Raskaana..?
Multa poistettiin hormonikierukka 28.6. Vuodot kesti muutaman päivän. Nyt tuntuu vatsassa oudolta, onko mahdollista, että olisin raskaana....?
Kommentit (4)
Jos laskee, että ovulaatio on yleensä kp14, joillain lyhytkiertoisilla jopa kp 8-10 tienoilla, niin teoriassa voisi toki olla että ovulaatiosi olisi ehtinyt mennä. Todennäköisempää on, että se on nyt käsillä.
Ovulaation jälkeen hedelmöittyneen munasolun täytyisi vielä kiinnittyä jotta voisi tulla raskausoireita (sitä ennenhän keho ei tiedä, millainen munasolu tai alkio siellä munanjohtimissa on matkalla, koska mitään viestintää sen ja kehon välillä ei ole). Kiinnittyminen tapahtuu eri lähteiden mukaan 6-9, tai jopa 4-12 päivän kuluessa ovulaatiosta. Vaikea saada tolkkua siitä, mikä lähteistä on oikeassa, mut itse olen ymmärtänyt että se 6 päivän vaihtoehto olisi normaali, ja jos kiinnittyy sitä myöhemmin, on kyse siitä että alkio kiinnittyy myöhässä, koska sillä on ollut ongelmia kiinnittyä (jotkut lähteet sanovat, että myöhäinen kiinnittyminen voi olla merkki tulevasta keskenmenosta. näin varmaan kävi minulle keväällä).
Joka tapauksessa, uskoisin että voit laskea tuntemuksistasi aikaa +6pv ja alkaa sitten uudestaan kuulostelemaan. Vaikka mikäänhän ei ole mahdotonta, usein eka kierto erilaisten kiertoa sekottavien juttujen (ehkäisyhormonit, raskaus, keskenmeno yms) jälkeen on jotenkin sekaisin. Itsekin uskoisin että mulla oli tässä km-jälkeisessä kierrossani ovulaatio kp9, kun yleensä kp10.
Omasta navasta: maanantaina herätessä sattui mahaan, menkkajomotusten kaltaista. Silloin oli kp15. Laskisin, että siis 6pv kp9 ovulaationi jälkeen. Samana päivänä tuli paperiin punertavaa vuotoa - siis vaaleanpunaista. Tiistaina oli kivuton päivä, samoin keskiviikkona, mutta nyt to-pe ollut taas aamuisin jomotusta mahassa.
Hitsi kun on nyt sitten ristiriitaiset tuntemukset. Yhtään normimenkkoja ei ole viime kierron keskenmenon jälkeen, joten en tiedä millaiset tuntemukset tällaiselle erikoiskierrolle olisivat normaaleja. Ja jomotus kyllä muistuttaa itsestään koko ajan, niin etten todellakaan osaa olla spekuloimatta asiaa.
Jotenkin mä luulin kirjoittavani maalismurut-ketjuun. Siksi toi omanapa-osuus. Öh hajamielisyyttä... mut hei, eikös hajamielisyys ollu raskausoire kanssa? :)
Mut toivottavasti tekstistä oli apua.
Multa kierukka pois 26.4, jonka jälkeen alko viikon kestänyt tyhjennysvuoto, ekat menkat 6 viikon päästä ja nyt ootellaan menkkoja EHKÄ alkavaksi. Hieman epäilen mahdollista raskautta, koska tyhjennysvuoto oli sulla poiston jälkeen eikä vielä varmaan oo kerenny munasolut kypsyä ja irrota - kroppa kuiten vaatii oman aikansa valmistautuessa tulevaan, tosin toisilla kestää pitempään ja toisilla lyhempään. Itellä oli poiston jälkeen outoja tuntemuksia. Voisko sulla olla ovulaation aika nyt...? :)