Mielipiteitä nimistä Emmaliisa, Emmaliina, Elliroosa ja Ellariina
Meillä pohditaan esikoiselle etunimeä ja noita otsikossa mainittuja on harkittu.
Täällä on varmasti kaikilla oma mielipiteensä yhdysnimistä ja että ne lyhenee/ei lyhene käytössä ja että nimeä joutuu aina toistamaan miten kirjoitetaan. Näitäkin mielipiteitä voi tietysti kertoa, tosin tuskin muuttaa sitä, että tyttö saa yhdysnimen.
Minä lähinnä mietin, että sopiiko nuo nimet yhteen. Uusiakin saa halutessaan ehdottaa, mutta sellaisia, jotka oikeasti on nimiä tai ne voisivat mennä läpi. Mitään todella erikoisia nimiä ei meidän tytölle tule.
Kommentit (9)
Violaelinaan, Selimoskariin ja Irisilonaan, niin melkein yhtä kamalia nuo ovat, mutta eivät aivan. Jos ja kun erikoista haluatte, niin sitähän te tuollaisilla valinnoilla tokikin saatte, ja lapsi saa koko elämänsä mainita "...yhteen pienellä ilman väliviivaa" nimensä yhteydessä.
Enole koskaan kuullut samaista nimeä, mutta kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Tykkään!
Sopivat yhteen ja vaikea valita parasta. Laittaisin sen, mitä sydän sanoo lapselleni nimeksi, en kuuntelisi ketään - suloisia nimiä kuitenkin.
En ymmärrä yhtään näitä "ja lapsi saa selitell' aina nimeään ja mainita tuleeko viivalla vai viivan kanssa jne". Entäs sitten? Eipä ole kovin suuri vaiva. Mitenkäs sitten nämä Mari Virtaset, jotka saavat välitettynä mahdollisesti oikealle Mari Virtaselle intiimiä postia eilisiillasta, onkohan tämä sinulle tarkoitettu, kun ei ole minulle... Mieluumin omanlainen ja erikoinen nimi, kuin sellainen joita on kasakaupalla.
Ellalällä. Kuulostaa margariinin nimeltä. Tai just pikkutytön, jonka äiti haluaa söpön nukkelapsen.
isompana, voi helposti alkaa esittelemään itsensä Ellaksi tai Riinaksi. Ei kaikkien tarvitse olla mitään Sanna ja Matti -tyyppisiä.
niin Elliroosa muuten Elli-Noora olisi mun ehdoton suosikki