Te, joilla autossa ilmastointi, pidättekö sitä koko ajan päällä?
Itse pidän vain välillä, että hetkeksi tulee autoon viileämpää ja sitten taas sammutan. Bensan kulutus kasvaa, kun on koko ajan päällä.
Kommentit (50)
auton ilmastointi on keskustelunaihe! Ette olekaan niin ajan tasalla kuin luulette.
itsekin luultavasti osallistus keskusteluihin ihmissuhteista tai siitä mitä pillusta vuotavalle verelle voi tehdä.
Vähän helvetin kauan on niistäkin peistä taitettu, vai kuinka?????
Ja mikäs se nyt mahtaisi olla niin trendikäs, niin trendikäs puheenaihe, niinku?
tuuletin. Ainakin meillä riittää talvella se, että laittaa tuulettimen puhaltamaan, ei se ilmastointia tarvitse pitääkseen ikkunoita huurtumatta.
Meillä menee automaattisesti ilmastointi päälle, kun käynnistää auton. Sen saa sitten manuaalisesti pois päältä.
Molemmissa autoissamme se on, ja on ollut kaikissa autoissamme viimeisen 10 v. aikana.. Minullekin on yllätys, että joku miettii onko se hyvä olemassa vai ei. Itsestäänselvyyshän se alkaa olla.
Jos en talvella pitäisi, ikkunat menisivät heti kuuraan. Jos en kesällä pitäisi, läkähtyisin.
että osaa itse säätää millon ilmastointi on päällä ja milloin ei.
Pidämme siis kyllä huolen ettei ole kuuma, mutta minulle autokoulun kakkosvaiheessa ja kun ostimme uuden auton niin autokaupassa sanottiin että lasten kanssa pitää olla varovainen ilmastoinnin kanssa. Siitä saa nuhan helposti. Vaikkei sitä "vetoa" itse huomaa se vaikuttaa lapsiin kuitenkin eri tavalla. Veljeni perhe käyttää ilmastointia ja heillä onkin auto paljon viileämpi mitä meillä ja heidän lapsilla on nuhaa koko ajan..
Jos ei ole varaa pitää sitä päällä!
Riippuu aivan autosta ja kelistä. Yhdessä meidän autossa on niin heikkotehoinen ilmastointi, että voi pitää koko ajan päällä näillä helteillä ja silti on lämmin. Sitten yhdessä voi sammutella välillä ja yhdessä on niin tehokas, että muuttuu ihan siniseksi, jos pitää koko ajan päällä.
Kulutuksesta viis, kunhan porukka ei pyörry. 5l moottorilla varustetulla autolla ajeltiin tänään, jossa on automaatti vielä, joten siinä ei kyllä edes huomaa, että onko kulutus 16 vai 17 l satasella. Tavallisessa automaattiautossa ainakin tuo ero oli usein noin litran satasella.
Jos siis 100 km matkalla saa säästettyä euron, kun sitä sammuttelee, niin valitettavasti ei minua kyllä kiinnosta.
Miksi te säädätte lämpötilan liian alhaiseksi, jos kerran tulee kylmä ja tulette kipeeksi ja siniseksi? Mulla on talvella ilman lämpötilaksi säädetty alhaisempi lämpötila, koska matkustajilla enemmän vaatetta päällä. Mutta nyt kesällä lämpötilaksi laitan 21 tai 22, jos hellevaatteissa ollaan. Ei se, että autossa on ilmastointi, tarkoita, että siellä pitäisi olla jääkaappilämpötila!
Pidämme siis kyllä huolen ettei ole kuuma, mutta minulle autokoulun kakkosvaiheessa ja kun ostimme uuden auton niin autokaupassa sanottiin että lasten kanssa pitää olla varovainen ilmastoinnin kanssa. Siitä saa nuhan helposti. Vaikkei sitä "vetoa" itse huomaa se vaikuttaa lapsiin kuitenkin eri tavalla. Veljeni perhe käyttää ilmastointia ja heillä onkin auto paljon viileämpi mitä meillä ja heidän lapsilla on nuhaa koko ajan..
Nuha tulee viruksesta, ei ilmastoinnista. Johan olisi koko Amerikan kansa sairaita koko ajan kun kaikissa autoissa on ilmastointi paalla.
ja on yllättävän tehokas, sillä saa pidettyä näilläkin helteillä auton varsin koleana. Ei oo kuitenkaan nuhaa tai niskasärkyjä tullut. Ei oo myöskään suuttimet suoraan kohti ja tietysti sitten laitetaan pois päältä, jos alkaa tulla kylmä.
Välillä auton on myös hyvä tuulettua, joten laitan ikkunat auki ja kattoluukun, mutta en kyllä näillä tälläsillä helteillä, nyt on ilmastointi päällä.
Jos on ilmastoitu auto, niin samaan aikaanhan ei saa pitää ikkunoita auki ja ilmastointia päällä, muuten voi mennä ilmastointil rikki.
ja sopiva lämpötila "ruutuun". Mulla yleensä 21 astetta.
ja sopiva lämpötila "ruutuun". Mulla yleensä 21 astetta.
21 tälläsilläkin säillä? taidat olla vilukissa?
ole aina päällä kun tykkään ajella näitä lyhyitä matkoja usien ikkuna auki mutta pitkillä matkoilla on lähes aina helteillä päällä. Meidän auto vie muuteekin niin paljon bensaa ettei tuo nyt enää siinä paljoa hetkauta.
Välillä auton on myös hyvä tuulettua, joten laitan ikkunat auki ja kattoluukun, mutta en kyllä näillä tälläsillä helteillä, nyt on ilmastointi päällä. Jos on ilmastoitu auto, niin samaan aikaanhan ei saa pitää ikkunoita auki ja ilmastointia päällä, muuten voi mennä ilmastointil rikki.
olen ajanut seitseman tuntia 40 asteen kuumuudessa ilmastointi taysilla kun etuikkuna oli rikki. Ei mennyt ilmastointi rikki.
Välillä auton on myös hyvä tuulettua, joten laitan ikkunat auki ja kattoluukun, mutta en kyllä näillä tälläsillä helteillä, nyt on ilmastointi päällä. Jos on ilmastoitu auto, niin samaan aikaanhan ei saa pitää ikkunoita auki ja ilmastointia päällä, muuten voi mennä ilmastointil rikki.
olen ajanut seitseman tuntia 40 asteen kuumuudessa ilmastointi taysilla kun etuikkuna oli rikki. Ei mennyt ilmastointi rikki.
Sitä kyllä kuitenkin suositellaan että ilmastointi on kiinni kun ikkunat on auki, joten en edelleen pidä ilmastointia päällä vaikka olet onnistunut olemaan sitä rikkomatta.
T: kahden autonkaupan omistaja
Autossa on mukavan viileää. Automaatti ilmastointi on paljon parempi kuin manuaalinen ilmastointi. Se pitää lämpötilan tasasempana.