Auttakaa, avioero!
Olen taalta ulkomailta kasin seurannut tata vauvalehden keskustelupalstaa jo usean vuoden ajan.
Ja nyt sitten olen lopulta itsekin turvautumassa teidan apuunne.
Tilanne lyhykaisyydessaan on seuraavanlainen: miehellani on ollut pitemman aikaa taloudellisia epaonnistumisia.
Niista han syyttaa minun olevan vastuussa, koska en hoida lapsiamme hyvin, valmista mieleista ruokaa, en pida kotia puhtaana tai pukeudu seksivaatteisiin ym. vastaavaa.
Hanella on pelko, siita, etta mina en tekisi riittavasti tyota yhteisen kotimme hyvaksi. Em. asioissa ei ole mitaan mielta, koska olen erittain vastuuntuntoinen ja huolellinen lapsiimme ja kotiin liittyvissa asioissa.
Mikaan keskustelu ei auta.
Toinen piirre on se etta, han hokee koko ajan minun olevan psykiatrisen hoidon tarpeessa ja kaikki minun kanssani olleet entiset poikaystavat olen vienyt mielisairaalaan.
Menimme lopulta yhdessa laakariin, joka ei suostunut maaraamaan minulle mitaan laakitysta, vaikka yhdessa pyysimme minulle, jos vaikka sattuisin olemaan mieleltani sairas.
Mies myos saa raivokohtauksia lapsiemme lasnaollessa, ei kuitenkaan raivoa heille, vaan minulle, olen tyhma, yksinkertainen, saasta, haiseva p...u, kuulun kadulle, mista han on minut pelastanut...
Sylkee paalleni ja esimerkin innoittamana lapsikin on sen oppinut.
Tapaus on mahdoton yhtalo ja olen palaamassa takaisin Suomeen, mutta pelottaa miten yksinhuoltajana selvian.
Ennen kaikkea miten selvian uhmaikaisen taaperon kanssa, joka pitaa kovasti isastaan. Millainen emotionaalinen shokki, on lapselle muuttaa aitinsa kotimaahan, missa ei ole koskaan asunut tai tunne ketaan?
Miten oma jaksaminen? Miten kaytannon jarjestelyt kuten vuokra-asunto, tyopaikka ja lapsen psyyke?
Mista mieheni kaytoksessa voisi olla kysymys? Pelkaan nyt jopa lentokoneella lentoa Suomeen ja muutenkin miten jaksaa lasten edessa esittaa vahvaa ja todella olla vahva, etteivat he karsisi enenpaa?
Kommentit (5)
missä maassa olet?
hanki ensin ero, sitten muuta lasten kanssa.
Et voi tehdä sitä toistepäin
Ja jos viet lapset mukanasi niin suomeen muuttoon tarvitset lapsen isän suostumuksen.
olisikohan miehesi narsisti...
Hyvä kun viet lapsesi pois kasvamasta tuollaisesta epäterveestä ympäristöstä. On varmasti suuri muutos ja raskasta aluksi mutta kyllä asiat tuosta järjestyvät.
Internetistähän voit katsoa vuokra-asuntoa valmiiksi. Entä onko sinulla sukulaisia Suomessa joiden puoleen voit kääntyä? Kerro heille kaikki, näytä tämä viesti, että he ymmärtävät minkälaista elämäsi on ollut.
Paljon voimia sinulle!
Hei, miehesi käyttää sua kohtaan ihan selkeästi henkistä väkivaltaa, yrittää alistaa sua kaikin tavoin. Pelkää varmaan, että jätät hänet, mut se on ainut tapa sulle pelastaa oma itsesi. Erosin just puoli vuotta sitten vastaavanlaisesta liitosta, tosin Suomessa, ei se helppoa ollut, mutta nyt alan olla taas oma itseni - eikä mussa oikeasti ole mitään vikaan. Vika oli hänessä.
Käytännön asiat on aina helpompaa järjestää kotimaassa suomen kielellä. Suosittelen, että tutkit tarkkaan oleskelumaasi juridiset jutut ja oikeutesi.
Unohdin mainita,että meilläkin tuollaisen käytöksen laukaisi miehen työttömyysjakso
5
juokse turvakotiin lasten kanssa- he neuvovat