Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät ja hautajaiset.

Vierailija
30.06.2010 |

Kun näitä kutsuja eteen tulee niin oletteko koskaan miettinyt mitä kaikki järjestelyt maksavat?

Jokaisella suomalaisella pitäisi olla tilillä vähintään viisi tonnia että pystyy kustantamaan omat pienet noin 40hlön ruokahautajaiset. Tämä summa sis pienen ilmoituksen lehteen sekä pienen hautakiven.

Häät taas voivat tietty maksaa vaikka moninkertaisesti mutta periaatteessa 25eur lahja ei edes peitä kuluja jos ruokailu 25e ja paikanvuokra sekä juo vaikka boolia pari lasillista. Eli vähintään 50e lahja tulisi olla jokaiselta että edes jotain jäisi lahjaksi kulujen jälkeen eli 3hlön perheeltä 150e.

Jotenkin tuntuu ettei kaikki ymmärrä miten kallista on juhlien järjestäminen...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en minä ainakaan järjestä juhlia sillä ajatuksella, että saan ne rahat jossain muodossa takaisin!

Ja minä en ole rikas. Tärkeintä on, että ystävät saapuvat juhliin, oli ne sitten mitkä tahansa.

Vierailija
2/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka järjestän ihan muuten vaan. Ystävien kanssa vietetty aika ei mene koskaan hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vanhempani olen haudannut. Häät voi pitää ilmaiseksi, menin naimisiin kirkon kappelissa ilman vieraita. Syy ei kylläkään ollut rahanpuute.

Vierailija
4/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noitakin tapauksia on.

Vierailija
5/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heillä ei ollut rahaa. Ei ne tarjoilut ole pääasia.

Vierailija
6/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on jokaisen omavalinta pitääkö juhlat vai ei. JOs juhlat pitää silloin kustantaa ne itse eikä odota että vierat kustantaisivat ne. minä ainakin olen iloinen siitä että vieraat yleenäs tulevat, tuovatpa lahjoja tai ei.

Vierailija
7/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, 40 hengen ruokahautajaiset ovat aika suureelliset. Jos vainaja sellaiset välttämättä haluaa, niin tietenkin hän eläissään säästää rahat siihen. Muuta pärjäävät jopa sitten vaikka kahvitilaisuudella.

Hautaaminen on kallista, mutta kaikkia kuluja ei tietenkään koidu kerralla maksettavaksi. Kiveähän ei voi yleensä pystyttää kuin sulan maan aikana, joten jos sattuu kuolemaan talvella niin kiveä ei pystytetä ennen kuin keväällä.

Monilla hautausmailla käy myös luonnonkivi, joissain kohdin ainoastaan luonnonkivi.

Useimmat järjestävät häitä tai muita syntymäpäiviä nähdäkseen läheisiänsä. Jos taas haluaa tienata rahaa, kannattaa mennä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän