Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatustekniikoita ahdistuksen voittamiseksi!

Vierailija
02.07.2010 |

Olen koko elämäni ollut ahdistunut, ja nykyään se tulee ja menee. Nyt on taas päällä. Johtuu monista eri asioista, joita kaikkia en voi taikoa pois. Lääkitys on, mutta se väsyttää enkä haluaisi ainakaan päiväsaikaan käyttää. Öisin nyt ei sitten ahdistakaan.

Millaisilla tekniikoilla saatte ahdistuksen kuriin?

Mä koetan usein keskittyä jonkin kivan asian ajattelemiseen, esimerkiksi kahvinkeittimen :) Sitten sekin voi auttaa jos alkaa tehdä jotain konkreettista, vaikkapa kotityötä, ja siirtää sillä tavalla energiansa pois ahdistuksesta vellomisesta.

Onko muita metodeja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kognitiivista psykologiaa- auttaa

Vierailija
2/4 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin kaikki on lapsilla hyvin, kaikki on hyvin.

En kuitenkaan vaadi lapsilta täydellisyyttä, tai että kaiken pitäisi heillä olla täydellistä. Tiedän myös, että heille voi kurjia asioita tapahtua. Mutta yritän nauttia pienistä asioista ja olla tyytyväinen siihen, mitä minulla on.

t. silti usein ahdistunut ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tahansa lukeminen katkaiseen ajatuskierteen kun siihen keskittyy.

iltaisin nukkumaanmennessä saan unen kun kieltäydyn ajattelemasta mitään, rentoutan vain kaikki jäsenet ja kehon lihakset ja lasken uloshengityksiä.

Vierailija
4/4 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin kaikki on lapsilla hyvin, kaikki on hyvin.

En kuitenkaan vaadi lapsilta täydellisyyttä, tai että kaiken pitäisi heillä olla täydellistä. Tiedän myös, että heille voi kurjia asioita tapahtua. Mutta yritän nauttia pienistä asioista ja olla tyytyväinen siihen, mitä minulla on.

t. silti usein ahdistunut ;)

siksi, että iso osa ahdistustani koskee "uhkia ja riskejä", joiden tiedän tulevan lasteni elämään jossain vaiheessa. Enkä puhu mistään normaaleista uhkista, vaan esimerkiksi epäterveestä henkisestä painostuksesta, jonka kohteeksi yksi pikkuisistani tulee aikanaan joutumaan.

Eli jos ankkuroin ahdistukseni lasteni asioihin, se vain yltyy. Haluaisin olla vahva ja omavarainen heitä varten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi