Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohoh, jo on jollain pokkaa tehdä ALLE 2 EURON summasta rikosilm. Ov

Vierailija
01.07.2010 |

Voitin kuukausi sitten yhden tuotteen (hinta postikuluineen 1,5 euroa). Myyjä postitti tuon jostain syystä ennen maksuani. Laittoi kyllä tilinumeronsa, mutta se oli pelkästän yhteen pötköön kirjoitettu (siis tyyliin 123456788999 eikä näin 12345-567880i99445) ja kokeilin laittaa sen väliviivan siihen oikeaan paikkaan (tai ainakin mun mielestä se oli oikea paikka), mutta ei onnistunut, kone herjasi vaan, että tarkista saajan tilinumero tms. Kokeilin myös laittaa sen viivan toiseen paikkaan tai tilinumeron kokonaan yhteen pötköön, ei vaikutusta.

Joten otin sitten myyjään yhteyttä ja pyysin saada tilinumeron oikeassa muodossa. Ei vaikutusta. Pyysin sitä kolme kertaa (joka viikko kerran), ei mitään. Soittaa ei voinut, koska myyjän puhelinnumero on salainen (tai ei ainakaan löydy Enirosta) ja sitä ei ole Huutiksen tiedoista.

Noh, tänään sitten aamusella soitteli poliisi, kun myyjä oli mennyt tekemään rikosilmon ja oikein vaatimalla oli vaatinut, että pitää saada rangaistus! Poliisi sitten sanoi, että saan sakot, jotka eivät ole kyllä suuret, mutta jos myyjä antaa oikean tilinumeron ja pääsen maksamaan tai palautan tavaran, niin voin valittaa asiasta syyttäjälle.

Ei voi muuta sanoa kuin HUH, HUH! Ison summan (=yli 20 euroa) nyt vielä tajuan, kymppikin on siinä ja siinä, mutta ALLE 2 euroa on kyllä mun mielestä liikaa. Kyllä niillä poliiseilla on nyt muutakin tekemistä kuin hoidella Huutiksen nappikauppoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, niin kokeilepa

Vierailija
2/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun esim verkkopankissa naputtelet tilinumeroa niin ei sitä väliviivaa tarvitse edes laittaa... ja jos sen välttämättä haluat sinne laittaa niin se tulee aina kuudennen merkin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huh, huh!

Nyt tietysti täytyy ottaa huomioon, että olisit voinut selvittää pankkitilinnumeron esim. jostain pankista. Siis mikä on oikea kirjoitusmuoto. Luulen, että mikä tahansa pankki olisi tämän osannut sinulle kertoa.

Toivottavasti sinulla kuitenkin on käymäsi sähköpostiviestittely tallessa. Valita ihmeessä. En tiedä tuleeko tästä jo merkintä rikosrekisteriin. Se olisi se suurin ja ikävin seuraus.

Osa Huutonetin ostajista ja myyjistä on hyvin joustamattomia. Joskus olen miettinyt, että toiset siellä ilkeilevät vain siksi, kun muutenkaan eivät voi elämässä päteä.

Vierailija
4/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, niin kokeilepa

Ja olisihan mä voinut palauttaakin tuon, mutta kun myyjä ei suostu vastaamaan viesteihin eli ei viitsi omaan piikkiin postittaa.

ap

Vierailija
5/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kertonut oikeaa ja että sinulla on lähettämäsi viestit tallessa? Ja ettei voinut soittaa, kun ei ollut puhelinnumeroa.

Tilinumeroissa ei nykyään kait oikeasti ole sitä väliviivaa, joten menee ilmankin. Ainakin itse jätän sen kirjoittamatta ja aina on mennyt perille.

Vierailija
6/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myyjä on muutenkin tainnut merkitä tilinumeron väärin. Kyllähän sen olisi pitänyt toimia.

Ja ei tuo mene rekisteriin asti, kun kyse on lievästä petoksesta. Sen takia tulee vaan sakot. Ja kyllä aion valittaa asiasta, se on vissi ja varma. Meilit on onneksi tallessa. Siivoan meiliboksin n. kerran kuussa.

ap

Vierailija
7/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kertonut oikeaa ja että sinulla on lähettämäsi viestit tallessa? Ja ettei voinut soittaa, kun ei ollut puhelinnumeroa. Tilinumeroissa ei nykyään kait oikeasti ole sitä väliviivaa, joten menee ilmankin. Ainakin itse jätän sen kirjoittamatta ja aina on mennyt perille.

Onko tuo muka totta? Kun esim. just alku viikolla maksoin mm. sähkölaskun ja kaksi hammaslääkärilaskua ja yhden lehtitilauksen ja niissä kaikissa oli tuo tilinumero normaalissa muodossa (siis väliviivalla). Samoin kaikki Huutismyyjät antavat sen tilinumeronsa väliviivalla.

ap

Vierailija
8/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kertonut oikeaa ja että sinulla on lähettämäsi viestit tallessa? Ja ettei voinut soittaa, kun ei ollut puhelinnumeroa. Tilinumeroissa ei nykyään kait oikeasti ole sitä väliviivaa, joten menee ilmankin. Ainakin itse jätän sen kirjoittamatta ja aina on mennyt perille.

Onko tuo muka totta? Kun esim. just alku viikolla maksoin mm. sähkölaskun ja kaksi hammaslääkärilaskua ja yhden lehtitilauksen ja niissä kaikissa oli tuo tilinumero normaalissa muodossa (siis väliviivalla). Samoin kaikki Huutismyyjät antavat sen tilinumeronsa väliviivalla.

ap

Ns. vanhanmalliset tilinumerot toimii vielä mutta jo nyt niiden rinnalla ja jatkosssa sitten pelkästään käytetäänkin IBAN-muotoisia tilinumeroita eli tyyliin: FI12123456789101112131415 ja lisäksi pankin BIC/SWIFT-koodia joka kaikilla pankeilla erilainen. mutta tosiaan noita vanhanmallisia kun käyttää ei sitä väliviivaa tarvitse syöttää esim verkkopankissa lainkaan.

Vierailija
9/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo myyjä oli antanut tuon tilinumeronsa ihan kuin vanhalla tyylillä (siis sen 123456-124567), mutta ilman väliviivaa siis. SIinä ei ollut noita FI ym. juttuja edessä. Tiedän kyllä IBAN ym. jutut, koska olen niitä monta kertaa käyttänyt (=Ebay maksuissa).

ap

Vierailija
10/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kuulostaa kummalliselta etta poliisi voisi antaa sulle sakot pelkastaan jonkun tekeman rikosilmoituksen perusteella, ja sinun kantaasi ollenkaan kuulematta?? Eli jos mina en tykkaa naapurista niin voin keksia niista jonkun vastaavan jutun, ja sitten poliisi soittaa niille ja antaa sakot?

Eikohan nyt yleensa tollasissa asioissa kuulla molempia osapuolia ennenkuin ruvetaan mitaan tuomioita langettamaan?

Vierailija
11/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom, sana lievä.

Ja jos sulla on tarvittavat dokumentit, niin sitten tuo onnistuu, muuten ei. Eli et voi mennä tekemään naapurista jotain rikosilmoa, jos sulla ei ole tarpeeksi todisteita. Ja kyllähän se mun kannakin kuunteli puhelimessa, mutta.. Kun en ole maksanut ja tavarakin on mulla, niin..

Jos olisinkin jo maksanut tuotteen aikaisemmin (esim. eilen tai viime viikolla), niin poliisi olisi perunut ilmon. En sitten tiedä miten oikeissa petos syytteissä toimitaan.

ap

Vierailija
12/12 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla että joku tekisi tällaista tahallaan? Kaikenlaisia hulluja kun riittää. Teitkö ilmoituksen huutiksen ylläpitoon? Tsekkaa pankista onko tilinumero ylipäätänsä oikea jos ei ole, niin itse epäilisin että myyjä tekee tätä tahallaan. Ja siis onhan meillä olemassa sovittelu yhtenä muotona oikeuskäytännössä eli poliisin avulla oikea tilinumero tietoon, maksu myyjälle ja asia sovittu. Tuntuu uskomattomalta että poliisi käyttäisi aikaa ja voimavaroja tällaiseen, luulisi niillä olevan joku euromääräinen raja minkä alle ei oteta edes tutkintaan, tämä on musta verorahojen tuhlaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi