Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reiluus saman perheen eri ikäisten lasten loma.aktiviteeteissa.

Vierailija
10.07.2010 |

Täällä on paljon keskusteltu uusperheiden lasten ja lasten yleensäkin saman/eriarvoisuduesta kesälomatoiminnoissa. Olen asiaa joutunut itsekin pohdiskelemaan.

Meilä on 4-lapsinen perhe, kaksi vanhempaa (ylä- ja alakoululainen) ovat minun ex-liitostani, kaksi nuorempaa (alle kouluikäisiä) yhteisiä nyk. liitosta. Mitään epäselvää ei ole siinä, että aina kun koko perhe on paikalla, teemme loma-asiat yhdessä. Pyrimme myös huolehtimaan niin, että isommat lapset eivät olisi isänsä kanssa menossa silloin, jos meidän perheellä on jotakin heille tärkeää tekemistä. Onneksi lasten isä on joustava, joten se ei ole ongelma. Tietenkin on sellaisiakin asioita, joita isommat lapset voivat tehdä, mutta pienemmät eivät, aivan ikäsyistä.

Tänä kesänä meidän koululaiset alkavat olla kai jo niin isoja, että heillä on ollut paljon menoja ilman muuta perhettä. Tähän liittyy sekin, että heidän isän puolen sukunsa (isä, mummu, sedät, tädit) ottavat kiitettävän paljon näitä meidän lapsia mukaan menoihinsa. Olen siitä erittäin tyytyväinen.

Isompien lasten menoista huolimatta olen pyrkinyt siihen, että itse tekisin omat lomareissuni niin, että kaikki lapset ovat mukana. Olen kokenut epäreiluksi sen, että tekisin jotakin kivaa niin, että mukana olisi vain osa lapsista. Nyt kuitenkin on edessä tilanne, että vuorotyötä tekevälle miehelleni sattui loppukesälle ainoa mahdollisuus lähteä esim. johonkin huvipuistoon sellaiseen saumaan, että koululaisilla on jo sovittu ja varattu meno sukuloimaan. Tyrmäsinkin miehelle heti kättelyssä sellaisena aikana hauskan tekemisen, MUTTA sitten mieleeni hiipi sellainen ajatus, että eihän se nyt niin epäreilua olisikaan järjestää pienemmille lapsille kivaa ohjelmaa silloin kun isot sisarukset ovat oman kivan ja odotetun ohjelmansa takia pois kotoa. Vai onko?

Mitä sanovat AV-mammat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten kanssa jonnekin mistä isot ei niin välitä esim. Muumimaailmaan. Käsitin että isot saa paljon enemmän sitä kivaa kuin pienemmät koska viettävät isänsä kanssa lomaa ja reissailevat? Kyllä silloin pienilläkin on oikeus päästä joskus jonnekin niin ettei isommat ole mukana.

Vierailija
2/4 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen iän ym mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä reissaamista ja sukuloimista (ei niinkään huvipuistoja tms), mutta sellaista mistä tykkäävät kuitenkin. Mutta pienemmät eivät vielä osaa kaivatakaan samoja juttuja. Ja pienemmätkin ovat päässeet oman isänsä kanssa ylimääräisille viikonloppureissuille (itse olen ollut töissä). Mutta joo, taisin itse tehdä pointin selväksi pitkässä kirjoituksessani; ei ole epäreilua isommille, jos pienetkin saavat tehdä jotakin kivaa ilman isompia.

ap

Vierailija
4/4 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallisessakaan perheessä aina kaikki pääse kaikkialle. Pikkuisen iän ym mukaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan