Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaminen ja muutto lasten isän luota suoraan toisen miehen kanssa

Vierailija
08.07.2010 |

Siis ollaan eroamassa ja lapsille ei ole vielä kerrottu. Nyt olen löytänyt uuden miehen joka on tosi ihana ja tykkää lapsistani (joskaan heille ei ole vielä myöskään kerrottu että mies on uusi miesystäväni). Olen ajatellut muuttaa suoraan tästä nykyisestä asunnosta tämän toisen miehen luo lasten kanssa. Onko muut tehneet näin ja miten on mennyt? Onko lapset hyväksyneet tilannetta? Lapseni ovat 11, 6 ja 4v.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat aikaa asian läpiviemiseen, kuten edellä on kirjoitettu jopa vuosia, joten ei mitään uusia miehiä tai naisia heti kotiin, et ole siihen valmis itsekään. Edellinen kirjoittaja kirjoitti kuinka tuskaisaa elämä hänellä(oli lapsi) oli, mutta ei häntä huomattu lainkaan.

Lapsi ei tule onnelliseksi uudesta isästä tai äidistä, vaikka äiti tai isä olisi kuinka onnellinen, lapsi ei sitä ole.

Olen yrittänyt miettiä, miten tämä lasten asiaan eossa kohdistuva osa saataisiin kuntoon, jotta meillä olisi jatkossa vähän vähemmän näitä ongelmaihmisiä, joka on seuraamusta vanhempien erosta.

Kyllä se taitaa olla niin, että siihen täytyy olla lain pakko, eroavat ihmiset eivät lapsistaan yksinkertaisesti huolehdi, saattavat vaatia hirvittävästi liikaa ja tuhota lapsensa. Pelossaan lapsi kulkee tietään, mutta jossakin kohti särkyy, sitäkö äiti tai isä haluat omalle lapsellesi, tuon saannattoman onnen etsintäsi vuoksi, joka myöskään ei tule jatkumaan kuin sen kaksi vuotta ja ollaan samassa tilanteessa.

Vierailija
2/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän lapseton 30-40kymppinen mies(oletan että on sinun ikäisesi suhtautuu kolmen lapsen onglemiin. Helppohan se on tykätä lapsista kun ei elä arkea niiden kanssa.. Muuton jälkeen häenkin elämä muuttuu aika radikaalisti ja mitäköhän sitten tapahtuu. En minä ainakaan vaikka omia lapsia onkin niin ahluaisi yhtäkkiä kotiini kolmea vierasta alsta ja vielä murrosikäisiä. Kyllä siinä on totuttelemista.

Kovasti toivon että tämä on provo. Mutta jos ei ole niin muuta nyt ihmeessä lasten aknssa omillesi, tutustuute uuden miehen kanssa kunnolla. Käyt lasten kanssa eroa läpi jne,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän lapseton 30-40kymppinen mies(oletan että on sinun ikäisesi suhtautuu kolmen lapsen onglemiin. Helppohan se on tykätä lapsista kun ei elä arkea niiden kanssa.. Muuton jälkeen häenkin elämä muuttuu aika radikaalisti ja mitäköhän sitten tapahtuu. En minä ainakaan vaikka omia lapsia onkin niin ahluaisi yhtäkkiä kotiini kolmea vierasta alsta ja vielä murrosikäisiä. Kyllä siinä on totuttelemista.

Kovasti toivon että tämä on provo. Mutta jos ei ole niin muuta nyt ihmeessä lasten aknssa omillesi, tutustuute uuden miehen kanssa kunnolla. Käyt lasten kanssa eroa läpi jne,

Vierailija
4/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun pitää, ap, asua "vuokramurjussa" lasten kanssa paitsi siksi, että lapset voivat käsitellä teidän perheenne hajoamista, myös siksi että itse pääset sitä rauhassa käsittelemään. Muuten teet uudessa suhteessa samat virheet kuin tässä nyt hajoavassa. Ja varmuuden vuoski: en tarkoita että sinä olisit eroonne syypää yksin. Ei ne suhteet vaihtamalla parane ellei osapuolet mene itseensä ensin.

Miten lastesi isä suhtautuu uuteen suhteeseesi? Yhteisten lastenne takia asia kuuluu hänellekin. Uuden miehen suhteesta lapsiin et voi vielä tietää mitään, koska se ei ole vielä oikeasti alkanut.

Eli sinne "vuokramurjuun" vaan!

Vierailija
5/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on peiliin katsomisen paikka !

Meillä tilanne oli se, että isä löysi toisen naisen ja muutti suoraan hänen luokseen. Yritin pitkään perustella tätä asiaa, että anna lapsille aikaa tottua EROON ennen kuin pitää tottua uuteen ihmiseen, uuteen perheeseen (naisella oli ennestään lapsia) Minulle sanottiin että olen katkera ja yritän vaan hallita exäni elämää.

Nyt erosta on reilut 3 vuotta ja esikoinen vihaa yli kaiken uutta äitipuolta ja tämän lasta. Paljon on tapahtunut ja nyt 7-vuotias esikoinen tosiaan on vuoden ajan kieltäytynyt menemästä isälleen. Käymme perheneuvolassa keskustelemassa asioista ja yrittämässä saada ratkaisua asiaan.

Tämä ei ehkä kuullosta kovin "hurjalta" mutta voin taata että kun isä väkisin välillä kantaa lapsen autoon tai kun lapsi soittaa isältään että haluaa kotiin, on oma mielenterveys (saatika lapsen) koetuksella, saatikaan Äidin sydän joka vuotaa ns. verta.

Uskon että tämä kaikki olisi voitu välttää kun olisi antaa lapsille aikaa.

Itse olen seurustellut vuoden ajan eron jälkeen ja olin tosi tarkka siitä että mies ei tullut elämäämme mitenkään rymisten vaan pikku hiljaa tutustuen puolin ja toisin. Eikä edes tosiaa puhuttu vuoden jälkeen mistään yhteen muutosta tms. Tämä suhde kariutui (muihin juttuihin kun hitaaseen etenemiseen) ja olen onnellinen siitä etten tosiaan tuputtanut lapsille uutta isäpuolta vaan osasin pitää rajan äidin omalla ajalla jonka vietin aina tämän miehen kanssa ja sitten taas sillä ajalla kun olen lasten kanssa.

LAPSET TARVITSEVAT AIKAA ihan niin kuin me aikuisetkin. En edes usko suhteeseen joka alkaa heti eron jälkeen, sitä tosiaan kutsutaan laastarisuhteeksi.

Itsellä kesti toipuminen varmasti melkein tämä kolme vuotta sillä huomasin että oireilin vielä tämän ed. mainitun suhteenkin aikana.

Miksi lapsien pitäisi sitten heti toipua?

Ja mitä lapsille antaa esimerkki siitä että sen Isän voi vaan vaihtaa johonkin toiseen mieheen?

Tai mieti itseäsi: joutuisit yhtäkkiä muuttamaan saman katon alle täysin tuntemattoman ihmisen kanssa? En itse ainakaan haluaisi moista, en tuntisi paikkaa varmaan kodiksikaan.

Anna lasten toipua ja toivu itsekin erosta. Ennen ei voi mitään kestävää syntyä.

Vierailija
6/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuttaa pois kotoa. Sinä muutat vuokramurjuun, jossa voit sitten tavata lapsiasi.

Vierailija
7/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö miehesi, että olet eroamassa, kun kerran lapsillekaan ei ole vielä kerrottu? Koska olet tavannut tämän ihanan uuden miehen? Miksi tapailet uusia miehiä, vaikka erosi ei ole vielä edes niin valmis, että olisitte lapsille kertonut? Kuinka kauan olet tapaillut tätä uutta miestä? Jos uusi mies pitää lapsistasi, niin millaisissa tilaisuuksissa ovat toisiaan nähneet? tapailetko siis lasten kanssa uutta miesystävää, vaikka ero ei ole selvä? Onko tämä ihan ok lasten isälle, joka siis on vielä miehesi, kun ero ei ole selvä?

Onko uuden miehen asunnossa tilaa teille kaikille? Onko hän pyytänyt teitä muuttamaan kanssaan yhteen? Oletteko puhuneet raha-asioista? Tiedäthän, että yh:n lapsilisään et saa korotusta, jos asut jonkun kanssa yhdessä?

Vierailija
8/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko miettinyt lapsiaan ollenkaan...

tietääkö miehesi, että olet eroamassa, kun kerran lapsillekaan ei ole vielä kerrottu? Koska olet tavannut tämän ihanan uuden miehen? Miksi tapailet uusia miehiä, vaikka erosi ei ole vielä edes niin valmis, että olisitte lapsille kertonut? Kuinka kauan olet tapaillut tätä uutta miestä? Jos uusi mies pitää lapsistasi, niin millaisissa tilaisuuksissa ovat toisiaan nähneet? tapailetko siis lasten kanssa uutta miesystävää, vaikka ero ei ole selvä? Onko tämä ihan ok lasten isälle, joka siis on vielä miehesi, kun ero ei ole selvä?

Onko uuden miehen asunnossa tilaa teille kaikille? Onko hän pyytänyt teitä muuttamaan kanssaan yhteen? Oletteko puhuneet raha-asioista? Tiedäthän, että yh:n lapsilisään et saa korotusta, jos asut jonkun kanssa yhdessä?

Vierailija
9/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pelkkä ero koettelee lasten perusturvallisuuden tunnetta...hehän olettavat ja ajattelevat että heidän ydinperhe on aina heidän perhe. Mietithän miltä lapsesta sitten tuntuu, kun joutuvat eron nyötä luopumaan ydinperheestään (siis siitä että isä ei olekkaan enää arkipäivässä läsnä kuten ennen) ja sitten jos hänet vaan korvataankin yhtäkkiä jollain toisella miehellä. Huh, kyllä siinä on lapsella sulatettavaa...miten luulet että tuollaisen jälkeen lapsi kykenee luottamaaan siihen, että kukaan ihminen heidän elämässään on pysyvästi lähellä tai luottamuksen arvoinen.

Vierailija
10/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe epäonnistuneeni.. no joo joskus kun rämmin itsesäälissä.

Mutta veikkaanpa vaan ettei tuo uusi suhde tule kestämään, aivan kuten muutkin ovat sanoneet: laastarisuhde.

Itse en muuttaisi toisen luota toisen luo edes ilman lapsia. Ero on käytävä läpi, kaikki ne kipeät asiat ja solmut on saatava auki. Et sinä omaa päätäsi pääse karkuun muuttamalla toisen luo.

Ajattele lapsiasi, he kärsivät eniten. Ei uuden miehesi tarvitse olla lapsillesi isä, hän voi olla vaikka hyvä ystävä vaikka sinun rakas olisikin.

Mieti nyt uudelleen hyvä nainen.

T. Eronnut 2 v sitten, edelleen asun lapsieni kanssa vuokramurjussa ilman uutta suhdetta.Nyt alkaa olla päässä kaikki kohdallaan ;)

Vierailija
11/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta on selkeästi nyt uuden rakastumisen huumassa unohtunut yksi pikku juttu... NE LAPSET!! Ensin revitaan lapten tuttu ja turvallinen perhe hajalle JA sen jälkeen lasten pitäisi vielä pystyä hyväksymään elämäänsä ap:n uusi mies!?!

Ero mullistaa lasten koko elämän!! Anna heille aikaa tottua ensin siihen että sinä ja heidän isänsä ette enää asu yhdessä. Keskity lapsiin ja anna heille aikaa käsitellä ero ja sen mukanaan tuoma suru ja muut tunteet!! Vaikka ero olisi sinulle helpotus ja pitkään suunniteltu asia, lapsille se on tutun ja turvallisen loppu. He tarvitsevat täysin läsnä olevaa äitiä ja isää tueksee! Ei äitiä jonka ajatukset ovat uudessa miehessä... Eivätkä varsinkaan sitä että joutuvat heti katsomaan kuinka äiti yhtäkkiä onkin korvannut heidän isänsä jollain uudella miehellä.

Huh, ihan pahaa tekee lasten puolesta että tosissasi mietit tälläistä asiaa edes ap! Nyt järki käteen ja lapset etusiajalle! Elä aiheuta heille enempää ongelmia, vaan käsitelkää ero rauhassa ensin. Jos sinä rakastat miestä todella ja hän sinua jaksatte kyllä odottaa yhteen muutamisen kanssa.

Vierailija
12/28 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on niin kiire muuttaa yhteen uuden miehen kanssa. Joskus vain on niin että isän luokse jääminen on parempi vaihtoehto kuin muuttaa äidin kanssa.

Vierailija
13/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et näköjään ajattele lapsiasi tai tulevaa exääsi yhtään...

Vierailija
14/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisperse.

Jos et ton vertaa pysty ajattelemaan muuta kuin itseäsi.Hyi, kuvottava apina.

Vierailija
15/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sääli kyllä tiedän että tällaista tapahtuu muuallakin.

Vierailija
16/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs väliä niillä lapsilla onkaan, muuta vaan, kyllä sinä vielä huomaat ettei se ollut niitä elämäsi fiksuimpia ajatuksia.

Ensin voisit tietysti tutustua johonkin lapsipsykologian opukseen, niin tiedät sitten olla ihmettelemättä ja kyselemättä täällä, miksi lapsesi oirehtivat ja käyttäytyvät huonosti.

Vierailija
17/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi minun pitäisi asua ensin jonkun aikaa jossain vuokramurjussa yksinhuoltajana jos olen kumminkin muuttamassa yksiin uuden rakkaan kanssa? Miten lapset kärsisivät siinä jotenkin vähemmän? Perustelkaa.

Vierailija
18/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en muuttanut aivan heti yhteen uuden miehen kanssa vaan omilleni lasten kanssa. Tästä alkoi "totutteluaika" lasten ehdoilla ja kuulostellen. Muutaman kuukauden päästä uusi mieheni muutti meille. Nyt tästä on kulunut aikaa kolme vuotta ja ajoittain ollut vaikeaa, mutta lapset ovat hänet hyväksyneet ja hän on osoittautunut hyväksi miesmalliksi (emme kuitenkaan käytä sanaa isäpuoli, sillä lapsilla on oma isä ja asuvatkin vuoroviikoin isällään, yhteishuoltajuus meidän tapauksessa toimii)

Loppujen lopuksi, sillä on lapsille suurin merkitys että heitä rakastetaan kummassakin kodissa ja on hyvä olla.

Sillä on suuri merkitys miten eroaa ja asiat hoitaa lapsien suhteen. Jos on kovin riitaista, niin vaikeaahan se tulee olemaan.

Vierailija
19/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten siltä mieheltä kysynyt, sopiiko sen luokse muuttaa? Kun olet "ajatellut muuttaa".

Vierailija
20/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmasta ei välttämättä mutta ottaa varmasti mallia vanhemmista sisaruksistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi