Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryömimisen opettelu?

Vierailija
09.07.2010 |

Miten voisi auttaa lasta oppimaan ryömimään? Meidän lapsi täyttää jo kohta 8kk eikä pääse eteenpäin. Viihtyy jonkun verran lattialla, selällään leikkien tai kääntyy itse mahalleen. Jalat vaan potkuttaa ylöspäin, mutta lapsi ei pääse eteenpäin. Hetken päästä turhautuu ja alkaa huutamaan. Istuu kuitenkin ilman tukea ja seisoo jostain kiinni pitäen suht hyvin.

Miten voisin yrittää auttaa toista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi 8kk suoraan konttaamaan ja samalla istumaan. Kauan yritti ja yhtenä päivänä lähti. Ei mun mielestä ole mitään kiirettä.

Liikkelle lähtö vaatii paljon.. käsien ja jalkojen yhteistyötä.. Kyllä se jossain vaiheessa kolahtaa =)

Ei sitä mitenkään voi "opettaa"

Vierailija
2/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain kiinnostavalla lelulla vauvaa liikkeelle.. Voihan olla että vauvasi jättää ryömimisvaiheen kokonaan väliin jos kerran jo istuu. Hän saattaa lähteä suoraan konttaamaan tai "peppukiitämään" tai jättää nekin väliin. Vauvat ovat niin erilaisia ja lähtevät kyllä liikkeelle aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin meillä. Vaikka millä houkuteltiin, niin aina löytyi joku mielenkiintoisempi maton nukka tutkittavaksi. Mikäs siinä sitten ollessa. Vasta lähemmäs 11kk lähti liikkeelle, sellaissa polvi edellä -asennossa. Kävelemäänkin lähti vasta 1,5v, mutta nyt 2,5v ja kirinyt ikätoverinsa kiinni.

Ajattelen itse, että ollaan monelta pipiltä ja potentiaaliselta vaaratilanteelta säästytty, kun tyttö lähti niin myöhään liikkeelle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän