska edellä olleet hinnat olivatkin ALV0%, mitä ei ollut mainittu. Kun ALV lätkäistään vielä päälle, hinta oli jo yli 11e.

Kannattaako tällainen "huijaus" ja asioiden sanomatta jättäminen, koska mietin varmasti tarkkaan, tilaanko jatkossa mitään vistasta...

Olin kyllä varautunut n. 4e postimaksuun jo ennen tilaamista, mutta "huijauskohtien" määrä yllätti verrattuna selkeään lupaukseen "250 ILMAISTA KÄYNTIKORTTIA - EI RAHTIA".

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vistaprintissä on kaksi hyvin ristiriitaista elementtiä.

Ensinnäkin hinta kasvaa koko tilauksen ajan. Ilmaisia kortteja, joita minulle luvattiin, en edes nähnyt. Myls postituskulut kasvavat 500 -> 1000, mikä viittaa siihen että hintaa piilotetaan myös sinne.

Toisaalta hinnat ovat kertakaikkisen halpoja vielä vedätyksen jälkeenkin. Ei mistään saa 500 korttia 18 e + alv.

Vedätys tapahtuukin lähinnä niiden suhteen, jotka etsivät ilmaisia tai melkein ilmaisia kortteja, eivätkä ole aikaisemmin ajatelleet sellaisia tarvitsevansa. Yrittäjä, minä mukaan lukien, maksaa nämä hinnat ihan tyytyväisenä, mutta muut mukaan huijatut eivät.

Vierailija
2/9 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko ne 250 korttia sen tilauksen päälle vielä lisää?

ja ilm. se kannattaa,koska sinäkin tilasit kuitenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään saa ilmaiseksi?

millaisia kortit olivar?

Vierailija
4/9 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, "huijaus" ei kannata pidemmän päälle, koska yrityksen imago romuttuu. Kaupasta jäi huono maku, enkä luota yrityksen hintoihin jatkossakaan.

Eli "kannattaa" on tyhmä ilmaisu, koska otin kantaa just siihen, mitä kuluttajalle sanotaan, pöljä. Luuletko, että firma aikoo menestyä tuolla tuotteella? Sehän on just vain sisäänvetotuote, jolla yritetään yritys saada tilaamaan jotain oikeaa isompa tuotetta.

Nyt tilaus jää kuitenkin tekemättä!

Vierailija
5/9 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oikeasti joku luulee"

Otin kantaaa siihen, mitä kuluttajalle sanotaan pöljä ja olin valmistautunut postimaksuun.

Jos sanotaan "ILMAISEKSI", voisin markkinaoikeudessa vaatia ne ilmaiseksi.

Näinhän koko ajan, että hintaa kertyy, eli ei minun olisi tarvinnut tilausta hyväksyä.

Ei ollut kyse siitä "luuleeko joku että jotain saa ilmaiseksi"

PÖLJÄ!

Vierailija
6/9 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa. Kyllähän ne kortit on ilmaisia, mutta lisäpalvelut maksaa ja postitus myös. Sivut on rakennettu niin, että äkkiä haluan sitä ja tätä kortteihini ja summaa kertyy. Ja vielä tarjouksena tarrojakin. ;)

Täytyy muistaa, että kun firma, mistä tilaa, on ulkomailla, siihen ei Suomen markkinasäännöt päde.

Toisaalta mistä muualta saa 250 käyntikorttia omaan postilaatikkoon hintaan 5,76£? Viimeksi tilasin tähän hintaan, kun kortit olivat ilmaiset, mainoksen poisto maksoi 0,99£ ja postitus 3,85£ ja VAT 0,92£.

Vierailija
7/9 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa mainonnassa ja myynnissä tulee mainita todelliset kulut. Lisäksi on ns. "harhaan johtavaa mainontaa", josta rapsahtaa satkut sen tekijälle, mikäli siis todellisia kuluja ei missään mainita ja ne tulee ostajalle yllätyksenä.

Joten, onko missään ilmoitettu että tuollaisia lisäkuluja tulee? Ja että hintoihin lisätään arvolisävero? Nuo pitää ilmoittaa. Tosin se pienikin printti riittää.

Yrityksien välisessä kaupan käynnissä on tyypillistä että hinnat ilmoitetaan alv 0, mutta silloin se pitää mainita.

Itse toteutan käyntikortteja jne materiaalia työkseni ja myöskin mainontaa, joten nämä asiat ovat tämän maan rajoissa suht tarkkoja. Kyllä ulkomaillakin olevaan firmaan pätee suomen markkinointi- ja kaupankäyntisäännöt tietyiltä osin. Muutenhan meno menisi aivan mahdottomaksi.

Vistaprintin osalta en nyt näkisi että kannattaa vetää palkokasvia koko kesäksi nenään, koska summat ovat noin pieniä. Jos olet alv rekisterissä oleva yrittäjä niin saat nuo alvit vähennyksiin, eli et sinä niistä mitään maksa. Sitä en usko, etteikö postikuluja olisi mainonnassa mainittu, joten luultavasti sinulta on vain jäänyt huomaamatta/ymmärtämättä asia.

Vierailija
8/9 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saman huomasin minäkin. Aiemmin tilasin T-paidan samasta firmasta n 3-vuotta sitten. Ei ole tullut vieläkään. Rehellistä kusetusta koko firma. Varokaa sitä

Vierailija
9/9 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin Vistaprintistä joulun alla "ilmaisen" valokuvakalenterin. Kuluja taisi tulla n. 12e. Mjoo-o...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan