Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa lapsesi saa olla ilkeä ennen kuin poistat tilanteesta kokonaan? (ov)

Vierailija
09.07.2010 |

Oltiin leikkipuistossa uimassa (muille kuin pk-seutulaisille tiedoksi: leikkipuistoissa on täälläpäin kahluualtaat lapsille kesällä) ja seurasin kuinka arviolta 4-5-vuotias tyttö terrorisoi muita altaassa polskivia jatkuvasti. Töni pienempiä kumoon (voi olla vaarallistakin!), sylki vettä päälle, heitteli muovileluja muita kohti ja meni ihan viereen räiskyttelemään vettä muiden päälle.

Tytön äiti seurasi kyllä vierestä tapahtumia (kuin myös minä) ja komensi, puhutteli tyttöään aina joka kerran jälkeen ja uhkasi, että tyttö lähtee altaasta jos vielä tekee tuhmasti, mutta ilkeydet toistuivat varmasti arviolta kymmeniä kertoja ennen kuin tyttö lopulta joutui lähtemään altaasta.

Omani jos olis moista tehnyt, niin olisin poistanut altaasta huomattavasti vikkelämpään, ehkä jo 3. ilkeyden jälkeen.

Miten te olisitte toimineet?

Mieleni teki jo mennä sanomaan äidille, että poistaisi lapsensa muita kiusaamasta. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaukset (=uhkaukset :) täytyy osata pitää niin hyvässä kuin pahassa... ;)

Vierailija
2/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö tulee, jossei kerralla usko. Tuon kaltaisesta silkasta ilkeydestä ehkä jo ilman varoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko kovin raskasta olla tuolla tavalla neurologisesti hyvin sairaan, tunnevammaisen lapsen äiti ja onko annettu mitään toiveita siitä, että jotenkin aikuisena pärjäisi tuettuna jossain asumisyksikössä.

Ilkeää, ilkeää, mutta tehosi.

Vierailija
4/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 2.-3. ilkeyden jälkeen joksikin aikaa jäähylle (toki jos olisi tehnyt jotain todella ilkeää, esim. satuttanut oikeasti toista lasta, olisi tullut pois kerrasta). Vähän ajan päästä olisi sitten voinut kokeilla uudestaan, osaako olla altaassa kiusaamatta muita. Jos ei olisi vieläkään onnistunut, niin sitten ei olisi altaaseen ollut enää asiaa.

Vierailija
5/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kysynyt, että haetko sen kakarasi pois mita kiusaamasta vai haenko minä, jos sinusta ei edes siihen ole.

Vierailija
6/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä sanomassa aikuiselle ihmiselle kuinka toimia. Vaikka olisi kai pitänyt. Olen kuitenkin kyseistä äitiä huomattavasti nuorempi, joten miten lie olisi ottanut sanomiseni vastaan.

Ja kyllä siellä muutama pienempi ihan itkua väänsi tämän tytön töniessä heitä.

ap

Vierailija
7/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tokasta kerrasta pois.

Vierailija
8/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heittäisi lelulla, tulisi keskustelemaan asiasta uima-altaan viereen heti.

Jos olisi sanallinen nahistelu samanvertaisten kanssa, kieltäisin kerran (ehkä tilanteesta riippuen kaksi), jos ei noudata, niin heti pois.

Vierailija
9/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamaltaan lapselta.

Jos heittäisi lelulla, tulisi keskustelemaan asiasta uima-altaan viereen heti.

Jos olisi sanallinen nahistelu samanvertaisten kanssa, kieltäisin kerran (ehkä tilanteesta riippuen kaksi), jos ei noudata, niin heti pois.

Vierailija
10/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rasittaa katsoa vierestä kun täälläkin päin naapurin äiti antaa lapselleen katteettomia uhkauksia. Ja sitten ihmettelee kuinka tuo poika on niin villi ja kiusaa pikkuveljeäänkin jatkuvasti.

Jos olen jotain uhannut, sen myös toteutan. Kuten sen, että jos vielä kerran heität hiekkaa toisten päälle otan lapion sinulta kokonaan pois.

Ja uhkausten on parasta olla myös sellaisia jotka pystyy toteuttamaan. Ihan kamalaa kun jotkut uhkaavat esim. jättää lapsensa kotiin kun ovat itse lähdössä kauppaan muiden lasten kanssa. Tai kun kaveri uhkaili sillä, että laittaa lapsen pihalle ja ukkosmörkö tulee ja vie.

Vierailija
11/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyydättäsin anteeksi ennen takas pääsyä.

ps. Vaikka oot nuori niin kyllä meidän vanhempien äitien pitää kunnioittaa muita äitejä, oli sit nuorempi tai ei.

t:Olen minäkin ollut joskus se nuori äiti. Tiedän miltä susta tuntuu ja oon saanu kuulla takas kun oon menny suuni avaamaan. Mutta olen antanu aina takasin!

Vierailija
12/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni eivät ole koskaan kertaakaan käyttäytyneet noin. paitsi keskenään tappelevat.

en oikein ymmärrä miten lapsesta tulee tuollainen? johtuuko siitä että on monta siskoa pienellä ikäerolla?

ja näkemykseni ei ole mikään henkilökohtainen, vaan moni äiti on sanonut, että meidän lapset kilteimmät keitä tuntee.

en ymmärrä miten lähes kaikki lapset ovat pahoja muille.

Vierailija
13/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni eivät ole koskaan kertaakaan käyttäytyneet noin. paitsi keskenään tappelevat. en oikein ymmärrä miten lapsesta tulee tuollainen? johtuuko siitä että on monta siskoa pienellä ikäerolla? ja näkemykseni ei ole mikään henkilökohtainen, vaan moni äiti on sanonut, että meidän lapset kilteimmät keitä tuntee. en ymmärrä miten lähes kaikki lapset ovat pahoja muille.

ja kyllä meillä lähdettäisiin heti.

Vierailija
14/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenenkään tarvitse kaatua sen takia, että meidä ellapetterin tekee mieli kaattaa muita kumoon tai heitellä leluja muiden päälle. yhdenkään lapsen ei tarvitse kaatua tai kärsiä siitä että jonkun tekee mieli vaan nyt olla sellainen temperamenttinen.

Vierailija
15/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa lapselle sillä tavalla, että lapsi varmasti kuulee ja ymmärtää viestini. Jos ei muutosta sittenkään tapahtuisi, niin lähdettäisiin kyllä heti.

Vierailija
16/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta ilkeydestä puhuttelu ja varoitus: jos et osaa olla kunnolla, et enää leiki siinä/lähdemme pois.

Jos toistaa, uhkailu toteutetaan.

Vierailija
17/17 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida lapsen käytös johtua siitä et on sisaruksia pienillä ikäeroilla. Melkoista tyhmyyttä tollainen yleistys. Kaikista huonoiten käyttäytyvä lapsi jonka minä tiedän,on ainokainen. Eikä sekään ole syy vaan se ettei äiti valitettavasti pidä lapselleen kuria. Harmittaa kovasti lapsen puolesta.