Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niiiin pettynyt :( Lapsen kaverisynttäreistä...

Vierailija
07.07.2010 |

Ajattelin pitää meidän näköiset synttärit, täyttää ne asioista joista meidän 5v tykkää. Ajattelin myös että olisi vain kiva kun synttärit on vähän erilaiset kuin yleensä kavereilla on ollut, mutta mitä vielä. Nämä siis lapsen ekat kaverisynttärit joten odotukset oli kaikilla korkealla. Pojalta oli 7 kaveria kutsuttu ikähaitarilla noin 5-6v.

Olemme aika luomuhenkinen perhe ja ohjelmassa oli mm. laavuilua lähimetsässä ja siellä erilaisia tehtäviä: mm. oli kuvia kasveista ja marjoista ja lasten (olisi kuulunut) etsiä kuvissa olevia kasveja maastosta ja tuoda niitä paikkaan x, myöhemmin oli tarkoitus maistella näitä syötäviä metsän antimia. Olimme myös rakentaneet metsään luontopolun ja temppuradan, jotka ei myöskään kiinnostaneet. Metsässä oli grilli mukana ja tarjolla oli tavallisen makkaran ja kanankoipien lisäksi kasvisvaihtoehjoja. Lisäksi oli lisäaineettomia karkkeja ja coctailtikkuja ym.

Juhlat olivat tosi pettymys. Jo heti alkuun alkoi kuulua "Siis ollaanks me metässä vai? Tooooosi tylsää." "Mä haluun sisään pelaan pleikkarii (monissa synttäreissä tuo on ollut ohjelmanumero). "Eiks tääl oo tramppaakaan?" "Hyi tääl on hyttysii" jne. Meidän järjestämät ohjelmat olivat "tosi tylsiä" ja niihin osallistui vain tosi harva ja hekään ei tehneet loppuun asti/kuten oli tarkoitus. Synttäreiden kesto oli 2h ja vieraille tuo oli liian pitkä aika, olisivat tahtoneet kotiin jo aiemmin. Iso pettymys oli myös ettei mukaan kotiin saanut minkäänlaisia kaverilahjoja.

Meidän lapsi itki illalla itsensä uneen, hän kun kyllä olisi tykännyt noista jutuista mitä synttäreillä oli. Itsekin olen tosi pettynyt. Seuraaville synttäreille täytyy ilmeisesti järjestää isot kaverilahjapussit, pinjataa, paljon karkkeja sipsiä ja monstereita :( Pleikkaria ei ole mutta kait se prkl täytyy synttäreiksi jostain lainata.

Ärsyttää sekä oma tyhmyys kun innosta puhkuen järkkäilin luontosynttäreitä että nykylapset jotka ei osaa arvostaa kuin materiaa ja muovista ryönää. Oman lapsen pettymys oli pahinta katsella.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisena vanhempainilloissa asiasta kuin asiasta... Kyllähän lapset kautta aikojen on olleet makean ja herkkujen perään, mieti nyt vähän ennen kuin alat tämän tosiasian toteamisesta syyttää opettajaa, jonka viesti synttäriasiaan liittyen oli vieläpä fiksu, toisin kuin sun "Jumalauta" -kommenttis...

Nykymuksuilla on järestään sokeriaddiktio,

Toivottavasti noin ennakkoluuloista opettajaa ei satu omille lapsille, joka lahtaa kaikki lapset samaan omaan mielikuvaansa.

Vierailija
122/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huomasit, että mikään ei kelpaa, vaan vedit hampaat irvessä ohjelman loppuun asti?

Jos huomaa olevansa ihan väärillä jäljillä, sitten on pakko HETI keksiä jotain, että kaikilla ei jatku kypsä olo. Koska se ei ton ikäisiltä lähde kuin hämäämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi vaihtoehtoa. Ne lapset joiden elämään ei kuulu muuta kuin sisällä sipsien syöminen ja pleikkarin pelaaminen ja sitten ne lapset jotka vaan intoa täynnä tutkivat kasveja ja ovat muutenkin pikku professoreita (ja vanhemmat näitä "tiedostavia", heh). Veikkaan että suurin osa kuuluu kultaiseen keskijoukkoon. Ne jotka ehkä joskus pelaavat pleikkaa (esim pelipäivänä), mutta ehtivät sitten vielä niinä muuna kuutena päivänä viikossa ja jopa sinä pelipäivänä myös leikkiä ulkona perinteisiä pihaleikkejä, kerätä pihalta hyönteisiä, pomppia trampoliinilla, rakentaa majaa metsään, käydä pelaamassa jalkapalloa tai käydä veneilemässä perheen kanssa. Oma lapseni olisi kieltämättä ehkä pitänyt tuollaisia syönttäreitä biologian oppituntina (on jo koulussa), mutta se ei tarkoita sitä että haluaisi vain ja ainostaan pelata pleikkaa. Voi olla jotain välimuotojakin.

Vierailija
124/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti, että tapa oli väärä. 99 % olisi kiinnostunut metsäretkestä, jos se olisi ollut JÄRJESTETTY oikein, eikä samalla tavalla kuin koulun bilsan tunti. Paitsi, että noi oli 5-6-vuotiaita, joille bilsan tunti on vähän hevi joka tapauksessa?! Mustavalkoista totta tosiaan!

Vierailija
125/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei ole pleikkaa yms. eikä se ole koskaan ollut mikään ongelma. Kylään kutsutaan vaan samanhenkistä porukkaa. Niin on parempi kaikille eikä kenenkään tarvitse tylsistyä.

Vierailija
126/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tiedostava, ettei anna lapsensa nauttia vapaasta leikistä ja samoista asioista kuin muut lapset.

Jos väkisin joka tilaisuus käytetään tiedostavaan oppimiseen ja kielletään muiden ruokien syönti kuin tiedostava luomuituruoka ja puetaan tiedostavasti vasemmistohenkiseen hippirytkyyn niin kerjää verta nenästään.

Ei pelkästään siksi, että muut kiusaa. Vaan siksikin, että lapsi haluaa olla samanlainen kuin muut ja lapset tekevät sitten salaa sen, mikä heiltä kielletään.

Meillä on tytöllä tällainen tiedostava hyvän perheen lapsi kaverina. Tyttö kulkee rievuissa ja meikki on kauhistus ja korvakoruja ei saa ja hänelle annetaan kasvattavaa laatuaikaa silloin kun vanhemmilla on aikaa.

Tämä 10v tyttö seurustelee ja pussailee poikien kanssa. Ottaa kuvia itsestään puukko kaulallaan ja hirttoköysi kaulassaan ja näyttelee näitä kavereilleen. Rullaa paitansa niin, että napa näkyy ja häpy on melkein paljaana. On anorektisen laiha ja haukkuu muita lapsia läskeiksi. Meikkaa salaa ja se on kyllä aika hurjaa, millaiseksi naamansa saa. Särkee kateuksissaan kavereidensa tavaroita, meikkejä. Meiltä on varastanut tytön glitterit ja muotovaahdot.

Kukaan ei uskalla kertoa tälle tiedostavalle äidille, koska me muut olemme niin huonoja vanhempia, että ostamme tytöilemme normaaleja nuorten tyttöjen vaatteita ja annamme meikata kotona ja kylässä kavereillaan ja kaikilla on korvakorut. Kukaan ei halua olla se ensimäinen äiti, joka näyttää tälle tiedostavalle äidille ne kuvat hänen lapsestaan kun lapsi viiltelee puukolla ja roikuu hirttoköydessä.

Voi olla jopa, että sekoaa jossain vaiheessa kun ei omituisuutensa vuoksi pääse porukoihin ja kostoksi ampuu sitten nämä paskalapset, joita äiti mollasi.

etpä ole tainnut olla läheltä seuraaamassa millaisia nämä nykykoululaiset, varsinkin pojat, ovat.

Voin kertoa sinulle että useimmat ovat ylilihavia, koulussakin sipsejä syöviä ja limsaa juovia, ainoastaan tappopeleistä kiinnostuneita laiskimuksia.

Heistä ei koskaaan tule yhtään mitään, mutta luomuäidin lapsista saattaa tullakin.

Ei pelkän sipsin ja limsan ja pelien voimalla aivotkaan mihinkään kehity.

tällaisten ituhippien lapsi.

Että kannattaa miettiä.......

että sipsillä ja limsalla kasvatetaan kunnon lapset. No,huomaa kyllä että moni tätä neuvoa jo noudattaa.

Vierailija
127/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis OIKEESTI! Ei ton ikäset pojat tykkää mistään rehubileistä. Herätkää nyt pahvit!!!Ja ap:n lapsesta tulee varmasti koulukiusattu typerien vanhempiensa takia.

Ja tiedoksi, me asutaan metsässä, meren rannalla, eli meidän pojille tollaset multien kaivamis kekkerit olisi todella olleet pettymys. Kyllä juhlissa pitää olla karkkia ja kivoja leikkejä. Piste.

Vierailija
128/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusynttärit, haloo....

Vierailija
129/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ekana mieti, mitä mun lapseni tykkää vaan miten vieraat saa viihtymään. Tietysti kyselen lapseltakin, mutta kun esikoinen 9-vuotiaana ehdotti syötäväksi jotakin oikein tulista (tykkää itse) niin totesin, että en usko että moni kaveri syö wasabitahnaa :-) Sama pätee ohjelmaan: vaikka mun lapsi tykkää jalkapallosta, en laita kaikkia vieraita pelaamaan sitä, varsinkin kun tiedän että joukossa on niitä jotka eivät yhtään osaa.

Ei luontosynttäreissä sinänsä ole mitän pahaa, mutta niitä suunnitellessa pitää muistaa ennen kaikkea vieraat, ei oman lapsen mieltymykset. Ja jos ei lähde sujumaan, pitää keksiä vaihtoehto b. Vaikka jättää se kasvien keruu väliin ja siirtyä suoraan makkaran paistoon. Mä pyrin aina siihen että synttäreillä on kaikilla kivaa, en siihen että toteutan vain omia periaatteitani.

Vierailija
130/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi leikkiä myös metsässä, mutta kasvien tunnistaminen pahveista ei ole KIVA LEIKKI! Karkkia oli ollut. Ei se menoa haittaa jos ne on vähän terveellisempiä.

Antakaa mä arvaan! AP on akateeminen ja tiedostava. Se on mun mielestä oikeasti hienoa. Mutta 5-6-vuotiaiden poikien tunne-elämästä ja sielunelämästä pihalla kuin lumiukko.

Tee itsellesi ja erityisesti lapsellesi palvelus, ensi vuonna keksikää jotain mistä 6 - 7-vuotiaat pojat pitävät. Seikkailua, munajuoksua, kermaviilisotaa, hirviöitä, pelle, taikuri, jne. mahdollisuudet ovat loputtomat tai älkää yrittäkö niin paljon ja pitäkää perussynttärit pihalla. Ohjelmanumerona jalkapalloa, frisbeetä jne.

Vierailija
131/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset tykkää tehdä normaalista poikkeavaa, etenkin pojat.

Jopa pleikkaria koko ajan pelaavat muksut ulkoilevat ja ovat metsässä mielellään. Älä yritÄ!!

Huono aloitus.

Vierailija
132/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pitää meidän näköiset synttärit, täyttää ne asioista joista meidän 5v tykkää. Ajattelin myös että olisi vain kiva kun synttärit on vähän erilaiset kuin yleensä kavereilla on ollut, mutta mitä vielä. Nämä siis lapsen ekat kaverisynttärit joten odotukset oli kaikilla korkealla. Pojalta oli 7 kaveria kutsuttu ikähaitarilla noin 5-6v. Olemme aika luomuhenkinen perhe ja ohjelmassa oli mm. laavuilua lähimetsässä ja siellä erilaisia tehtäviä: mm. oli kuvia kasveista ja marjoista ja lasten (olisi kuulunut) etsiä kuvissa olevia kasveja maastosta ja tuoda niitä paikkaan x, myöhemmin oli tarkoitus maistella näitä syötäviä metsän antimia. Olimme myös rakentaneet metsään luontopolun ja temppuradan, jotka ei myöskään kiinnostaneet. Metsässä oli grilli mukana ja tarjolla oli tavallisen makkaran ja kanankoipien lisäksi kasvisvaihtoehjoja. Lisäksi oli lisäaineettomia karkkeja ja coctailtikkuja ym. Juhlat olivat tosi pettymys. Jo heti alkuun alkoi kuulua "Siis ollaanks me metässä vai? Tooooosi tylsää." "Mä haluun sisään pelaan pleikkarii (monissa synttäreissä tuo on ollut ohjelmanumero). "Eiks tääl oo tramppaakaan?" "Hyi tääl on hyttysii" jne. Meidän järjestämät ohjelmat olivat "tosi tylsiä" ja niihin osallistui vain tosi harva ja hekään ei tehneet loppuun asti/kuten oli tarkoitus. Synttäreiden kesto oli 2h ja vieraille tuo oli liian pitkä aika, olisivat tahtoneet kotiin jo aiemmin. Iso pettymys oli myös ettei mukaan kotiin saanut minkäänlaisia kaverilahjoja. Meidän lapsi itki illalla itsensä uneen, hän kun kyllä olisi tykännyt noista jutuista mitä synttäreillä oli. Itsekin olen tosi pettynyt. Seuraaville synttäreille täytyy ilmeisesti järjestää isot kaverilahjapussit, pinjataa, paljon karkkeja sipsiä ja monstereita :( Pleikkaria ei ole mutta kait se prkl täytyy synttäreiksi jostain lainata. Ärsyttää sekä oma tyhmyys kun innosta puhkuen järkkäilin luontosynttäreitä että nykylapset jotka ei osaa arvostaa kuin materiaa ja muovista ryönää. Oman lapsen pettymys oli pahinta katsella.

Minä olisin sanonut: Menkää kotiin, jos ei kelpaa!

Vierailija
133/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

cocktail väärin. Juntit kirjoittavat näitä "hienoja" sanoja aina väärin, huoh!

Vierailija
134/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lapsi olisi tuosta tykännyt? Ja vieraat, ja vieraiden vanhemmat, joiden mukulta olisivat tuleet etuajassa kotiin, kun "X:n äiti ajoi meidät pois."

Vierailija
135/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ne oli hyvin erikoiset, ja toiset tytöt vähän peloissaan irtopäitä ja tekoverta (6-7-8 v) silti ne meni loistavasti, koska ohjelma oli suunniteltu ton ikäisille. Kummitusjuttuja, arvoitusrata ulkona pakkasessa ja irtopää, sekä muuta aiheeseen liittyvää. Erikoiset synttärit voi olla todella makeita, jos ne tekee kohderyhmä tiukasti mielessä. Ilta päättyi kirkumiseen ja juoksemiseen ;-), joka oli aikuisista rasittavaa, mutta lapsista ihan älyttömän hauskaa...

Vierailija
136/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut kaverisynttärit aiemminkin, ilman ohjelmaa. Kakkujen ja herkkujen syöminen ja lahjojen katselu/nillä leikkiminen riittäneet hyvin "ohjelmaksi".

Tänä vuonna jo panostin ohjelmaan, oli ongintaa jossa saivat jokainen lopulta kaiken epämääräisen "saaliin" jälkeen karkkinsa.Onkeen tarttuneet kumisaappaat yms. naurattivat kovasti juhlaväkeä...

Sitten oli aarteenetsintää.

Olin varutunut että ohjelma olisi sisällä sateen sattuessa. Ihan riitti rivarin piha kahdeksi tunniksi.

Noin 5 -vuotiaille riittää ihan kotiympyrät ja pikku ohjelma tarjoiluineen. Ainakin saamamme palutteen perusteella.

Vierailija
137/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lapsi olisi tuosta tykännyt? Ja vieraat, ja vieraiden vanhemmat, joiden mukulta olisivat tuleet etuajassa kotiin, kun "X:n äiti ajoi meidät pois."

tartteeko sitä kuunnella. Siksi nykysin valitetaan, kun annetaan valittaa "lässyn lässyn". Ei ole mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan! Ennen ei olisi tuollaisesta naristu! sama

Vierailija
138/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä normiäippä tajuaa, ettei kaikki tykkää kasveista.

Mun äiti tuputti kasvitietoa mulle skidinä, ja vihaan kaikkia kasvijuttuja. 5-vuotiaiden poikien mielestä varmaan superkypsää!

Metsässä viihdyn kyllä vaikka vuoden.

Vierailija
139/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä on just HopLopissa synttärit, ei mistään kilpailuhengestä johtuen (siis eihän tuo ole enää edes uusi juttu eikä edes kallista)vaan siksi että olen raskaana enkä jaksa siivota ja järjestää. Maaliskuussa oli synttärit viimeksi kotona ja silloin ajattelin että viimeinen kerta. HopLop-synttärit tulee muuten halvemmaksi, ainakin meillä. Mutta samaa mieltä olen siitä että kilpavarustelu on takapuolesta.

Meidän lapset olisi tykänneet kyllä teidän synttäreistä. 8v, 7v ja 5v tykkää paljon luonnosta ja tuo olisi ollut aika jännät ja erilaiset synttärit. Etenkin jos enemmän vapaata leikkiä ja metsäneläin tai metsänkeiju tms. satuolentoteema jonka mukaan vieraat pukeutuneita. Etenkin kyllä tuo vanhin 8v tykkää temppuradoista ja tehtävistä esim. kasvien tunnistuksesta.

olen tosi pahoillani sinun ja lapsesi puolesta. Muistitteko kertoa kutsussa minkälaisesta teemasta oli kyse? En itse tajua alkuunkaan nykysynttärien hoplop-meininkiä. Synttärit on nykyään joku saakelin spektaakkeli joilla kilpaillaan niin kaverien kuin vanhempien kesken. Ja aina pitää muistaa lahjoa myös vieraita. Mun mielestä nuo teidän kutsut kuulostivat aivan ihanilta. Taitaa olla vika nykylapsissa ja käytöstavoissa..

Vierailija
140/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihmettele yhtään, että oli tylsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi