soitanko päivystävälle sossulle vai en?
kyseessä naamatuttu tyttö, asuu meidän naapuritaloissa. iältään ehkä 8-10- vuotias. tuntuu elävän aika vapaasti, vaikuttaa nälkäiseltä ja jotenkin "kuritetulta". nyt törmäsin tyttöön ja ilmeisesti tytön äitiin uimarannalla. äidin mukana naisen ja kahden miehen ryyppyporukka, viinaa ja kaljaa meni rannalla aika reippaasti ja jututkaan nyt ei kovin lapselle sopivia ollut. taksilla olivat kuulemma tulleet ja taksilla lähtivät.
omalle tyttärelleni tämä em. tyttö oli eilen sanonut että oli koko päivän yksin uimarannalla (n. kilsan päästä meistä tämä valvomaton ranta siis). mukanaan tytöllä ei ollut kuin litimärkä pyyhe, ei siis juotavaa, hattua tai mitään.
mä oon tähän asti aatellut, etten sekaannu muiden asioihin ollenkaan, mutta nyt jäi jotenkin paska mieli tästä.
joten arvoisa av- raati: mitä teen?
Kommentit (7)
Jos kovasti vaivaa, soita virka-aikana alueen lastensuojeluun ja kerro huolesi. Luulenpa, että ei puhelusi tytön uimarantareissusta kuitenkaan lastensuojelun tarvearvioita tule käynnistämään. Saattavat tosin olla siellä jo ennestään tuttuja muista syistä.
en nyt oikein tiä mitä teen... tytölle tuo mukana olo näytti olevan ihan arkipäivää, joten taidan huomenna soittaa sos.työntekijälle.
kiitoksia
-ap
en nyt oikein tiä mitä teen... tytölle tuo mukana olo näytti olevan ihan arkipäivää, joten taidan huomenna soittaa sos.työntekijälle.
kiitoksia
-ap
sosiaalitanttojen tarkkailussa.
oikeasti pitää tehdä lastensuojelu ilmoitus.
Tällä plastalla, kun puolet on paskaa.
Uusinta ilmoitukset johtavat jossain vaiheessa huostaanottoon.
Tässä syytä tehdä ilmoitus, vaikka se olisikin aiemmin jo tehty.
Saa poliisit sitten viran puolesta tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos lapsi on huonossa hoidossa.
on kyllä jo lapselle niin surullista, että minä soittaisin ja kertoisin asiasta.