Kaverini kielsi mieheltään kaksipäiväiset polttarit
Miehet olivat suunnitelleet viikonloppua johon sisältyisi mm. urheilua, kaikenlaista kivaa tekemistä. Kaverini oli kuulemma ilmoittanut, että hänen tuleva miehensä ei saa osallistua kuin yhden päivän kestäviin polttareihin kotipaikkakunnalla. Miehen kaverit olivat siis ottaneet kaveriini yhteyttä, jotta tämä osaisi varata viikonlopun polttareille yms., tarkoitus olla miehelle yllätys.
Heillä on kyllä lapsi, mutta kaverillani on hoitoapua saatavilla ja kaverini on reissanut paljon sukulaisten ja ystävien luona äitiysloman aikana lapsen kanssa, joten en oikein ymmärrä asiaa lapsenhoidon näkökulmasta.
Onko tämä teidän mielestänne liian sitovaa vai ihan ymmärrettävää?
Kommentit (11)
että miksi pitäisi olla monta päivää kestävät polttarit. Yhdessäkin päivässä ehtii tehdä vaikka mitä. Kaiken lisäksi monien polttarivieraiden voi olla hankala järjestää niin paljon aikaa jos asuu kaukana tai on lapsia yms. Ja rahaakin luultavasti menee enemmän.
että ei tarvitse enää näitä polttariörvellyksiä kestää.
joka kuvittelee, että minua pitää rajoittaa, minulla ei ole oikeuksia elää elämääni ja päättää omista asioistani.
En myöskään menisi naimisiin ihmisen kanssa, joka ei selviäisi lasten kanssa 48 tuntia keskenään.
Naimisiin mennessä ihminen on aikuinen, aikuisine oikeuksine, johon kuuluu päättäminen omasta elämästä, jos siitä ei ole kohtuutonta haittaa tai se ei loukkaa parisuhdetta pahasti.
Ap:n perustelut siitä mitenkä paljon enemmän voi toteuttaa, on nimenomaan syy sille miks en ymmärrä. Tyttöporukalla esim. vietiin morsian Tallinnaan hemmottelupäivälle ja reissu kesti yön yli. Alkoholia reissulla varmasti kului, mutta mitään ääliöjuttuja ei tullu kenelläkään ees mieleen ja sulhasellekin laiteltiin reissun mittaan muutamat tilannekuvat. Rahathan on sitäpaitsi meidän järjestäjien, ei morsiammen/sulhasen ja polttareihin ei ole pakko osallistua. Silläkin reissulla tosin ensin kartoitettiin osallistujien taloudelliset resurssit ja sen perusteella kartoitettiin mahdollisuudet.
Sitäpaitsi jos mies on alkoholiin menevä tai kavereiden vietävissä, niin minkäs ihmeen takia semmosen kanssa mennään naimisiin? En minä ainakaan haluais elää loppu elämääni kytäten ja huolestuen toisen tekemisistä ja menemisistä. Ei semmonen ihminen oo valmis parisuhteeseen.
polttareissa. Ei örvelletty, juteltiin, saunottiin, syötiin ja naukkailtiin. Ikimuistoista ja sain paljon ihmissuhdeneuvoja, joilla vieläkin selvitään monesta karikosta. Myöskin mies sanoi päässeensä purkamaan mun suvusta syntyneitä ahdistuksia, ja sanoi, että ilman sitä olisi ollut kuin myrkyn niellyt alttarilla.
Tismalleen samaa mieltä! Toisen mielipiteitä tulee kunnioittaa, mutta ne polttarit on KERRAN ELÄMÄSSÄ, eikä sen oo tarkotuskaan olla mikään tavallinen "lauantai lähikuppilassa" -ilta. Mitään örvellyksiä siihen ei silti tarvii liittyä, vaan fiksut ihmiset osaa järjestää fiksuja polttareita.
Mut siitä mä vetäsin kyllä bestmanille pari parlkokasvia tavallista enemmän nenääni, kun hakivat mieheni polttareihinsa kukonlaulun aikaan aamulla. Jättivät koiran käyttämättä ulkona ja vasta illalla kymmenen maissa ilmoittivat, että palauttavat miehen vasta sunnuntaina.
Jep, jep. Mun lähimmät lastenhoitoavut olivat reissussa, mulle jäi koira, 2 viikkoa vanha vauva ja 3v esikoinen hups huijaa..
Olin meinaan pikkasen kirpeenä jo siitä, että jättivät mut heti aamusta pissattamaan koiran ihan keskenäni (asuttiin kerrostalossa, kolmas kerros - ei voinut nakata pihallekaan) saati sit siitä, etteivät kertoneet mulle etukäteen tästä tempauksestaan...
Kun mä sit hieman avauduin bestmanille puhelimessa, niin pyytelihän tuo anteeksi ja kysyi, että pärjääksä. Olikos mulla montakin vaihtoehtoa, jos koko revohka oli siinä vaiheessa 300km päässä??
Mainittakoon nyt, että ko. bestman sai sitten esikoisensa puoli vuotta myöhemmin, enkä paljon vuolaampia anteeksipyyntöjä ole jälkeenpäin kuullut :D En mä tosin sillon enää jaksanut olla vihanen, vaikka pari viikkoa mökötinkin koko äijäsakille.
Ja sai mun mieskin osansa, ku ei sit silläkään tullut mieleen ees sitä koiraa käyttää...
Jos mies on alkoholisti ja kavereiden vietävissä, niin ehkä kieltäisin. Eikä lastenhoitoapua kotona.
nää polttarihommat alkaa mennä överiksi... Miksi ei enää riitä yksi päivä ja yö? Rahaakin menee jokaiselta ihan tuhottomasti kahden päivän juhliin..
En ole mieheltäni näitä kaksi päiväisiä hässäköitä kieltänyt, mutta ei niissä mun mielestä mitään järkeäkään ole.
esim. lähtemään toiselle paikkakunnalle ja kokeilemaan jotain sellaista urheilulajia, jota omalla paikkakunnalla ei voi harrastaa. Sekä itse että mieheni ollaan oltu aika monissa polttareissa ja yleensä -ei tietenkään aina- yksipäiväisissä kuljetaan typerissä vaatteissa niissä samoissa baareissa kuin viimeiset 10 vuotta ja viikonlopun yli kestävissä vietetään iltaa mökillä ja käydään tekemässä usein jotain ulkoiluun ja urheiluun liittyviä juttuja. Noin karrikoidusti sanoen.
Kyseisen ystäväni mies ei ole alkoholisti. Kaveriporukkaankaan ei pahoja örveltäjiä kuulu. En ole varma, aikovatko miehet silti järjestää nuo polttarit vai ei, eli ottavatko enemmän kieltona vai mielipiteenä.