TULIAISIDEA ?? Saako apuja täältä?
Toiseen pohjoimaahan matkustetaan. Tuliasen kohde on hyvätuloinen vajaa 60v yksin elävä naishenkilö.
Viimeksi vein Pentikin poron.
Nyt mietinnässä mitä tällä kertaa? Haluan jotain suomalaista ja mielellään kunnon käyttöesineen viedä.
Mies ehdotti jos veisimme Rosellin yleisveitsi, mutta hinta on aikasteen kova 127e tai 172e yleisveitsestä.
Onhan se tietysti laadukas.
Auttakaa nyt vaikeen dilemman edessä
Kommentit (14)
Ei olla koskaan käyty ko. henkilön kotona, mutta onhan Marimekollakin ns. neutraaleja jotka varmaan sopii paikkaan kun paikkaan.
katsos täältä: www.prhandicrafts.fi
esim kahvipurkki on tosi makee...
taitoshopit ainakin myy noita Pauliinan tuotteita
Jos on, viekää joku kiva saunasetti, jossa suomessa valmistettu puukiulu ja kauha ja vaikka pellavainen laudeliina.
Jos ei ole saunaa, toi Marimekko on mun mielestä ihan hyvä ajatus, vaikka pyyhkeitä.
Esim. kiukaalle laitettava "löylykivi", pellavaiset pefletit, löylytuoksua (niitä nykyään tosi paljon erilaisia) , saunahunajaa tms.
veisin Pentikin laudeliinoja.
Onko hän hyvän ruoan ystävä? Jos on, voisin tehdä herkkukorin ja koota siihen kaikea suomalaista, esim. kylmäsavuporoa, kuivattuja suppilovahveroita, lakkahilloa, hapankorppua, Pihamaan Helmen mansikka kuoharia, Pentikin lautasliinoja...
Taisitten joku Aallon vati tai tarjoilualusta: http://www.iittala.fi/web/Iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_syominen_tarjoilu_…
Herkkukorin voisi kasata tuollaiseen myös.
ja tykkään vaan kaikesta mikä kuluu.. eli lakkalikööri, tyrnilikööri, suomalaista viinaa ja suomalaista suklaata..
jos esineitä niin sitten kotimaisia tekstiilejä, jotka siis menevät pieneen tilaan, pöytäliina, pari pyyhettä... mutta hei laadukasta, ei ulkolaista juttua
monessa maassa puukko on kyseenalainen juttu.. en veisi
En usko, että hänellä saunaa on, mutta koska en ole hänen kodissaan käynyt. Siksi en mitään saunaan sopivaa arvaa viedä.
Tosiaan viimeksi veitiin poro ja Fazerin sinisiä rasiassa ja punaviini pullo.
Haluan tosiaan suomalaista viedä. Herkkukori on sinällään huono ajatus, koska ollaan matkalla 2 vuorokautta ennenkö hänet tapaamme. Ja autossakin loppuu tila kesken.
Ehkä siis hyllytän veitsi idean.
Mietin itse yöllä Pentikin torkkuhuopaa. Ja kaupassa näin luomuversion lakoista tehtyä siemenetöntä "sosetta" nätissä pullossa.
AP
Vaikka jotain Iittalan laseja, kivituikkuja, Marimekon pyyhkeet tms.
Vaikka ne tavallaan onkin vähän kulunut ja tylsä idea, mutta niillä on aina käyttöä, eivätkä ole ikuisia. Meillä ainakin täytyy aika ajoin ottaa huonommat luuttukäyttöön. Mitä laadukkaampia, sen mukavampi. Sitten tietysti kuluvat on käteviä, ulkomaille perinteiset ruisleipä, salmiakki, joku suomalainen marjaviini ehkä.
Mä ostin viime Suomen reissulta itselleni. Samoin ostin Pentikin puisia leipäalustoja. Meinaan nyt ostaa lisää niitä, jos löydän. Jotain tuollaista mä ehdottaisin. Pentikillä on muistaakseni myös puisia salaattikulhoja. Sellaisestakin haaveilen...
Tykkäisin itse - ja kun ne on puisia, niin ei ole ihan tavallisia ainakaan täällä meillä päin.
Jotain kivaa Marimekon myymälästä? Esim. keittiötekstiilejä?