Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalikan kalahtamisesta...

Vierailija
07.07.2010 |

Onko mitään ärsyttävämpää, kun joku kommentoi eri mieltä olevaa, että "taisi kalikka kalahtaa?" Ihan kuin se olisi joku hemmetin kaiken selittävä viisaus! Voisitteko kalikan kalauttajat lopettaa tuon sanonnan raiskaamisen ja koittaa keksiä oikeita vasta-argumentteja, niin täällä saisi lukea oikeita keskusteluja edes joskus. Eikä vain inttämistä siitä, että MINÄPÄS olin oikeassa ja te kaikki muut väärässä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan selittää sen kiihkon, rakas palstalainen! Siis jos se kalikka ei suhun kalahtaisi niin ethän sä kilahtaisi :D Tajuukko, vai kalahtaako?

Vierailija
2/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vaan sen, miten joku "viskaa ekan kiven"!

Jos kalikka kolahtaa niin koira ärähtää.

Pakkoko on koiraa heittää kepillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan Pirkka-Pekka Peteliuksen sketsiä, jossa hän yhtäkkiä löi koiraa, joka ulahti? Sen jälkeen hän sanoi; se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Ja sen piti olla sitten hauskaa. Mietin vaan, että jos nyt joku näyttäis tuollaista koiran mätkimistä hauskana viihteenä, niin sitä ei kauaa katsottais.

Vierailija
4/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse vaikuttaa siihen, huudellaanko sinulle kalikan kalahtelusta vai ei. Niin kauan kuin kommentoit itse asiallisesti, kiihkottomasti ja neutraalisti, et vaikuta henkilöltä, joka tuntee piston sydämessään ja siksi raivoaa.

Vierailija
5/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jostain aiheesta ihan asiallisestiKIN täälä jutellaan, niin joku tulee heittään tyhmiä kommenttejaan, miksi keskustelu on KIIHKOILUA?

Tuntuu, että ne joilla loppuu omat mielipiteet, on niitä jotka alkaa heitteleen latteita sananparsia.

6

Vierailija
6/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajalla ei ole mitaan argumenttia jaljella ja sitten mennaan (kuviteltuihin) henkilokohtaisuuksiin.

Vierailija
7/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun toi kalikan kolahdus EI tarkoita että MINUUN osuu ja uppoaa.

Minä saatan puuttua asioihin, jotka ei minua kosketa.

Tämän takia ne ihmiset jotka ei puutu kiusaamiseen on hiljasia hyväksyjiä ja näin ovat mukana kiusaamisessa.

Miksi joku asia pitää vaan sietää? Olla hiljaa?

Sitä vartenhan keskustelua käydään.

Jos taas joku asia koskettaa minua niin onko sekään ihan viisasta olla huutamassa että kalikka tais kolahtaa? Ai, ihanko niin? Säähän fiksu olet! :D

Jos kalikka kolahtaa, niin joku sitä viskoo. Ja mitä se koira on tehny? Ei välttämättä mitään.

6

Vierailija
8/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten livenä tai täällä tms.

Vierailija
9/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se kalikka lentäisi kaukaa ohi.

Vierailija
10/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kahdeksikolla oli hyvä idea: Sinuun ei kalikat kolahtele jos vähän lempeämmin opettelet ottamaan osaa. Nytkin tyylisi on kovin hyökkäävä, ja jos keskustelun aihe olisi yhtään leimahtavampi jo joku täällä kalistelisi. Sä HUUDAT (mitä mä en _koskaan_ tee, mä saatan alleviivata) mikä on erittäin epäkohteliasta, silloin ei lienee varaa valittaa tylsistä sananparsista.

Vierailija
11/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite niin? Mistä sää tiedät missä mielentilassa olen?

Mielestäni KOROSTAN, en huuda! :)

6

Vierailija
12/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosioekonominen- ja koulutustausta ei ole kovin hyvä. Sen paljastaa tapa, jolla kirjoitat. Näillä yhteiskunnan vähäosaisilla yleensä on paljon moittimista, sillä syy omaan kurjuuteen on aina jossain muualla kuin itsessä tai omassa toiminnassa.

Vierailija
13/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku satuttaa sua, niin et ole hiljaa?

Ja satuttaa voi muutenkin,kuin osumalla oikeaan, esim. siksi, että kalikan heittänyt on ihan väärässä ja siksi "älähtää"...

Mutta ilkeät ihmiset haluavat ärsyttää muita heittelemällä noita kalikoita, jotka satuttavat jopa tapauksessa.

Mistä lie sanonta peräisin?

Vierailija
14/16 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ja sullako on joku "hieno ja mahtava koulutus??

Ja mikä arvostelija ja mollaaja sinä olet? Jos sulla on joku "koulutus" niin mistä sinä tiedät mitä muilla on? Koska joku on erimieltä sun kanssa?

Siinä sitä ollaan niin hienoa: mulla on KOULUTUS! :))

Ei minulla ole kurjaa. Sinulla ei ole enää sanottavaa siinä vaiheessa (vaikka olisit mitä lukenut koulunasi) kun alat heitteleen kalikan kolahtamisia. Sulla loppuu vaan yksinkertasesti jutunjuuri!!

Yleensä näitä "Taisi kalikka kolahtaa" -huutoja alkaa meinaan ilmestymään kun joku ihan asiallinen ketju menee juupas-eipäs- leikkiin ja yritetään enää sanoa viimenen sana. Mutta kun erään ei vaan tajua että tollasella "sohasen muurahaiskekoa" sanonnalla ei vaan tajua että ITSE on se pahis.

Kuka sinä olet sanomaan mikä on asiallista?

Ja mikä sinä olet heitteleen kalikoita?

Jos mielipiteensä sanoo ja sitä puolustaa, eikä toinen enää osaa sanoa siihen vastinetta niin sanoo vaan "kalikka kolahti".

Mutta kun sää otat aivon käteen ja tökit sitä niin sää tajuat että hei: ei se sanonta mitään fiksua tarkotakaan. Se joka heittää, osuu ja toinen murahtaa. Mitä sitten? Eikö siis saa keskustella?

Asialliseenkin ketjuun joku voi tulla huuteleen noita kalikoitansa ja vaan ärsyttää toisia, sitten nauraa kun ärsyttää muita ihmisiä.

6

Vierailija
15/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliseenkin ketjuun joku voi tulla huuteleen noita kalikoitansa ja vaan ärsyttää toisia, sitten nauraa kun ärsyttää muita ihmisiä.

Jokaiseen ketjuun voi aina tulla joku mölyapina (joilla on keinovalikoimassaan kyllä muutakin kuin tämä yksi sanonta). Jos kalikka ei kalahda, paras keino on vaieta mölyapina kuoliaaksi. Jos tähän ei pysty, ei kannata paljon netissä viettää aikaansa.

Jos tuntee tarvetta käydä kovasti puolustelemaan, selittelemään ja jopa riitelemään turhan provoajan kanssa, niin kannattaa oikeasti miettiä mistä tämä mahtaa omalla kohdalla johtua. Että olisiko kuitenkin jollakin tasolla arka asia itselle. Kannattaa vaikka verrata asiaan, joka on itselle täysin yhdentekevä ja kuvitella mitä vastaisi jos provo olisi koskenut sitä.

Itse en ainakaan provosoidu ollenkaan sellaisista luonnehdinnoista, jotka menevät kohdallani täysin metsään, vaan vastaan ihan rauhallisesti ja asiallisesti jos katson että öykkäri yleensä vastausta ansaitsee (useimmiten siis en vastaa mitään vaan jatkan keskustelua järkevästi kirjoittavien kanssa).

t. 8

Vierailija
16/16 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitustaitoa ja oikeaa kielioppia ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme