Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko päässyt amiksesta AMK:hon opiskelemaan?

Vierailija
08.07.2010 |

Tai tunnetko ketään? Mikä tutkinto oli amiksesta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppis(kauppaopisto) on amis niin kyllä.

Minä. Merkonomista tradenomiksi.

Vierailija
2/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ammattiopistoihin liitettiinkin. Juuri siitä olenkin kiinnostunut. Oliko sinulle 2 kaksoistutkinto?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ammattiopistoihin liitettiinkin. Juuri siitä olenkin kiinnostunut. Oliko sinulle 2 kaksoistutkinto?

ap

ei kaksoistutkintoa. 3-vuotinen merkonomin tutkinto 90-luvun puolivälissä. Siellä törötin ylioppilaiden kanssa tradenomiksi opiskelemassa. Hyvin pärjäsin.

Vierailija
4/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse myös olen merkonomi.

Vierailija
5/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksesta. Ei todellakaan ole kaikki lukiolaisia.

Vierailija
6/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

amkiin. Ja suurimmalla osalla kaikki menee hyvin, mutta yhä useammalla kielten opiskelu tökkii todella pahasti. Joten kannattaa miettiä riittääkö kielipää edes pakollisiin kielten opintohin. Näitä ovat siis englanti, ruotsi ja yksi kolmas kieli, koulun tarjonnasta riippuen.

t: amk-ope

Vierailija
7/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapalvelun perustutkinto ja nyt opiskelen restonomiksi. Luokallamme on 31 henkeä, meistä 7 on ammattikoulusta, loput luokiosta. Hienosti kaikki ovat pärjänneet ja mahtava luokka.

Vierailija
8/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päässyt, ja vielä hyvillä pisteillä. Media-assarin paperit amiksesta ja ihan eri alalle hain, sosiaalipuolelle.

Vierailija
9/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:han on suunniteltu amiksen jatkeeksi. Lukiolaiset hakee yliopistoon.

Vierailija
10/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näihin ketjuihin tulee opettaja vähättelemään amiksesta valmistuneiden kykyjä ja edellytyksiä - siitä huolimatta, että opiskelijat kertovat onnistuneensa hyvin. Lisäksi opettajat eivät opiskelijoiden taustoja tiedä, elleivät näe vaivaa niitä selvittääkseen. -ope minäkin

Vierailija
11/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelemaan. Helppo koulu mielestäni, ei todellakaan ollut vaikeuksia kielissä :-D Englantia tais olla 1 op...jos siitä ei selviä niin peruskoulu uusiks! ja tosiasia on että sh:t tekevät käystännön työtä, aivan liikaa hienostelua koko amk.

Vierailija
12/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiopohja minulla on, parinkymmenen vuoden takaa... Amis kokemus onkin muutaman vuoden tuoreempi ja tuoreimmat paperit on nämä amk:in.

amkiin. Ja suurimmalla osalla kaikki menee hyvin, mutta yhä useammalla kielten opiskelu tökkii todella pahasti. Joten kannattaa miettiä riittääkö kielipää edes pakollisiin kielten opintohin. Näitä ovat siis englanti, ruotsi ja yksi kolmas kieli, koulun tarjonnasta riippuen.

t: amk-ope

Vierailija
13/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 600 hakijaa, 12 otettiin. Hän kävi erään teknisen linjan paikallisessa amiksessa ja haki Lahden muotoiluinstituuttiin.

Vierailija
14/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini pääsi merkonomina kauppakorkeaan ja valmistui sieltä laudaturin gradulla.

Vierailija
15/15 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa AMK:ssa menee niin, että on kiintiöt montako pääse lukiotodistuksella ja moniko amatsupapereilla. Ja joillain linjoilla menee myös niin, että esim. 1. vuosi opiskellaan vähän eri aineita, eli paikataan niitä mitä lukiolaisilla/amatsuilla puuttuu.

Mutta ihan yhtä hyvin voi pärjätä, ja sekin hyvä muistaa että tietyillä aloilla (esim. sairaanhoitajilla) lähihoitaja on voinut tehdä jo alan töitäkin jne. mutta lukiolainen ei, ja monesti työpaikka arvostaa sitä työkokemusta enemmän mitä arvosanoja ym. Siis vaikkapa ylioppilas ja amatsun käynyt, sitten välivuosi toinen kaupan kassana ja toinen alan töissä --> lumman itse mielummin ottaisit vaikkapa työharjoitteluun/kesätöihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi