Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Lokakuunlahjat 2010 Heinäkuussa**

30.06.2010 |

30.9.

Ruusis

vm -71, mies -69

poika 03/07

Kerava

Poketius

Paikkakunta epävarma :)

1.10.

Tantor

Minä 31-v. ja mies 35-v.

Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.

Paikkakunta?

sini3

kumpikin vm -74

lapset -04 ja -05, tyttö ja poika

paikkakunta Vantaa

piiperoinen

vuosimallia -80 ja mies -75

Esikoinen 04/06

paikkakunta ??

tarutao

vm ?

paikkakunta ?

3.10.

Jes os

Minä ja mies vm -77

lapset T04 ja P06

paikkakunta ?

4.10.

peikotus

Olen vm -88 ja mies -79

asuinpaikka Helsinki

kareen2

vm-76, mies vm-73

lapset: poika -03 ja poika -04

paikkakunta Lahti

5.10.

JicarillaGirl

-79 ja mieheni -74

paikkakunta ?

6.10.

iltavilli

vm-84,mies -84

paikkakunta Oulun lähellä

7.10.

tinztinz

minä -86 ja mies myös -86,

paikkakunta Turku

kahdenäiskä

vm. -76,

lapsia on kaksi vm -02 ja -07

paikkakunta Kainuu

8.10.

outoelämä

vuosimallia -86 ja -84

paikkakunta ?

neitinasu

minä -79 ja mieheni -77

paikkakunta Espoo

9.10.

cool bigmama

vm -75 ja mies vm -67

lapset ovat syntyneet -92 ja -98

paikkakunta Pori

10.10.

lily09

molemmat vm-89

paikkakunta Helsinki

11.10.

mouhou

neiti 20 ja mies 21v

asuinpaikka Hyvinkää

Nigi

vm ?

lapset 2,5v tyttö

paikkakunta ?

MammaHki40

-70, mies -68

pojat: -93, -04

poika tulossa

paikkakunta Helsinki

12.10.

sande75

-75 ja mies -73

lapset 09

paikkakunta ?

13.10.

Näppis84

minä vm-84,mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

-pippuri

molemmat vm.-75

paikkakunta ?

14.10.

minni

-76 (minä) ja -73.

Lapset -04 ja -06.

PK-seutu / Kätilöopisto

emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan

vm. 76, mies vähän vanhempi

paikkakunta Espoo

manimamix5

ikää 28, mies pari vuotta vanhempi

lapset vuosimalleja 02,05,07,09

15.10.

Jadessa

minä -86 ja avomies -85

paikkakunta ?

Magdaliina

vm -82 mies -80

lapset -00 ja -03 tytöt

paikkakunta Jkl

17.10.

Ninnana

-82 ja mieheni -84

lapset -02, -05 ja -09

paikkakunta Jyväskylä

jane88

minä vm 88 ja mies 87

lapset poika 02/09

paikkakunta Pori

beluga

minä s.-80, mies s.-75

eka lapsi tulossa (poika)

hki

19.10.

riksutes

vm -88, mies -81

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

ollikolli

minä -76, mies -73

lapset tyttö 01 ja poika 04

paikkakunta Turku

21.10.

Tunkku82

mies, eka vauva molemmille

pohjoinen

22.10.

MiniUnikko

-78 äippä, mies -79

lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta

paikkakunta Espoo

Eea

Itse -85, mies -80

esikoista odotetaan

23.10.

lokamamma88

minä vm-88,avopuoliso vm-85

paikkakunta ?

Elise

27v. ja mies 30v

la 23.-25.10

paikkakunta ?

24.10.

Snow2010

26 v ja mies 32

lapset 2 lasta

paikkakunta ?

Viljamiina09

26v, mies 32

syyskuussa 07 syntynyt poika

paikkakunta Jyväskylän kupeessa

Anneli13

minä -75, mies -72

Pori

28.10.

Nuppu74

Minä 35, mies 40

v.1996 ja v.2000 synt. lapset

Etelä-Suomi

Samasu-74

Olev vm.-74

lapset -02 poika ja -05 tyttö

paikkakunta Kerava

Elmiira

vm.83, mies vm.82

paikkakunta Vantaa

30.10.

mimmi74

vm minä 36,mies

Paikkakunta Helsinki

31.10.

LeeLoo

Minä -76, mies -73.

Pojat -00 ja -03

paikkakunta ?

HelmiOlivia

84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi

lapset poika 06

paikkakunta ?

nippu

olemme molemmat vm -90

esikoinen

Helsinki

la ?

sannri

lapset 6 ja 8 vuotiaat

asuinpaikka Kuopion lähistö

riepu

-82 ja mies -83

paikkakunta Helsinki/Vantaa

Emyne

-88-syntyneitä molemmat

paikkakunta ?

dano

Olen -86

paikkakunta ?

sunset

vm ?

lapset -05 tyttö ja -08 poika

paikkakunta ?

Mama Alligator

vm-84 ja mieheni vm-82

paikkakunta ?

an-nu86

vm-86

paikkakunta ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.9.

Ruusis

vm -71, mies -69

poika 03/07

Kerava

Poketius

Paikkakunta epävarma :)

1.10.

Tantor

Minä 31-v. ja mies 35-v.

Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.

Paikkakunta?

sini3

kumpikin vm -74

lapset -04 ja -05, tyttö ja poika

paikkakunta Vantaa

piiperoinen

vuosimallia -80 ja mies -75

Esikoinen 04/06

paikkakunta ??

tarutao

vm ?

paikkakunta ?

3.10.

Jes os

Minä ja mies vm -77

lapset T04 ja P06

paikkakunta ?

4.10.

peikotus

Olen vm -88 ja mies -79

asuinpaikka Helsinki

kareen2

vm-76, mies vm-73

lapset: poika -03 ja poika -04

paikkakunta Lahti

5.10.

JicarillaGirl

-79 ja mieheni -74

paikkakunta ?

6.10.

iltavilli

vm-84,mies -84

paikkakunta Oulun lähellä

7.10.

tinztinz

minä -86 ja mies myös -86,

paikkakunta Turku

kahdenäiskä

vm. -76,

lapsia on kaksi vm -02 ja -07

paikkakunta Kainuu

8.10.

outoelämä

vuosimallia -86 ja -84

paikkakunta ?

neitinasu

minä -79 ja mieheni -77

paikkakunta Espoo

9.10.

cool bigmama

vm -75 ja mies vm -67

lapset ovat syntyneet -92 ja -98

paikkakunta Pori

10.10.

lily09

molemmat vm-89

paikkakunta Helsinki

11.10.

mouhou

neiti 20 ja mies 21v

asuinpaikka Hyvinkää

Nigi

vm ?

lapset 2,5v tyttö

paikkakunta ?

MammaHki40

-70, mies -68

pojat: -93, -04

poika tulossa

paikkakunta Helsinki

12.10.

sande75

-75 ja mies -73

lapset 09

paikkakunta ?

13.10.

Näppis84

minä vm-84,mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

-pippuri

molemmat vm.-75

paikkakunta ?

14.10.

minni

-76 (minä) ja -73.

Lapset -04 ja -06.

PK-seutu / Kätilöopisto

emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan

vm. 76, mies vähän vanhempi

paikkakunta Espoo

manimamix5

ikää 28, mies pari vuotta vanhempi

lapset vuosimalleja 02,05,07,09

15.10.

Jadessa

minä -86 ja avomies -85

paikkakunta ?

Magdaliina

vm -82 mies -80

lapset -00 ja -03 tytöt

paikkakunta Jkl

17.10.

Ninnana

-82 ja mieheni -84

lapset -02, -05 ja -09

paikkakunta Jyväskylä

jane88

minä vm 88 ja mies 87

lapset poika 02/09

paikkakunta Pori

beluga

minä s.-80, mies s.-75

eka lapsi tulossa (poika)

hki

19.10.

riksutes

vm -88, mies -81

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

ollikolli

minä -76, mies -73

lapset tyttö 01 ja poika 04

paikkakunta Turku

21.10.

Tunkku82

mies, eka vauva molemmille

pohjoinen

22.10.

MiniUnikko

-78 äippä, mies -79

lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta

paikkakunta Espoo

Eea

Itse -85, mies -80

esikoista odotetaan

23.10.

lokamamma88

minä vm-88,avopuoliso vm-85

paikkakunta ?

Elise

27v. ja mies 30v

la 23.-25.10

paikkakunta ?

24.10.

Snow2010

26 v ja mies 32

lapset 2 lasta

paikkakunta ?

Viljamiina09

26v, mies 32

syyskuussa 07 syntynyt poika

paikkakunta Jyväskylän kupeessa

Anneli13

minä -75, mies -72

Pori

28.10.

Nuppu74

Minä 35, mies 40

v.1996 ja v.2000 synt. lapset

Etelä-Suomi

Samasu-74

Olev vm.-74

lapset -02 poika ja -05 tyttö

paikkakunta Kerava

Elmiira

vm.83, mies vm.82

paikkakunta Vantaa

30.10.

mimmi74

vm minä 36,mies

Paikkakunta Helsinki

HelmiOlivia

-84 minä ja mieheni -86

lapset poika .06

paikkakunta Mikkeli

31.10.

LeeLoo

Minä -76, mies -73.

Pojat -00 ja -03

paikkakunta ?

nippu

olemme molemmat vm -90

esikoinen

Helsinki

la ?

sannri

lapset 6 ja 8 vuotiaat

asuinpaikka Kuopion lähistö

riepu

-82 ja mies -83

paikkakunta Helsinki/Vantaa

Emyne

-88-syntyneitä molemmat

paikkakunta ?

dano

Olen -86

paikkakunta ?

sunset

vm ?

lapset -05 tyttö ja -08 poika

paikkakunta ?

Mama Alligator

vm-84 ja mieheni vm-82

paikkakunta ?

an-nu86

vm-86

paikkakunta ?

Viikot kuluneet verkkaasti. Pientä kesä flunssaa olen sairadstellut ja töistä ,muutaman päivän pois ollut, nyt kuitenkin taas tervceiden kirjoissa. Poika oli viikon isovanhempien kanssa mökillä. Kyllä itku silmässä tuli ukkelia ikävöityä. (Kamalat hormoonit). Töissä kaikki jo tietävät raskaudesta, sokeakin sen jo huomaa. Neuvolassa käytiin viime maanantaina ja kelan laput mukaan saatiin. Nyt aletaan olla jo sitä meiltä että pakkausta ei oteta, kun siinä niin paljon sellaista mitä ei kerta kaikkiaan tarvita. Panostetaan rahat sitten johonkin söpöön talvipukuu ja kestovaippoihin. Kovasti olen nyt vaippoja netistä huudellutkin. Pahasti rahat takataskussa posttelevat ja mieli tekisi jo ostaa turvakaukalo, mutta vielä olen itseäni saanut pidäteltyä. Yritetään säästellä ostosten tekoa syyskuulle. Hemppari oli neuvola reissulla laskenut 116 vaikka välillä yritän obsidania napsia, kauhean vaikea ottaa säännöllisesti ;).

22+6

2/14 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilta just tulin..Neuvolasta laitto lähetteen äitipolille supistelujen,selkäsäryn,sukkapuikkopistosten ja limaisen vuodon takia.

Ihan oli turha käynti niinku jo tiesinkin.46mm oli kanavaa uällä mitattuna,ja suljettu oli.vauvan painoarvio oli 900gr.perätarjonnassa toinen köllötteli.

Kovasti tarttis leipoa maanantaisia juhlia varten,ja pakata pitäis ja siivotaki...väsyttää,vituttaa...kaikkee yhtäaikaa...

ja helteet...huhhuh...3viikossa oli painoa tullu puoltoista kiloa lisää.Normisti kuukaudessa tullu sen 400-600gr.

näppis & vempula 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nihkeät paikat ollut töissä kun 31 astetta sisällä lämmintä...huuuh..Mies päätti sitten tilata netistä meille itkuhälyttimet ja ne tänään posti toi tullessaan. Nyt pitää vaan malttaa odottaa akkujen latautumista ainakin huomisaamuun. Sitten päästään pojan kanssa leikkimään radiopuhelimilla. Saa nähdä pysyvätkö ehjänä siihen asti kunnes vauva syntyy.

Itsekkin olen ollut hieman huolissani limaisesta vuodosta ja kohdunsuun vihlovista kivuista. Meinasin jo soittaa mamma-polille, mutta maltoin sitten mieleni että voin kyllä odottaa kaksiviikkoa neuvolalääkäriin ellei jotain enempää tässä ilmene.

23+6

Vierailija
4/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teiltä kaikilta kysytty miten jaksatte näin kuumalla? multa sitä tuntuu kysyvät KAIKKI!

oikeastaan en voi sanoa että lämpö haittaisi, mutta ne pari kostean kuumaa päivää - ne meinasi viedä tajun. silloin tuntui pelkkä hengittäminenkin työläältä.

olen toki siinä mielessä hyvässä asemassa, että mun ei ole pakko lähteä mihinkään jos ei sopivalta tunnu. työmatkoja julkisilla en nyt kyllä takuulla jaksaisi...

no, saa nähdä miten käy ensi viikolla jos kunnon helteet tosiaankin vasta sitten alkavat...

huomenna olisi neuvola ja keskiviikkona ylimääräinen lääkäri. silloin selviää jatkuuko sairasloma.

viime viikolla käytiin ostamassa vauvalle sänky. hyvää tarjousta ei voinut jättää käyttämättä ;-). nyt mä jo odottelen tietoa äitiyspakkauksesta. sen tavaroiden tutkiminen on varmaan taas juhlaa.

nyt olen mittaillut verensokeriarvoja. ihan ok ne ovat olleet. mutta ihan hyvä niitä on seurata. toivotaan että huomenna mitattava hb olisi paremmissa lukemissa kuin viimeksi.

lämmintä alkavaa viikkoa! minä alan nyt tekemään iltapalaa ja sitten seuraamaan jalkapallon finaaliottelua.

ruusis rv 28 + 3

Vierailija
5/14 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tätä lomaa jo odotettukin. Jatkan suoraan kesälomalta äitiyslomalle, joten nyt voin sitte rauhassa keskittyä mahaani.

Ruusis, multa ainakin kysytään jatkuvasti, miten jaksan näin kuumalla. Ja kyllähän tää helle alkaa jo puuduttaa, vaikka yleensä tykkään lämpimästä. Sisälläkin yli 30 astetta. Eikä auta yhtään, vaikka kuinka yrittää saada läpivetoa, kun ulkona on vielä kuumempi. Uitua on tullut moneen kertaan joka päivä. Järvivesi on just sopivan lämmintä. Järvessä voisin olla koko ajan.

Äitiyspakkaus tuli tänään. Lasten kanssa ollaan noita pieniä vaatteita hypistelty. Enää vauva puuttuu...

Jaksamista kaikille!

kareen

Vierailija
6/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnakin pahoitteluni suomalaisten aakkosten puuttumisesta.

Mutta siis, tanaan oli neuvolalaakari. Koko operaatio kesti 15min ja lahdin sielta ihan puulla paahan lyotyna. Verenpaine ok, pissa puhdas. Painoa tullut liikaa, nyt rv 27 ja kiloja jo 12. Turvotusta on oman kertomani mukaan. Sydanaanet vahvat, 155x/min. Katottiin vauvan asento, koska potkut tuntuu aina vaan todella alhaalla. Peratilassahan se on. Kohdun suuta viela kolme senttia, mutta sormelle auki ja hieman kai pehmittynyt?

Mutta mita taa kaikki nyt tarkoittaa? Millaisilla pienilla valinnoilla saisin painonnousun kuriin? Paino on siis kertynyt paaosin ihan tavallisesta ruuasta, on vaan nalka ihan koko ajan. Olen alkanut uimaan, kavelylla en juurikaan pysty selkani takia kaymaan (ainakaan talla hetkella). Herkut tietty nyt sitten minimiin, mutta milla pitaa nalkaa kurissa? Vetta juon paljon ja syon saannollisesti noin 3 tunnin valein.

Mita tuo peratila nyt sitten? Enta se etta kohdun suu on sormelle auki? Laakari heitti mut ulos ennen kun ehdin mitaan mistaan kysymaan. Jai vahan kurja olo.

Vierailija
7/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulle ainakin nämä helteet ovat rankkoja, ei meinaa millään jaksaa olla ulkona ja sisälläkin tuskan hiki. Mitään ei siis jaksa tehdä jos ei oo pakko :) Uimassa kävin paljon, mutta nyt tuntuu että sekin täytyy laittaa pannaan kun sain tänään virtsatulehdukseen lääkekuurin, takana kolme kuuria clue- ja flagyl-soluihin, juurikin edellinen syöty. Raivostuttavaa:( Eli ajattelin josko järvivesi teksisi tepposia...

Saikulla siis töistä nyt pari päivää, eiköhän sitten taas pysty jatkamaan.

Jadessalle en oikein mitään vinkkiä osaa painonnousun estämiseen antaa, näyt muutenkin elävän terveellisesti. Itsellänikin paino noussut jo 9 kg, eikä sille näköjään mitään mahda kun ei tuolla helteissä jaksa paljon pitkiä lenkkejäkään tehdä. Ja eikös se aika yksilöllistä ole se painonnousu.

Voi että, mullekin tuli eilen päätös äitiysavustuksesta, pakkauksen pitäisi tulla ihan pian. Tuskin maltan odottaa:)

Vierailija
8/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätilasta ei vielä tarvii olla huolissaan, ehtii kyllä hyvin kääntyä :) Mut uimisen sinuna lopettaisin jos kerta sormelle auki (ettei pääse pöpöjä!!) ja soittaisin vielä neuvolaan lisäohjeita. Multa tarkastettiin supistelujen vuoksi, ettei "paikat" ole auennut vuodelevon tarpeen arvioimiseksi.

Painoa mulle tullut saman verran kuin sulle ja kun tämä on kolmas lapsi ja aiemminkin tullut painoa runsaasti raskausaikoina niin eipä sille oikein mitään voi tehdä. Itse ainakin olen "normitilassa" hyvin hoikka ja palautunut helposti ja nopeasti jopa alle lähtöpainon synnytysten jälkeen niin neuvolassa ei ole oltu huolissaan. Nestettä varmasti suurelta osin ja ompahan vararavintoa imetystä varten ;)

Iloista odotusta kaikille!

Magdaliina rv 27+0

Vierailija
9/14 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taas!

Taisi olla toukokuu, kun itsestäni viimeksi ilmoittelin. Olin juuri eronnut avokistani ja yksin siis lasta odottelen. Ex-avokin kanssa on välit nyt suhtkoht hyvät (eron jälkeen oli tosi riitaisaa, mutta nyt ollaan löydetty edes jonkinlainen keskusteluyhteys), joten tulee olemaan varmasti paljon vauvelin elämässä, mutta minä asustan siis yksin kahden vanhemman lapseni + sitten masuasukin kanssa.

Kesälomareissuiltu on paljonkin ja täytyy myöntää, että kyllä tuo maha alkaa olla raskas kannettava näin helteillä. Painoa on mullekin tullut jo lähes 13 kg vaikka yritän syödä ihan normaalisti. No, edellisissä raskauksissa on myös noussut n. 16kg, joten siihen samoihin lukemiin varmaan päästään.

Suppareita on jonkun verran ja selkään koskee yöllä ja aamulla mutta muuten olen voinut hyvin.

Vauvan vaatteita olen ostellut pikku hiljaa (en ottanut pakkausta) ja kaappi alkaa olla täynnä ;-) Vaunutkin odottavat jo tuossa eteisessä.

Jaksamisia kaikille!

kahdenäiskä + masuasukki 29+0

10/14 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kyl V*tuttaa tänne mitään kirjottaa ku on niin laiska ryhmä!!

Jooh...lomalla käytiin tän kuun alusta 2 viikkoa,loma alotettiin sillä et mentiin vihille..salaa kaikilta.Noh,mun vanhemmat veti kauheet herneet nenään siitä ettei heitä kutsuttu(ketään ei oltu kutsuttu ku mentiin salaa naimisiin maistraatissa),että otin mieheni sukunimen(totta kai otin mieheni sukunimen)Äiti kysyi loukkaavasti et "kait oman sukunimen kuitenki pidit",johon vastasin et "en tietenkään ku otin mieheni nimen" johon sain tuhahduksen vastaukseksi.Isäni laitto viestin jossa luki,et kiitti vitusti ohareista(tarkoitti sitä ettei häntä kutsuttu),ei mitään onnitteluita tullut, ja että yleensäkään menin hänen kanssaan naimisiin,siitäkin he suuttuivat.Mä olin et kiitti vitusti teille,ja sen jälkeen ei olla oltukaan yhteidessä millään tavoin.Mädätköön vaik helvetissä ne kaks ku ovat niin kusipää porukkaa.Siinä sit itku kurkussa olin ku mentiin mieheni vanhemmille,he onneksi olivat onnellisia meidän puolesta ja ymmärsivät sen että halusimme sellaiset häät.

kaks viikkoa oltiin reissussa ja mukavaa oli.Enskesänä ois tarkotus tehdä vähintään kolmen viikon reissu.

Reissun aikana alkoi kauheat supistelut jotka on nyt jatkuneet ihan joka päiväisenä sen jälkeen. supistelujen aikana tulee jotain vetistä limavuotoa.Aattelin oottaa enskuun alkuun asti ku on lääkärineuvola ja siel sit näkee et onko kohdunsuulla tapahtunut jotain.

Tässäpä tätä taas oli.

Ollaan yhtä innottomia ryhmäläisiä ku tähänki asti...

näppis & vempula 28+3??

Vierailija
11/14 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tänne pahemmin viestejä ole tullut sinä aikana kun mulla oli kone huollossa...

onnittelut Näppis! on todella sääli, että vanhempasi noin suhtautuivat naimisiinmenoonne. teidän hääthän ne olivat. saitte tehdä niistä ihan sellaiset kuin halusitte.

mä jatkan sairaslomailua. äitiysloman alkuun asti.

vatsa alkaa olla jo melkoisen kokoinen ja liikkuminen sen mukaista.

äitiyspakkauskin tuli torstaina. vasta kertaalleen olen käynyt sisällön läpi. olin niistä ihan mielissäni.

nyt yritän tutkiskella kantoliinasivuja. josko vaikka tällä kertaa saisin itseni aktivoitua kantoliinan käyttöön. viimeksi jäi melkoisen vähäiseksi. nyt liinan pakkaan jo sairaalalaukkuun.

onko kukaan muuten vielä miettinyt mitä siihen laukkuun pakkaa? tällä kertaa mä laitan ainakin vauvan pienet puuvillatumput heti mukaan. esikoisella oli ainakin syntyessään pitkät kynnet joilla sai kasvonsa heti raavittua. kättärillä ei kolme vuotta sitten mitään lapasia tarjolla vauvan vaatetukseen.

keskiviikkona olisi taas neuvola. vakihoitaja valitettavasti siirtyi toisiin tehtäviin, ja nyt on sitten uusi tuttavuus edessä. harmittaa..

mutta sitten taas kotihommiin!

ruusis rv 30+3

Vierailija
12/14 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä oo tullu paljoo kirjoteltua. Käyn mäkin päivittäin kattomassa, oisko tullu viestiä, mutta yhtä laiskasti muutkin tuntuu kirjottelevan ku mä :D

Onnittelut multakin Näppikselle! Ite mentiin samalla tavalla naimisiin, ei tosin mitenkään salaa mutta niin että oli vaan kaks todistajaa, kavereita, paikalla. Ei munkaan vanhemmat onnitellu, mutta me ei muutenkaan olla mitenkään läheisiä... Älä välitä niistä, nauti sinä vain tuoreesta siipasta, lapsista ja raskaudesta!! Ja kesästä!

Mua ei oo kyllä helle mitenkään haitannu, vaikka asunnossa onkin ollu melkein yhtä kuuma kun ulkona, mitä nyt väsyttäny vähän normaalia enemmän ja vettä on saanu lipittää koko ajan. Mulla on ollu jo pari viime kertaa neuvolassa mitattuna verenpaineet tosi alhaalla, siis jotain 99/60. Käskivät vain syödä suolaa ja salmiakkia... Ei kai tuo mitenkään vaarallista oo, muutama viikko vaan huimas koko ajan melkein, siis makuullakin. Se oli kyl inhottavaa.

Muutenkin on ollu ihan ihmeellinen raskaus, kun on ollu niin helppoa, ja olo energinen. Edelliset kaks raskautta oli sellasia, että kaikki mahdolliset vaivat löyty mitä oppikirjassa on.. Painoakaan ei oo tullu ku kuutisen kiloa, ja tänä aamuna kun kävin vaaalla niin olin laihtunu 1,5 kiloa! Onkohan ihan normaalia... Olin siis ihan normaalipainonen kun aloin odottaa, bmi jotain 22. Edellisissä kahdessa raskaudessa painoo tuli yli 20 kiloa, niin että ihan kiva jos nyt ei tuu. On melko nihkee niitä kiloja pudotella.

Nyt stressaan vaan sitä, kun yritetään saada asuntoa myytyä, puoli vuotta kohta ollu markkinoilla eikä vieläkään tarjousta :/ asutaan hissittömän talon neljännessä kerroksessa kolmiossa. Ei muuten mitään, mutta käy vähän hankalaksi kantaa kaks pikkusta + kauppakassit tänne ylös, kun tuo kuopus on siis vasta 1,5-vuotias.. Ärsyttää, että aina kun on näyttö kauhesti toivoo, että jospa nyt, ja sitten saa taas pettyä. Meillä olis katottuna jo asunto, ihana puurivari jossa 4h+k+s ja kaikki yhdessä tasossa (jee, ei portaita!) mutta kun ei sitä voi ostaa ennenkun saa tän myytyä niin pelkään, että se menee...

Niin ruusikselle piti noista vauvan tumpuista, että mäkin tilasin niitä ihan kaksin kappalein h&m:ltä, ja voisin kyl kanssa ottaa ne mukaan sairaalaan. Siellä kyllä tais olla osassa paidoista sellaset "tumput" valmiina (siis että siinä on sellanen tasku mikä käännetään niinku siinä yhessä äitiyspakkauspaidassa) ja sitten muitten paitojen kanssa oon laittanu sukat, kun ei niitä tumppuja oo ollu :) Ne on kyllä terävät ne pikkuruiset kynnet, niillä kun se nipistää muutenkin aroista nänneistä niin siinä kyllä äippä huutaa hoosiannaa :DD

No tulikohan nyt selostettua koko keskiraskauden edestä :) tuskin jaksatte ees lukea loppuun :) mutta tämmöstä täällä

Ninnana 26+6

13/14 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ku alko muutaman viikon loma nii tää kuumuus ei oo ollenkaan paha, toisin ku töissä hikoillessa, huh! Onneks saatiin asuntoki vihdoin 3h+k ja päästään maanantaina jo muuttamaanki, ei tarvii nyt sit enää stressaa et löytyyks isompaa asuntoo, ku ei viittis jäädä poikaystävän kaa kämppiksen riesaks pieneen kaksioon :DD

Keskiviikkona kävin neuvolassa ja lääkärillä, joku 7kiloo tullu alku painoon lisää, vissiin aika normaali? Kohdunsuu on pysyny kiinni ja mun pahoista lonkkakivuista vaan sanoivat "voivoi, panadolia":D Pojan paino arvioks sanottiin että 850g. Nyt kävin sitte torstaina(eilen) 4D ultrassa ja olihan se ihan hieno, mutta ootin jotenki et siin näkyis kuitenki pikkasen selvemmin, sano sielki et selkee poika, paino arvioks sano 690g, että ei lähellekkään nii paljo ku neuvola lääkäri oli arvioinu, ihan helopottavaa nii ei toivottavasti ainakaa tuu nii isoo vauvaa ulos.:)

Nippu ja masu 26+5

Vierailija
14/14 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliviikon sairasloman jälkeen olisi sitten tunnin päästä uhrauduttava töihin. Mielenkiinto täysin kadoksissa. Koko ajan väsyttää kun yöllä ei saa nukutuksi sekä kuumuuden että särkyjen vuoksi. Raivostuttavaa kun ei yöllä voi kääntyä heräämättä eikä mahallaankaan nukkuminen enään ota onnistuakseen. Kaiken maailman ihme tyynyvirityksiä on pitänyt tääs keksiä että pääsisi mahdollisimman mahalleen :) . Vielä 8pvää töitä sitten koittaa vapaat 3vkoa ja takaisin kouluun. SAiraslomalle jäin neuvola lääkärin kehotuksesta ja piipahdin myös polilla näytillä (enennen aikaisen vedenmenon epäillyn sekä supistusten takia) kaikki kuitenkin hyvin, paitsi että töissä supistelee koko 8h ilman onneksi kipuja. Tulee vaan niin kauhea morkkis jos nyttenkin vielä jatkaisin sairaslomaa, lopputkin työsuhteesta.

Päätettiin että äitiyspakettia ei oteta vaan ostetaan sillä rahalla jotain muuta kivaa vauvalle. Käytiin ostamassa vähän alennusmyynneistä ulkovaatteita sunmuuta mukavaa. Kamalasti ei enempää uskalla edes ostaa kun vanhoja on jonkin verrran jäljellä ja aina niitä jostain saa kuitenkin vielä yllin kyllin lisää. Tällä hetkellä mietinnässä ovat vainujen osto ja kantoliinoja olen itse yrittänyt bongailla.

Nyt jalat hetkeksi ylös seinälle ja sitten 8 tuntia juoksua hullunlailla ;/

26+6