Helteen rakastajat, missä teidän empatiakyky?
Miksi ette anna toisten rauhassa valittaa, miksi pitää vittuilla takaisin? Helle ei ole kaikille ihanuutta.
Kommentit (12)
En paljoa viime talvena valittanut (asun Etelä-Suomessa), mutta aina sain kuulla miten on ihanaa kun sitä lunta vain tulee ja tulee ja miten ihanaa on kun on -18C ja tuulee navakasti, jolloin pakkasvaikutus on -32C.
Helteestä kärsivät: tämä on poikkeuksellista. Ihan kohta on marraskuu.
Aikuinen ihminen selviää kyllä (lehdistä ja netistä löytää ohjeita miten selvitä), säästän myötätuntoni vauvoille, raskaana oleville ja vanhuksille.
En paljoa viime talvena valittanut (asun Etelä-Suomessa), mutta aina sain kuulla miten on ihanaa kun sitä lunta vain tulee ja tulee ja miten ihanaa on kun on -18C ja tuulee navakasti, jolloin pakkasvaikutus on -32C. Helteestä kärsivät: tämä on poikkeuksellista. Ihan kohta on marraskuu. Aikuinen ihminen selviää kyllä (lehdistä ja netistä löytää ohjeita miten selvitä), säästän myötätuntoni vauvoille, raskaana oleville ja vanhuksille.
Toista se on nyt: lämmintä ei pääse pakoon mihinkään!
kylmää pääse sisälläkään karkuun. Minua paleltaa sisälläkin jos lämpötila laskee alle +25 asteen
T:2
En paljoa viime talvena valittanut (asun Etelä-Suomessa), mutta aina sain kuulla miten on ihanaa kun sitä lunta vain tulee ja tulee ja miten ihanaa on kun on -18C ja tuulee navakasti, jolloin pakkasvaikutus on -32C. Helteestä kärsivät: tämä on poikkeuksellista. Ihan kohta on marraskuu. Aikuinen ihminen selviää kyllä (lehdistä ja netistä löytää ohjeita miten selvitä), säästän myötätuntoni vauvoille, raskaana oleville ja vanhuksille.
kukaan ei kyseenalaista talvella lämmitystä, niin miksi sitten se viilennys on niin vaikea juttu.
Sitä on vähän hankala päästä pakoon ellei vaihda maanosaa talven pimeimpään aikaan. Kärsin talvesta vuosi vuodelta enemmän ja vihaan koko vuodenaikaa. Mulle tämä helle on luksusta, normaalisti sitä saa vain ulkomailla; nyt ei tarvitse matkustaa saadakseen nauttia.
Mulle pakkanen ei tee migreeniä, eikä vie mun yöuniani. Pakkanen ei myöskään änge sisään kotiini, ellei tule sähkökatko.
Ei kaikilla ole varaa/mahdollisuutta kunnollisiin ilmastointiratkaisuihin.
koska minä en saa valittaa kylmästä. Kylmällä kun kuulemma voi aina laittaa enemmän päälle niin tarkenee. Paitsi ettei se auta, palelen oli minulla päällä mitä tahansa tai kuinka paljon tahansa
Talvella kun valitan pakkasesta, en saa täältä yhtään empatiaa vaan haukkuja vain kun muka voi pukea vaatteita lisää päälle vaikka monessa vaatekerroksessa on tosi tukalaa olla eikä palelu vähene yhtään.
Olipa oudosti yhdistetty asioita. Ihan kuin ilman hellettä ei voisi olla valoisaa. Jos tuon kirjoittaja siis sitä valoa kaipasi.
koska minä en saa valittaa kylmästä. Kylmällä kun kuulemma voi aina laittaa enemmän päälle niin tarkenee. Paitsi ettei se auta, palelen oli minulla päällä mitä tahansa tai kuinka paljon tahansa
Talvella kun valitan pakkasesta, en saa täältä yhtään empatiaa vaan haukkuja vain kun muka voi pukea vaatteita lisää päälle vaikka monessa vaatekerroksessa on tosi tukalaa olla eikä palelu vähene yhtään.
Olen jopa istunut sisällä pitkä toppatakki päällä ja palellut. Onneksi nykyisessä asunnossa on hyvä lämmitys.
Sen sijaan lämmitysjärjestelmät on olleet suomalaisissa kodeissa niin kauan kuin Suomessa on ollut asutusta. Eli aika monta vuotta.
jos siitä selviää alle tonnilla. se vaan on jonkinlainen vanhahtava mielikuva.