Äidit, jotka yrittävät estää isältä lapsen tapaamisen
niin kannattaisi miettiä asiaa myös toisesta näkökulmasta. Olen toistakymmentä vuotta läheltä nähnyt, mitä siitä seurasi: (. Äiti heittää isän pihalle. Kertoo lapsille isästä kaikkea paskaa ja näin manipuloi lapsia. Isä tekee matka- ja vuorotyötä. Lapset vähitellen kieltäytyvät menemästä isälleen. Isä kuitenkin yrittää pitää yhteyttä lapsiin epätoivoisesti. Vastakaikua ei tule. Vuosia menee. Isänpäivät, joulut, syntymäpäivät ovat vaikeita. Lapset eivät ota yhteyttä. Kuvioon tulee "kuningas alkoholi". Tätä jatkuu ja jatkuu. Mitään yhteyttä ei ole ollut vuosiin. Karmeaa seurata sivusta, mitään ei voi tehdä.Tämä ihminen ei ollut väkivaltainen, ei töykeä, ei ilkeä. Aina valmis auttamaan muita, ystävällinen ja kiltti ihminen. Liian kiltti.Nyt häntä ei enää ole: ( : (. Olen niin surullinen tämän ihmisen puolesta. Hyvä ihminen meni. Ja oli mies "parhaassa" iässä. Tämä tarina päättyy tähän ja on täyttä totta.
Kommentit (7)
olikin tuollainen. Tosin totuus oli se, että oli väkivaltainen ja rajoitti minua pitämästä ulkomaailman juurikaan yhteyksiä, kun sen sijaan itse teki mitä vaan.
Kaikki ulkopuoliset luulivat hänen olevan niin hyvä ihminen, auttoi aina kaikkia.
Ei ole ollut kiinnostunut työnteosta, ei lapsista eron jälkeen.
Rakastin häntä todella, mutta viina vei ja ehkäpä ne geenitkin johdatti hänet siihen, lapsuusperheen tavat hänellä.
Suren ja tiedän, että häntäkään ei kohta enää ole, mutta ei halua terapiaan, ei muuttaa itseään mitenkään.
ja ehkä tuo matkatyö oli osasyy. Silloin kun ero tuli, niin oli normaalisti alkoholia ottava. Eli ei joka pv eikä edes joka vkl, koska vuorotyötä teki.Ja meni monia vuosia eron jälkeen, ennen kuin kunnolla sortui viinaan.Vaikea oli erosta toipua ja vielä vaikeampi luopua lapsista. Että ihan tavllinen perheenisä oli, ei edes pettäjä, niinkuin useimmat suomalaiset taitavat olla. Viimeinen kohtaaminen vuosien jälkeen oli, kun lapset hoitivat hautajaiset. Olen niin katkera kuin ihminen voi olla myös näille lapsille vaikkakaan se ei ainoastaan heidän vikansa ollut. Olisivathan he voineet aikuisiällä vaikka kortin laittaa. Isä aina silloin tällöin laittoi, niin kauan kuin osoitteen tiesi. Tottakai tilanne eri, jos mies väkivaltainen, juoppo jne., silloin ehdottomasti pihalle. Mutta jos mies kunnollinen niin miksi helvetissä pitää alkaa kieroilemaan lasten ja muiden kustannuksella. Lopuksi tälläisestä tilanteesta voi kärsiä sekä lapset että isä. Ap
luonteen, koska olen lähipiiriin kuuluva ihminen. Joten ei "näytellyt" mulle muuta, mitä todellisuudessa oli. Ap
Hän petti, löi, valehteli, ei rakastanut oikeasti, vaan halusi omistaa ja määrätä.
Silti en ole päässyt hänestä kokonaan, toivon ja rukoilen usein, että muuttuisi ja olen neuvonut vaikka miten, mutta ei ota vastaan, eli ei ole kiinnostunut.
Surettaa se päivä, jolloin hän kuolee viinaan, mutta se oli hänen oma valintansa, koska ei halunnut apua.
lapsen isän pihalle väkivaltaisen käytöksen takia. Retuutti lasta, Uhkaili meitä ja varasti rahojani. Tässä ihan riittävästi syitä miksi rajoitan lapsen ja isän kahdenkeskisiä tapaamisia. Niin ja isä muuttui käytökseltään. Todennäköisesti taustalla psyykkisiä ongelmia, mistä ei sitten minulle ole kerrottu.
parasta tapaamasta etävanhempaansa kuningas alkoholin takia.