Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään saa olla aika tiukkana jos täytyy reklamoida jostain

Vierailija
07.07.2010 |

Meillä esim talon rakennusaikana kävi niin että portaikon kaideasentaja hajotti lattiasta kalliin laatan. Oli yrittänyt tavisporalla porata siihen reikää vaikka ammattilainen tietää että se tehdään timanttiporalla. No laatta oli paskana kun kotiin tultiin mutta ei mitään yhteydenottoa ei viestiä ei mitään mutta laskun oli kehdannut jättää pöydälle. Reklamoitiin ja ensin meinasivat etteivät korvaa vaan heiltä samainen tumpelo tulee vaihtamaan laatan. No eihän se häneltä onnistunut joten ehdotti että liimaa sen säpäleisen laatan osat lattiaan!!! Siinä vaiheessa mies repesi ja uhkasi lakitoimilla ja vasta sitten saimme korvausta. Mies itse näki ison vaivan että sai vaihdettua uuden laatan tilalle. Aina ei voi luottaa ammattilaisenkaan ammattitaitoon mutta tiukkana on pysyttävä. Rakennusaiakan tosiaan opimme että kaikenlaista kusettajaa on liikkeellä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viimeisin tapaus: kaupasta ostettu tuorejuustokuutiopaketti. Sisältö oli karvaisessa vihreässä homeessa kun paketin aukaisi ja päiväystä reilu kuukausi jäljellä. Tein reklamaation ja vastaus oli että kiitos palautteestanne, laitamme 4 eur tilillenne jos ilmoitatte pankkinne ja tilinumeronne. Vähän nauratti kaikki vaivannäkö..

Tosin huonekalukaupasta toinen esimerkki: tuoleissa oli jostain syystä erimittaiset jalat, ja kun näistä reklamoimme niin myyjä lohkaisi: kun sun mies näyttää noin näppärältä, niin tehän voitte ottaa sahan ja sahata ne oikean mittaisiksi! Juuri näin.. Sen firman toimari oli tiukan puhelinkeskustelun jälkeen eri mieltä ja saatiin uudet keikkumattomat tuolit, mutta ei pahoitteluja. Jäi sitten siihen kertaan sen putiikin kanssa asiointi

Vierailija
2/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla kustannuksella esim palauttamaan tavaran pitkänkin matkan päähän jotta saa uuden, soittelemaan moneen kertaan eikä edes pahoitteluja saa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ostako mitään Fiskarsin tai samaan ryhmittymään kuuluvien tuotemerkkien tuotteita...

Vähän on nuivat palautteet, jos jostakin viallisesta tuotteesta joutuu reklamoimaan.

Vierailija
4/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös viranomaisten ym. kanssa asioidessa joutuu todellakin välillä laittamaan kovan kovaa vastaan (esim. päivähoitopaikat).

Vierailija
5/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että Stockmann on ainut paikka tähän mennessä, joka ei ole alkanut vänkäämään ja vääntämään, vaan tulee pahoittelut ja korvaus vaivan näöstä (viimeksi korvaava tuote ja vaivan näöstä 10e lahjakortti).

Vierailija
6/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaaditte ko. firman/liikkeen kuuluu maksaa teille kohtuulliset km-korvaukset, eli saatte laskuttaa 0,45 euroa/km kun palautatte/vaihdatte tuotteen jos tuotteessa on ollut vikaa.

Eli jos ostatte tuotteen cittarista, voitte vaihtaa/palauttaa tuotteen lähimpään cittariin ja vaatia km-korvaukset tilillenne ts. kirjoittaa laskun :D

Ja näin siis laina mukaan.

Vierailija
7/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ostamassa sieltä kenkiä mitkä olin nähnyt jossain kesäkuvastossa tms. kengissä oli kuitenkin pieni värivirhe. Pieni, mutta huomattavissa selkeästi. Kysyin onko virheetöntä paria hakemassani koossa (oli ainoa pari esillä) ja myyjä siihen tokaisi että kaikissa niissä oli tuo virhe. Kysyin sitten mahdollista alennusta, koska kengät halusin virheestä huolimatta ja vastaus oli että no ei tietenkään niistä mitään anneta, muutenhan me jouduttais antaan niistä kaikille kun ne oli kaikki viallisia! Ja se on asiakkaan vika??

Vierailija
8/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on jo melko kokenut rakentaja / rakennuttaja. Ja vain suositeltuja työmiehiä on käytetty. Silti tulee kaikenlaista ylläriä vastaan jatkuvasti. Mun mies on kyllä aika mestri reklamoimaan niin, että ottaa asian tyynesti ja huumorilla tyyliin, että "hyvin meni muuten, mutta yksi hassu pikku juttu näyttäis olevan". Valtaosa suhtautuu sitten yhtä myönteisesti takaisinpäin. Ja useita juttuja on jouduttu vaihtamaan, mutta itse ei oo jouduttu maksamaan kuin selvästi omat mokat.

Mutta kyllähän niistä aina tulee puhelinkuluja ja autokuluja, vaikka kuinka itse tuote korvattaisi. Esim. vialliset laatat piti vaihtaa toisiin. Ja koska laattojen vika selvisi vasta, kun laatoittaja oli jo työmaalla, niin laatat piti saada heti seuraavaksi päiväksi. Rautakaupassa ei ollut riittävästi mitään sen värimaailman laattoja, joten käytiin itse hakemassa laatat tehtaalta. Ajoa tuli 600 km. Näin saatiin laatat paikalle eikä tullut laatoittajalle turhaa odotusaikaa, mutta nuo kulut jäi aika lailla itse maksettavaksi.

Kaikenlaista on ollut tässä rakentamisen matkan varrella. Väärän mittaiset sokkelielementit, 30 cm korkeampi takka kuin mitä piti, nuo mainitut vialliset laatat, väärän mittaisia keittiön tasoja 2 kpl, eri väriset jääkaapin ovet, erilaiset eteisen kaapinovet kuin mitä kuvassa, väärin sekoitettua maalia (purkissa oli liki mustaa kun piti olla vaalean harmaata) ja niin edelleen. Niitä on niin paljon, ettei kaikkea mitenkään muista edes. Mutta kaikkien vaihtaminen on onnistunut kyllä, mutta onhan noiden kaikkien selvittelyssä ollut kaikenkaikkiaan melkoinen työ.

Vierailija
9/9 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo laattojen hakemisen kilometrikorvaukset olisi kyllä laskutettu liikkeeltä, mutta kun me vaihdettiin siinä myös liikettä, niin eipä niille kilometreillekään enää ollut korvaajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi