+++SYYSMAMMAT -04 MAANANTAITA+++
Kommentit (43)
siis mikä pino on menny ohi?
millon stokkalla reiman (tec?) haalari alessa?
ja paljonko???? värit? talvi vai syys?
nimimerkillä Utelias kyselyikäinen :)
Nyt alkaa pikkuhiljaa tottua ajatukseen että tästä pitää muuttaa pois. Tavallaan kurjaa kun niin hyvin ollaan viihdytty, ja tuo piha on aivan poikkeuksellisen ihana mutta toisaalta, kun tilaa tarvitaan lisää niin ei vaihtoehtoja ole. Kiva kun saatiin asunnosta hyvä hinta. Joulukuun alusta ostajat haluavat muuttaa sisään, ja välittäjä lupasi huolehtia ne meidän uuden kodin asukkaat ulos siihen mennessä. Sitten pääseekin remonttia tekemään... Vessa ja keittiö kauttaaltaan uusiksi, pesutiloihin laitetaan suihkukaappi, muissa tiloissa laitetaan kaikki pinnat ja kaapit uusiksi, eli hommaa varmasti piisaa.
Mutta Levin reissua en ole perumassa, tietenkään. Lentoliput on maksettu, tavaroita en ole sentään vielä ruvennut pakkaamaan. Pyysin jopa anoppia tänne esikoisen iltapäivähoitajaksi reissun ajaksi, mutta en ole vielä saanut vastausta.
Onnea Mimmulille sopivan tontin löytymisestä ja siitä, että talokin on jo melkein valmis ;-)
Nyt minulla sitten vihdoin alkoi ne menkat, melkein neljä viikkoa myöhässä. Vai oliskohan niin että yhdet jäi vaan välistä pois. No, normaaliin päiväjärjestykseen kuitenkin ollaan palattu. Luulen, että tuo raskauden pelko ehkä vähän kypsytti minua tuon ehkäisynkin suhteen, aikaisemmin ajattelin että en halua niin lopullista ratkaisua kuin sterilisaatio, mutta nyt luulen että sekin voisi tulla kysymykseen. Toki kumikin on ihan ok, ja kuparikierukkaa voisin kokeilla, mutta mitään hormoneja en enää sisälleni ota, en mistään päästä! :-P
Vanhemmiltani olen oppinut: rahan arvon. Luonnon kauneuden ja sen antimien arvostamisen. Rakkauden mereen. Ja tätä mietin todella pitkään!
PolitiikkaGee: Olen äänestänyt kaikissa eduskunta-, kunnallis- ja presidentinvaaleissa siitä saakka kun sain äänioikeuden. Yleensä aina samaa puoluetta. En taida silti vielä uskaltaa paljastaa mikä se puolue on, kun ei juuri kukaan muukaan... Poliittisesti olen kyllä kantaaottava, viimeksi tänä syksynä olen ottanut yhteyttä kansanedustajaan ja muutamaan kunnanvaltuuston jäseneen esikoisen kouluasioissa (ekaluokka ja 27 oppilasta, ei jakotunteja, kolme erityislasta, yksi avustaja jne).
Lilli on pahantuulinen, ressukalla on alkanut nenä valua. Ja eilen Lilli putosi tosi pahan näköisesti portaissa, luulin jo että täytyy soittaa ambulanssi mutta ilmeisesti selvittiin säikähdyksellä ja isolla sinipunaisella kuhmulla päässä (sentin päässä ohimosta) ja mustelmalla kaulassa. Taisi olla merkki siitä että meidän KUULUU muuttaa yksitasoiseen asuntoon.
Nyt Lillillä menee hermo, menen.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
På onsdag eli keksiviikkona tosi dorkilla päivillä reiman haalarit (ei tec) alessa hintaan 49,90. Toppahaalari tummansin. tai punainen. Materiaali hengittää ja hylkii vettä. Koot 80-140.
På fredag eli perjantaina Lennen toppahaalari 39,90. Koot 92-134. Punainen tai tummansin.
takseja, joissa on lapselle turvaistuin? Jos on, täytyykö kyyti tilata paljonkin etukäteen?
Lila75, taas..
onko reilua esittää gallup ja olla itse vastaamatta? Siispä vastaan, että äänestän ja vihreitä, koska olen jumiutunut. Mielipiteellisesti arvioiden olisin ehkä vasemmistoon taipuvainen, mutta ehkäpä vihreiden poliittisesti suhteellinen nuoruus on vetoavampaa sekä sen jossain määrin erilaisia mielipiteitä/ihmisiä sallivampi linjaus (tosin valtaan kun pääsee niin se tahtoo hieman jarruttaa keskustelun avoimuutta).
Ankkis, olet suorastaan yhteiskunnallisesti aktiivinen! Minä vaan mesoan, mutten tee mitään. Olen matkalla vihaiseksi mummoksi sateenvarjo tanassa:D
Voi Lilli, ei saa tippua:(( Onneksi kuhmu vain, mutta kamalaahan tuo on katsoa kun lapsukaiset heittävät voltteja ja runnovat pieniä luitaan.
Mimmuli: onnea rungosta!
Enkeli: rutistus. en osaa edes ymmärtää ahdistuksesi määrää tällä hetkellä:(((
Kotiin menen. Parantukaa, lapset, ja T-P:n selkä!
s.
PS. teille jotka pohditte työnteon ja kaiken muun kanssa: puolensa ja puolensa, kuten olette varmaan jo mun työvalituksistani päätelleetkin. Haluaisin oikeasti tehdä jotain merkityksellistä ja moraalisesti hyvää. Eipä silti, enpä nytkään aiheuta kellekään kärsimyksiä (paitsi tekstieni lukijoille ja arvioijille:DD) eikä mokani ole kellekään kuolemaksi, muttamutta...
Just illalla miehelle sanoin,että politiikka enää puuttuu. Ja sieltähän se heti pläjähti.
Hienoa, Ankkis! Olet sunnannäyttäjä meille muille! Noinhan meidän kaikkien pitäisi olla aktiivisia, koska meidän ja lasten elämään littyvistä asioistahan poliitikot päättää. Puolueenkin melkein arvaan.
Oma aktiivisuus on jääny siihen, että käyn äänestämässä sekä joitan sähköpostialoitteita oon allekirjoittanut ja laittanut eteenpäin. Sekä joskus keskusteluissa ihmisille maininnut, minkä verran kotihoidontuki on. Kyllä se yleensä saa ihmiset hiljaiseksi.
Keskustapuolueen jäsentä olen aina äänestänyt. Katson, että he parhaiten ymmärtävät ja ajavat maanviljelijöiden ja maaseudun ihmisten asioita.
Voimia, Enkeli, ja halaus!
Jatu. Toivottavasti teillä yöt paranee.
Tiivii. Ihanaa, että teidän häämatka meni noin hyvin! Jospa mekin vielä joku yöreissu saatais aikaan. Syitä ainaki löytyis; ollaan seurusteltu 15, josta kihloissa 12 ja naimisissa 10v
Hienoa, että taas ollaan saatu itse kukin avartaa näkemyksiämme ihmisistä ja asioista. Lila, ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat.
Vai että varman päälle... meillä riittää kyllä, jos vähän vihjaakaan, niin mies on heti valmiina :) Ja paras, jos ei oo mitään päällä, vaatteethan on vain eessä...
Joo. Tennispalloja suositellaan varsinkin untuvajuttujen kanssa. Pojan takista ainkin tuli tosi hyvä kuivausrummussa.
Kiva, Ankkis, että saitte heti kotinne myytyä!
Lemmikkinä vain karkeakarvainan saksanseisoja pihalla, joten eipä siinä kummempaa. Ei voi olla vahtimatta pojan kans, kun on vielä niin pentunen. (1v)
Tsemppiä Bertalle pohdintoihin! Yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole. Seuraavalle lapselle on monta hyvää aikaa ja ikäväliä, samoin töihin meno voi toimia tai sitten ei. Ihan mihin päädyt. Valitettavasti ei voida päättä sun puolesta. Mutta aina kannattaa muistaa, että suunnitelmia voi ja joutuukin muuttaa. Joskus on ihan hyvä vain " antaa asioiden tapahtua" .
Paranemisia T-P: n selälle! Samalla terkkuja Mersulle! Vieläkö oot kipeänä?
Onneksi Lillille ei käynyt pahemmasti! Meillä P:llä myös yhä räkä valuu. Ja voi että poikaa tympii, kun äiti tulee pyyhkimään. Vaikka käytän pehmeitä kangasliinoja.
Pari kääretorttua tehtiin päivällä esikoisen kanssa , kun miehen synttärit on keskiviikkona.
Jepulis
T@hti
Tiedättekö mihin kulminoitui lapsen saannin ja uuden elämän opettelun ahdistus viime vuonna? No ette voi tietää, se oli tietenkin ne Hullut päivät. Harvoin olen sieltä mitään ostanut, mutta on aivan kamalaa, jos yksilönvapauttani rajoitetaan niin, etten voi käydä tai suunnitella käyväni Toksmannilla halutessani.
Uskonasioita olen pohdiskellut pitkään ja hartaasti, mutta olisi kiva kirjoittaa niistä kaikessa rauhassa. Rauha ei tarkoita sitä, että pörröpäinen vauvapaapero hengailee vieressä nykimässä pöytää ja sujauttelemassa sulokäsiään esteiden takaa näppäimistölle.
Stringien teho on todistettu. Kukkasen juhlat juhlittu. Arki alkaa taas.
Politiikka: äänestäminen kuuluu kuvioihini. Punavihreällä linjalla menen ja äänestän henkilön mukaan punaisia tai vihreitä. Kansanedustajaan otin yhteyttä kun ydinvoimasta äänestettiin, yritin käännyttää epävarmaa ei-kannalle :-)
Kohta alkaa rumputerapia eli bänditreenit,
Kukkuu
tälläi myöhässä vielä kaikille :)
Ja Hellu kiittää ynnä kumartaa onnitteluista. Meillä olikin kaksipäiväiset bileet. Ensin ajattelin ettei mitään juhlia (tämä kämppä kun on liian pieni jo kahdellekin ihmiselle ja alkaa nurkat jo täyttyä muuttoa odottavista nyssäköistä..)... sitten kummisedät kutsuivat itsensä, joten ajattelimma, että kerrankos sitä vain ykkösiä vietetään ja minä ÄLYPÄÄ kutsuin sitten ihan kaikki (ajatuksella ei-kukaan-kuitenkaan-tule) ja melkein kaikki sitten tulivatkin. Heh. Aikamoinen vääntö jo tämmösissä minikekkereissä, kauhulla odotamma tulevaisuuden lastenkutsuja... onneksi juhlahuoneisto kuitenkin laajenee melkein kaksinkertaiseksi. Huoh.
Mutta hengissä ollaan, se on tärkeintä. Ja saipahan Helmi kauhiasti kivoja lahjoja, mm. säkillisen rahnaa uutta autotuolia varten (kyllä - meillä istutaan vielä kaukalossa:) ja aidot helmet kaulaan. Ooh ja aah. Ja vauvanuken (saman ikäinen serkkunsa kun hoitaa niin hienosti omaa Baby Borniansa...) jota pelkää ihan silmittömästi.
Selkäni alkaa vihdoin osoittaa parantumisen merkkejä... heti kun kipu kokonaan lakkaa alkaakin treenit, enää ei saa noin/näin huonoon kuntoon joutua. Amen.
Helmi tasaa tilannetta, eli iloni parantumisesta jäi lyhyeen arjen koitettua ja näytettyään " hampaansa" . Tyyppi tekee oudosti poskihampaita (pitkään ja hartaasti), vaikka alhaalla olevat etukakkosetkaan ei ole vielä tulleet... siitä lienee seurauksena tuskatila, johon kuuluu jatkuva huuto ja hampaiden kiristely, sekä ÄIDIN sylissä nyöhjääminen ja kiukuttelu. Yöllä nukkuu Panadolilla n. 5 h hän ja loput 5 h huutaa, kierii ja lutkuttaa tissiä. Säälittää pieni, mutta vielä enemmän kiristää äiteen kuulassa, kun edes vessassa ei saa olla ilman jalassa roikkuvaa sireeniä.
Isi alkoi viime viikolla ottaa tilanteen tosissaan, kun yhtenä aamuna (hyvin huudetun yön jälkeen) uhkasin kipata huutopussin parvekkeelta, jos ei saada asiaan muutosta. Kummasti soittelee töistä usein ja kyselee kuulumisiamme :) No mitäpä me - me sitten vaan sylitellään melkein koko päivä ja odotellaan että helpottaisi tilanne ja tulisi sieltä se toinenkin hampaanjärkäle näkyviin. Nyt kun pystyn taas liikkumaan, niin odotukset ovat korkealla josko ihan ulos asti selviäisimme jo päiväsaikaan Hellun kanssa.
Jiihaa. Skippaan vielä kaikki G:t ja kiiruhdan suihkuun, nyt kun minulla on vaivoin hankittua laatuaikaa itseni kanssa. Hellu (the Naiskuoro Huutaja) ja isi ovat bongaamassa koiria ulkona :)
tsys,
m:)
Seuraan politiikkaa aika paljon ja tiedän mitä tapahtuu. Äänestämässä kaikissa vaaleissa olen aina käynyt, siitä lähtien kun se on ollut mahdollista. Olen aina äänestänyt Ihmistä (tuttavaa, tuttua tai tunnettua) puolekannasta riippumatta, eli onpa tullut äänestettyä montaa eri puoluetta aina vasemmistosta jopa nuorsuomalaisiin asti.
Näin ollen olenkin kehittänyt (itseasiassa yhdessä yhden ystäväni kanssa) oman puolueen: RUSKEAT. Kaikkia värejä kun sekoitetaan, niin ruskeaahan siitä tulee (periaatteessa mustaa, mutta käytännössä ruskeaa:). Lisäksi Ruskeat olisi mielestäni myös jotenkin nykypolitiikkaan ja maailmanmenoon sopiva puolueen nimi. Kuvaava.
Hra Kakkelssonkin kuuluu varmasti Ruskeisiin.
öhöm.
Miksei Marjatat voisi muuten olla puolue?
Kuulostaisi parmmalta kuin joku " kerho" , joka on siis vain akkojen nipertelyä :)
Mutta nyt sinne suihkuun :)
heipat,
m:)
Typyllä alko sitten nenä valumaan,eipä ollu kauaa flunssaton :-(
Hampaatkin kai vaivaa,luvassa varmaanki kiukkua vielä...
Onnea Mimmuli talonkehyksistä :-)
Voikun on näitä talojuttuja täällä ni alkaa itsestä niin tuntua et johonkin tästä pitäs päästä!!Omaa pihaa mieli haikaa...
Voi kurjaa Lillin putousta :-( Puhallus kuhmuun...........puuuuuh......
Enkelille halaus ja toivottavasti ei taudit iske Nekkuun!!
Hilu:Hurjaa hämis! Miten et ette ole testaillu kuin hyvin lapset ja hämis tulis juttuu??! ;-) Vois olla hurjat leikit!!
Meillä kissa 10v.Ku poika synty,kisu oli mustis ja siitä tuli sylikissa.Pojan kasvaessa on oppinu väistämää liikkuvia pieniä,mutta myös sietämään kovempaa taputtelua...Typy tahtos kovasti paijailla..nimenomaa kovasti! :-/
Vuosi sitten Hullut Päivät:Pakko oli mennä gore texejä pojalle hakemaa.Isi ja tyttö istuivat kahvilassa.Tungosta oli ja ekaa kertaa hulluilla päivillä tuli myyjä kysymää tarviinko apua kenkien kanssa :-) Kaikki kengät koitettii ja kaikki pursiti poikaa!!Ja taas tänä vuonna niiden kenkien perässä sinne aion poikani raahata!!
Että sellaset hullut muistot..
jatu,menkka kivuissa :-(
Ei ehdi eikä jaksa, nyt vasta pinossa:)
Mitä vastais politiikkaan. Aika tumpelo taidan olla. Kuvittelen itseni vihreäksi, mutta vaalikoneet aina antaa ihan muita ehdokkaita:)
Eläimet. Meillä on seropi (=sekarotuinen piski) ja lisäksi kyllä aina suuri kennel villakoiria. Etanoitakin löytyy, kuten tiedätte:) Onneksi pihalta vain!
Onnea Ankkis asuntokaupoista! Samoin Mimmulille talokehyskaupoista!
Nyt pyykkipuuhiin...
Galna Dagar odottaa, kipii! Kyllä munkin sinne pitää päästä ja nykyään tarttuu vaikka mitä ihmeellistä mukaankin. Esim pesuaineita yms. :) Tosi viksua raahata tollasia kaupungilta. Viime vuonnakin kävin, en muista oliki pikkurinsessa mukana vai olinko jopa yksin.
T: Ynis
Aamulla huomasin, että Simam rohkae sissi ottipolitiikan kehiin. En tiedä miten olette vastanneet , jännitys tiivistyy kun pääsen pian lukemaan. Eihän nyt suomalainen voi suuntautumisiaan kertoa -vai? Päätin, että jos on puhuttu jo jumalasta ja seksibisneksistä niin onhan se nyt politiikkaankin tartuttava...
Mitenköhän tämän nyt muotoilisi: Olen ehkä se vihreä jonka pintaa kun pikkasen raapaisee niin tulee punaista alta. Äänestän. Henkilöä, mutta myös sukupuolesta saa erityispisteitä ;) Olen vaihtelevasti muuten aktiivinen. Tutuille kunnanvaltuustossa " hommia" ehdottelen joskus. Viimeksi olen eduskunnassa ollut istuntoa seuraamassa kun puhuttiin homoparien rekisteröintioikeuksista. (oli muuten aikasta mielenkiintoista) Kaiken rehellisyyden nimissä on kyllä todettava, että aktiivisuuden taso hieman turhan paljon korreloituu siihen onko tulossa vaaleja ja siihen mikä kulloinenkin elämäntilanne on.... Eiköhän sitä nyt ole hyvin tultu paljasteltua....
Uskosta olen miettinyt mitä kirjoittaa, mutta päätynyt siihen, että ehkäpä en oikein tästä aiheesta osaa. On omatkin ajatukset sen verran järjestäytymättä. Että ehkä toistaiseksi olen agnostikkosakissa, mitä ikinä sekin sitten tarkoittaa. Kauniita ja ajatuksiaherättävää keskustelua on kuitenkin ollut ilmassa!
Nyt leikkiin rientää hän. Olohuoneesta jo kuuluu prrrm prmm. Mun pieni autotyttö;)
hk
osiooon lisäisin vielä että toki käyn äänestämässä, ja seuraan toki mualimman menoa ja siinä sivussa kait politikkaakin jonkinverran.
juokohan poika maitoa suhteessa samat määrät ripari-iässä kuin nykyäänki. meillä maito maistuu!!!!
Gallupit, jotka muistan vielä tässä vaiheessa eli
politiikka: vihreitä äänestän, mutta en seuraa aktiivisesti politiikkaa.
lemmikit: kaksi viljakäärmettä, jotka ovat tällä hetkellä sukulaisella hoidossa tilanpuutteen vuoksi. Ovat oikein kesyjä ja rauhallisia, tosi mukavia lemmikkejä.
stringeistä: pikkarilootan perällä taitaa olla parit narut, mutta mukavuudenhaluisena en niihin kajoa, kuin joskus, kun asu vaatii rajatonta takamusta tai toisinaan, kun yritän liehitellä miestä, niin sullon narun muhkuroitteni uumeniin.
Sain lahjakortin jalkahoitoon lällällää. Varasin ajan suinpäin torstaille, ottamatta selvää, tuleeko äitini hoitamaan. Ei ole montaa niin ihanaa asiaa, kuin jalkahoito.
Mukavaa, kun syysmammat otsikon alla voi keskustella mistä vain asiasta. Ei tule tyrmäystä, ei tyrmistelyä.
Lämmintä ja aurinkoista viikon jatkoa,
sanna-leena
Ja pikaisesti vielä galluppeihin. Politiikka. No seuraan sen mitä uutiset kertoo. Katson uutisia useammat päivittäin. Äänestän aina. Viime syksynä oli vissiin jotkut kunnallisvaalit, oliko. En äänestänyt, koska en muistanut ennakkoon äänestää ja olin äänestyspäivänä Oulussa. Yleensä äänestän henkilöä, joten olen äänestänyt vihreitä, demareita ja keskustaakin. Jonkin verran toisinaan on vaikuttanut puolue mutta täytyy myöntää, etten ole kovinkaan tarkasti selvillä eri puolueiden linjauksista.
Elukkagee: Kissahan meillä on. On ollut 3 vuotta ja ennen Onskan syntymää oli meidän lapsi. Eli sai kaiken huomion ja vähän päälle. Eli aikalailla pelotti, kun Onni syntyi. Nyt kun Onni on alkanut liikkua, on pitänyt alkaa todella tarkaksi. 3-4 kertaa Onni on saanut kynttä, kerran ihan parin millin päähän silmästä. Sen jälkeen en päästä poikia keskenään koskaan silmistäni. Usein päivisin kissa onkin pihalla hyvät tovit narun nokassa. Ei kissa muuten kynttä anna mutta kun Onni menee läpsimään. On kissat sen verran arvaamattomia. Usein kuitenkin kissa pakenee paikalta, Onni kun yleensä pitää meteliäkin siihen malliin.
Miehen mielestä mulla on jo vähintäänkin joku perversio tuon siivouksen suhteen... Taas piti imuroida ja luututa mattojen välistä. Sitä tapahtuu luvattoman usein, oikeasti. Vähempikin riittäis.
Meillä on ollut tänään talossa super-hyper hyväntuulinen poika! Ihan uskomattoman ihanaa! Sai vaan poika parka ekan oikean mustelmankin otsaansa kun konttasi päin patteria:/
Nyt leputtaan taas pipiä selkää.
T-P
Onpa ollut keskusteluja laidasta laitaan, laitanpa vähän munkin ajatuksia.
Politiikka: Aina olen ollut äänestämässä kaikissa mahdollisissa vaaleissa. Jonkin verran seuraan politiikkaa, mutta mitenkään aktiivisesti en yritä vaikuttaa asioihin. Henkilöä äänestän,yleensä valitsen sen punasista tai vihreistä. Valinta kohdistuu useimmiten suht nuoreen ja usein myös naiseen.
Uskonto: Uskon, mutta usko ei kovin vahvasti ole mukana jokapäiväisessä elämässäni
Stringit: Ennen käytin melkeen päivittäin. Hui, miten oon voinut. Nyt vanhat ei mahdu enää jalkaan;) eikä muutenkaan kiinnosta. Mummolinjalle on siirtynyt aika pahasti. Monta viikkoa on pitänyt suunnata ostamaan sopivia alusvaatteita, mutta enpä ole vielä päässyt...
Mitäs muuta oli. Tiiviille piti sanoa että ihanaa kun häämätka oli onnistunut ja V:llä sujunut hyvin hoidossa. Meillä olis pojalla eka yöhoito tulossa 3 viikon päästä.Jännittää IHAN hirveesti. Tai poika ei mee edes muualle hoitoon vaan miehen vanhemmat tulee meille.Me tehdään miehen kanssa retki täältä Espoosta niinkin pitkälle kuin Helssinkiin, mennään hotelliin yöksi.( toivottavasti sieltä löytyy myös L;)
Sellasia hyviä uutisia että vihdoinkin näyttää että saatiin hapanmaitotuotteet mukaan ruokavalioon. Nyt viiliä ja jugurttia syöty melkein viikko eikä oireita. Toivottavasti en tuuleta liian aikaisin.
Paranemista T-P:n selälle sekä muillekin sairastaville.
Hyviä öitä! Menkäähän kukkujat ajoissa nukkumaan:)
Helli
Lapset unessa ja kämppä raivattu kuntoon,miten sitä yksiksee saa nuo lapset niin aikasin nukkumaa?! ;-)) Typy oli jo ysiltä unessa ja poikaki heti perää..usein poika viel puol10 iltapalal..
Nyt sais illasta nautiskella ni mies varmaa kohta tulee...no ei kai ole paha asia,mut ois joskus kiva et sais hetken olla rauhas sittekii ku lapset nukkuu ja lelut ja astiat on paikallaa!
Saa nähä mitä yö tuo tullessaa...
jatu
Jatu, sen huomasin miehen pitkän reissun aikana, että oli tosiaan kiva iltaisin olla vaan. Ei tarvinut huomioida ketään, kun lapset oli (ajoissa!) nukkumassa. Ei sillä, että mies pistäis välttämättä merkille, jos oisin vaan täysin itsekseni täällä illat. Tuntuu välillä, että sitä huomiota pitää ihan tosissaan kerjätä eikä se aina auta sittenkään.
Nyt menen oikeasti nukkumaan...
T: Ynis
Siis Ankkikselle paljon onnea asunto-asioiden järjestymisistä!
Mimmulille PALJON ONNEA talon rungon löytymisestä!!!!