Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jokin arvokoru? Onko tyhmää ostaa 1200 euron hintainen kaulakoru?

Vierailija
09.10.2005 |

Koruja ei ole paljon, ja nyt olen alkanut himoita erästä tietty upeaa arvokorua kaulaani. Olen sitä käynyt katsomassa jo vuoden, mutten ole raaskinut ostaa. Välillä ajattelen että tarpeettomaan ylellisyystuotteeseen tuo on ihan liikaa rahaa, mutta välillä tulee sellainen pikkutyttömäinen olo, että haluaisin jotain ihanaa, kaunista, ylellistä. Mieheni mielestä ajatus on tietenkin kerrassaan hullu, mutta eipä se ole muutenkaan minua koruilla hemmoitellut. Rahat meillä ovat yhteiset, joten en voi " omillani" tuota ostaa, osan tietysti jotenkin säästää tai hankkia.

Joten puolesta tai vastaan, mitä mieltä olette? Pari päivää sitten täällä oli joku ostamssa samalla rahalla hääpukua, ja vihkisormuskeskusteluissakin tuo summa ei ole ollut kuin keskivertoa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jo ap meidän hyvien neuvojen johdosta päätynyt hemmottelemaan itseäsi? :)

Vierailija
2/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Kuulostaa ettei ap haaveile joka päivä kalliista turhuudesta. Jos olet vuoden tuota miettinyt ja edelleen siitä haaveilet, niin kai se on sun saatava. Ehkä sit pitää säästää jostain toisesta asiasta.

Millainen se koru muuten on? Tuohon hintaan varmaan aika näyttävä ja hieno.

Vierailija:

Me naiset olemme yleensä liian vaatimattomia omien toiveittemme suhteen. Meillä mies saattaa ostaa jonkun teknisen vempeleen, joka mielestäni on täysin tarpeeton, ilman mitään neuvotteluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormusta katsellessani sain samanlaisesta korusta niin eri hinta-arvioita, että kannattaa tosiaan kierrellä vielä liikkeissä ja vaikka jossain muussa kaupungissakin, jos mahdollista. Ja sitten tuossa hinnassa joku -20% on paljon, joten odota joulualea ;)

Vierailija
4/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mm. hukannut kultakellon 1000 euron medaljongin jne. Pidän hyvin askeettisesti koruja nykyään. Muutamaa antiikkikorua tulee joskus juhlissa pidettyä, ei muuten. Monesti kaliitt korut ovat kaiken lisäksi mauttomia jos kantaja on tyyliin " repinyt korun selkänahastaan" -ja se näkyy.

Vierailija
5/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi, vaikka säästämällä vähän varaa olisikin. Minulla on yksi arvokoru (lapsesta saamani sormus, 920 euroa) enkä muuta tarvitse.

Vierailija
6/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan huolella sitä harkinnut, jos kerran jo vuoden. Yritä säästää siihen itse rahaa, tai neuvottele miehen kanssa joku sopiva osuus, siinähän olisi sille koko vuoden synttäri- ja joululahjamuistamiset samalla ostolla ;)

Vierailija
7/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitain kultakoruja kyllä, joiden arvo ei ole mitään.Kallein on kai yx mun sormus, joka maksoi 60e.Mut nyt ostin miehelleni lahjaksi kultaisen panssari kaulakorun, joka maksoi 980e!Mieheni on aina siitä haaveillut, ja ei kyl mennyt mun rahat hukkaan!Pitää sitä koko ajan ja tykkää tosi paljon!Osta ihmees, jos tiedät, että käytät sitä.Ei se oo kyl sit kivaa, jos jääkin kaapin päälle!

Vierailija
8/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteella vihkisormus, eli yksi kunnollinen vastaa kymmentä pliisumpaa. Omistan vain seuraavat korut, ja anteeksi että ne tässä nyt luettelen:

-kultaiset korvakorut rippilahjaksi saadut

-kultaisen riipuksen täyttäessäni 18 vuotta vanhemmiltani

-sileä tavallinen kihlasormus mieheltäni

-timanttisormus vihkisormukseksi saatu mieheltäni

Viimeisin maksoin enemmänkin kuin ap:n haave, mutta ostimme sen, koska

-sen jälkeen mikään muu ei näyttänyt enää miltään

-tuntui mukavalta ajatukselta että juuri vihkisormus on se näyttävin koru

-se varmaankin on myös viimeinen koru jonka saan, nyt minulla on jo " kaikki"

Eli ap, jos tuo on juuri se, minkä haluat, osta se. Sen arvo esim omalle lapselle aikoinaan lahjoitettuna on paljon suurempi kuin se mitä siitä nyt rahassa maksat.

Vierailija
9/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna katsoisin jotain muitakin vaihtoehtoja enkä vaan miettisi että ostaako vai eikö. Esim zirkoniakivet on paljon halvempia ja näyttää ihan aidoilta.

Vierailija
10/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin sinulle neuvon miettiä, onko koru sellainen jota voi pitää melkeinpä vaatteiden kuin vaatteiden kanssa vai pikemminkin hienoimmissa tilaisuuksissa pidettävä. Mikäli valitset ensimmäisen vaihtoehdon, kehoitan ostamaan. Mikäli taas jälkimmäisen, miettisin itse ainakin tarkkaan ostanko vai en...

Ja jos omistaa arvokkaista koruja, ne on hyvä kuvata ja liittää erillisinä vakuutukseen!

Vierailija
11/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim zirkoniakivet on paljon halvempia ja näyttää ihan aidoilta.

Joo niin näyttää, aidoilta zirkonioilta nimittäin. Ap puhui arvokorusta, mistä toi hintakin kielii. En tarkoita että hinta olisi pääasia, mutta kyllä timantit on aina eri asia kun keinotekoiset kivet.

Vierailija
12/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillahan on uudet autot ja isot omakotitalot. Lisäksi raha ei merkkaa mitään jos lasta haluaa hoitaa kotona 10-vuotiaaksi asti ja kaiken lisäksi sillä on vielä ne Reimatekit sisälläkin päällä.

Vierailija
13/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ny av-mammat!

Vierailija
14/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet harkinnut asiaa kauan ja yhä sitä haluat, niin miksipä ei. Itsehän jokainen päättää mihin ne rahansa laittaa. Eihän tuo nyt kuitenkaan loppujen lopuksi aivan ä-lyt-tö-män kallis koru ole. Kallis kyllä, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Kuitenkin niin kallis ja niin pitkään harkittu, että se säilyttänee käytettävyytensä ja arvonsa sinun elämäsi ajan.

Osta itsellesi aarre! =)

Vierailija
15/23 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sijoittaisi moiseen. Missä sitä uskaltaisi edes pitää?

Vierailija
16/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen lahjaksi mieheltäni josku vuosia sitten. Olen käyttänyt sitä kolme kertaa, koska se on niin näyttävä, ettei oikein sovi pikkutilaisuuksiin tai arkeen.

Mieheni otti opikseen ja sen jälkeen ovat lahjat olleet edullisempia ja arkisempia =)

Vierailija
17/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkisormus maksoi 1100¿ ja kihlasormus 500¿

Vierailija
18/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset olemme yleensä liian vaatimattomia omien toiveittemme suhteen. Meillä mies saattaa ostaa jonkun teknisen vempeleen, joka mielestäni on täysin tarpeeton, ilman mitään neuvotteluita. Minulla itselläni on koruja n. 5000 egen arvosta. Kyllä niissä arvo säilyy ja ne voi aikanaan jättää lapsille. Ja hei, eikös viime maailmansodassakin vaimon korut pelastaneet monen perheen elon? ( Voi vaihtaa ruokaan jne) . Perustele miehellesi kuinka tuiki tarpeellinen hätävaranto korut ovatkaan jos maailma vaipuu sekasortoon;-)).

Vierailija
19/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaatte hyvin niin ei varmaan mitään hätää. Sen sijaan jos joudutte tiukille yhden korun takia niin onko oikeasti mitään järkeä...?

Vierailija
20/23 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti arvokkain koruni on mummoni peruja. Se ei kyllä rahallisesti ole arvokkain mutta muuten kyllä. Pidin sitä monta vuotta vain korurasiassa kun pelkäsin rikkovani tai hukkaavani sen. Nyt pidän sitä päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan