Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suomalaiselle pojalle laittaa nimeksi

Vierailija
07.07.2010 |

Alejandro? Sukunimi ihan tavallinen -nen päätteinen, paitsi tietysti jos saisi minun sukunimeni, mutta ei saa, kun minäkin olen pian -nen.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa kaikki vrk:n alejandrot on ulkomaalaistaustaisia

Vierailija
2/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taitaa fanittaa Lady Gagaa ihan kypällä.

-tai en ainakaan ollut ennen kun kuulin tämän laulun!

Mielestäni tuo nimi on vaan suorastaan IHANA!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo Alejandro...

Tosiaan omaan sukunimeeni sopisi, mutta ei tietenkään miehen... Mutta toisaalta esikoisellakin on hiukan erikoisempi nimi. Joka sopisi myöskin minun nimeeni. Ehkä meidän olisikin pitänyt kaikkien ottaa minun nimeni... No olen kuitenkin niin perinteinen että ehkä ei..

Lisäksi Alejandro muistuttaa minua Zorro-elokuvasta. Hih.

ap

Vierailija
4/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo Alejandro...

Tosiaan omaan sukunimeeni sopisi, mutta ei tietenkään miehen... Mutta toisaalta esikoisellakin on hiukan erikoisempi nimi. Joka sopisi myöskin minun nimeeni. Ehkä meidän olisikin pitänyt kaikkien ottaa minun nimeni... No olen kuitenkin niin perinteinen että ehkä ei..

Lisäksi Alejandro muistuttaa minua Zorro-elokuvasta. Hih.

ap

Vierailija
5/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaren nimeksi Madonna.

Vierailija
6/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutsuisit häntä sitten Alejandroksi, joka sekin kyllä lyhenisi pikapikaa Alluksi tai Aksuksi tms.

Älä anna moista nimeä suomalaiselle pojalle!

Vierailija
7/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alejandro (-ya) se olisi. joku aleksi tmv olisi sopivampi. hieno nimihän se on mutta tuo lausuminen tuottaisi ongelmia paikoitellen.

Vierailija
8/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkoon joku olettamukseni, jos tietää tarkemmin.

Vierailija
9/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdotin tuota mutta ei kelvannut miehelle, haluaa tietyn afrikkalaisen nimen lapselle jos tulee poika:D Muilla pojilla on afro-karibialaiset/amerikkaiset nimet ja venäläinen lempinimi.

Seuraava poika jos vielä tulee saa miehen puolesta olla haluamani Emilio ja Alejandrokin saattaa meille vielä tulla.

Vierailija
10/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varaudu siihen että sulle naureskellaan selän takana. Ja täällä av:lla ihan päin naamaa.

Vierailija
11/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain tuppukylässä tai tuppupiireissä. Aika monet nimet on sellaisia mitkä on jostain joskus tulleet ja vakiintuneet "suomalaisiksi" nimiksi.

mutta varaudu siihen että sulle naureskellaan selän takana. Ja täällä av:lla ihan päin naamaa.

Vierailija
12/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en antaisi... aika naurettava nimi SUOMALAISELLE!

Vierailija
13/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jos yhtään ajattelet lapsen parasta... tai jos oot selväjärkinen

Vierailija
14/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma, että molemmissa tapauksissa ainakin puolet sanoo ja kirjoittaa sen väärin. Se on syy, miksi itse en laittaisi tuota, mielestäni myös maailman kauneinta nimeä, lapselleni.

Vierailija
15/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa, mutta lausuminen voi aiheuttaa jatkuvasti ongelmia poikasi elämässä, samoin selän takana ilkkuminen. En siis tarkoita että nimi Alejandro aiheuttaisi ilkkumista, vaan se että sen sukunimi on tavis -nen eikä syntyperäkään selitä. Mua alkaa ainakin väkisin naurattaan, kun luen vastaavia taviksien erikoisuudentavoitteluja Hesarin syntyneet-palstalla.

Vierailija
16/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa tuota nimeä. Kaikki luulevat nimen perusteella maahanmuuttajaksi ja häntä vielä syrjitään tämän perusteella. Esim. työhaastatteluihin on vaikea päästä.

Nyt kalenteri esiin ja uutta nimivaihtoehtoa etsimään.

Vierailija
17/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma, että molemmissa tapauksissa ainakin puolet sanoo ja kirjoittaa sen väärin. Se on syy, miksi itse en laittaisi tuota, mielestäni myös maailman kauneinta nimeä, lapselleni.

Tiedän sen että puolet sanoo väärin ja toinen puoli toisella lailla väärin, itselläni on ulkomainen nimi, sekä etu- että sukunimi ja aina sitä saa olla selittämässä kuinka ne kirjoitetaan. Joten tiedän siitä aiheutuvat ongelmat. Sitä sietää pohtia, sen tiedän.

Mutta en minäkään ole tähän mennessä siihen kuollut että joudun aina luetella nimeni kirjaimittain.

Ja siis itsekin olen aivan suomalainen, mutta isänisä tulee muualta ja sieltä siis tietysti tulee sukunimeni ja etunimi on haluttu sovittaa siihen ja on siksi ulkomainen myöskin. En edes miettisi tätä asiaa jos lapset saisivat minun sukunimeni, nyt vain mietin onko se totaalisen hullun kuuloista kun on sellainen tavallinen suomalainen sukunimi...

Vierailija
18/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen että puolet sanoo väärin ja toinen puoli toisella lailla väärin, itselläni on ulkomainen nimi, sekä etu- että sukunimi ja aina sitä saa olla selittämässä kuinka ne kirjoitetaan. Joten tiedän siitä aiheutuvat ongelmat. Sitä sietää pohtia, sen tiedän.

Mutta en minäkään ole tähän mennessä siihen kuollut että joudun aina luetella nimeni kirjaimittain.

Ja siis itsekin olen aivan suomalainen, mutta isänisä tulee muualta ja sieltä siis tietysti tulee sukunimeni ja etunimi on haluttu sovittaa siihen ja on siksi ulkomainen myöskin. En edes miettisi tätä asiaa jos lapset saisivat minun sukunimeni, nyt vain mietin onko se totaalisen hullun kuuloista kun on sellainen tavallinen suomalainen sukunimi...

Vierailija
19/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä miksi tekstini tulevat kaksi kertaa...

Vierailija
20/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alejandro (-ya) se olisi. joku aleksi tmv olisi sopivampi. hieno nimihän se on mutta tuo lausuminen tuottaisi ongelmia paikoitellen.

eikä nimenä miellytä minua ollenkaan. Toki niitä löytyy suomalaisiakin mukavia nimiä, onneksi on vielä jonkin aikaa miettiä. Ei tarvi tänään päättää.

ap