Onko itkeminen heikkoutta?
Kun eräs miespuolinen ihminen tokaisi, että jos hänen lapset itkee ( + 12-vuotiaita kaikki), niin hän ei sellaista katso koska itkeminen on heikkoutta.
Ei sanonut tosin mitä tekee jos lapset itkee, mutta jäi häiritsemään.
Onko itkeminen tosiaankin heikkoutta? Itse oon kovin itkuherkkä ihminen, tirautan itkut kovin helposti vaikkapa ihan vaan elokuvan aikana. :D
Tai jos joku sanoo jotain liikuttavaa.
Oon sitten varmaan ihan überheikko ihminen.
Kommentit (34)
ja olen huomannut, että se ärsyttää kaikkia ihan suunnattomasti
- Itken ilosta, surusta, vihasta, liikutuksesta. Eli suomeksi kaikista voimakkaista tunnereaktioista
- Itken jos näen itkevän ihmisen
- Itken jos joku kehuu minua
- Itken jos kuulen hyvää musiikkia
- Itken jos muistan jonkun onnellisen muiston
Lista voisi jatkua loputtomiin. Kaikki tuttavani ovat aina ihan " No taas se rupee vollottamaan"
ja niinhän minä teenkin.
helposti. Noloa tapella julmasti, kun koko ajan tippa valuu linssistä :-) Viimeksi itkin työpaikalla, kun joimme läksiäiskahveitani. En kyynelehtinyt vaan oikein ääneen vollotin.. Se hiukan hävetti. Siinä punaisia silmiä kun kuivailin.
Nolo on se, joka ei uskalla itkeä, vaikka itkettäis.
Itse olen hyvin tunteellinen ihminen, itkuherkka, kiukkuherkkä ja nauruherkkä. Aina olen tälläinen ollut, tottakai nyt vanhemmiten rauhottunut jonkin verran, mutta edelleen tunteet nousevat tilanteessa kuin tilanteessa herkästi pintaan.
Itse pidän sitä rikkautena kun en kuitenkaan kiukuttele syyttä stuotta jokaisesta pikkuasiasta tai itke jokaista surusllista kohtausta elokuvassa... En ikinä vaihtaisi tätä siihen että olisin rauhallinen ja tasainen ja tunteeton. Mielstäni tämä on rikkaus ja on ainakin minua auttanut ymmärtämään toisten tunteenpurkauksia... etenkin lasteni koska olin pienenä hyvin räjähdyherkkä lapsi.
Mutta on se vähän kummallista jos aikuinen ihminen ei osaa hallita tunteitaan ja parkuu jatkuvasti. Aikuisen pitäisi olla voimakas auktoriteetti, ei mikään herkästi itkeskelijä.
vaan herkyyttä.
Isäni (yli 80) on hyvin herkkä, minä ja sisarukseni olemme sen perineet. Ja nyt myös poikani.
Teini.
Itken paljon ja usein. Minulla on siis tunteet tallella. Ajattele niin.
joka jutusta. Tunteet on sallittuja aikuisillekin, mutta ei sellainen joka asiasta vollottaminen ole tunteellista vaan kiusallista lähimmäisille.
vaan herkyyttä.
Isäni (yli 80) on hyvin herkkä, minä ja sisarukseni olemme sen perineet. Ja nyt myös poikani.
Teini.Itken paljon ja usein. Minulla on siis tunteet tallella. Ajattele niin.
Mietipä näitä "mä en koskaan itke" -ihmisiä, jotka joko eivät hetkahda mistään tai sitten kokevat, etteivät ole missään ympäristössä niin turvassa, että uskaltaisivat näyttää tunteensa.
Itku on tunteenilmaus, jota kohdellaan ikävästi suomalaisessa yhteiskunnassa tulkitsemalla se heikkoudeksi.
- Itken ilosta, surusta, vihasta, liikutuksesta. Eli suomeksi kaikista voimakkaista tunnereaktioista
Lista voisi jatkua loputtomiin. Kaikki tuttavani ovat aina ihan " No taas se rupee vollottamaan"
ja niinhän minä teenkin.
ja niinhän minä teenkin.
Ei tunteellisuudessa ole mitään vikaa, mutta kohtuu kaikessa.
ja niinhän minä teenkin.
ja niinhän minä teenkin.
t. nelonen
Ei itseään voi kovettaa - olet herkkis tahi et. Mun ystävät ja läheiset tuntee minut jo.
jos pillittää joka asiasta. Ehkä kannattaisi purkaa niitä jossain psykologilla?