Olen tässä miettinyt työttömäksi ryhtymistä.
Mulle on erittäin tärkeää että jään lasten kanssa kotiin pidemmäksi aikaa mitä äitiysloma antaa myöten. Ei me kuitenkaan pelkällä kotihoidontuella ja miehen palkalla eletä ja maksella asuntolainaa, täällä kun ei saa kuntalisääkään. Työttömyyspäiväraha olisi paljon suurempi, lapsikorotuksineen vieläpä.
Eli enkö periaatteessa voisi jäädä ennemmin työttömäksi? Täytyisikö minun ottaa silloin työ vastaan jos sellaista tarjoutuisi? Eikö nekin mene haastattelun kautta, ja eihän sitä tarvisi kuin haastattelussa sanoa että on pieniä lapsia niin sitä työtä ei saa. Ja ei siinnä kyllä mitään jos sattuisi saamaan ilta tai vk-loppu hommia niin mielellään menisin, mutta 9kk ikäistä en hoitoon vie! Siitä olisi lähdettävä.
Onko joku tehnyt näin?
Onko tässä nyt jotain mitä en hoksaa ajatella?
Ja voiko tällaisesta olla jotain haittaa?
(En ole koskaan työttömänä ollut)
Kommentit (24)
eli voi saada työttömyyskorvausta vaikka olisi oikeutettu kh-tukeen.
Itse olen tällä hetkellä muutamia tunteja viikossa töissä ja ns työllinen työnhakija, mutta ei ole vuoteen kuulunut työkkäristä mitään. Pk-seudulla asun enkä missään maalla, että missähän niitä töitä koko ajan työkkäristä tarjotaan? En kyllä ole hakenut mitään työttömyyskorvauksiakaan, joten ehkä siksi eivät häiritse mua :)?
ihan tarpeeksi osa-aikatyöttömänä, vaikka siis olen osa-aikatyössä niin työkkäri tyrkyttää ja suorastaan pakottaa kursseilleen vähän väliä. Ottaisin mielelläni kotihoidontuen että sais olla rauhassa. Vaikka opiskelin ja kävin osa-aikatyössä se ei hillinnyt niitä yhtään. ainakin 10v sitten ei voinut saada työttömyysrahaa jos oli oikeutettu kotihoidontukeen. Työttömäksi työnhakijaksi sai siis ilmoittautua, mutta rahaa siitä ei saanut. En tiedä onko se muuttunut.
eivät häiritse sua kun et hae korvauksia. Minä helsinkiläinen sain ehkä ekat 1,5v olla rauhassa, mutta sitten joka kk melkein joutunut ramppaamaan ja tyrkyttävät kurssejaan.
eli voi saada työttömyyskorvausta vaikka olisi oikeutettu kh-tukeen. Itse olen tällä hetkellä muutamia tunteja viikossa töissä ja ns työllinen työnhakija, mutta ei ole vuoteen kuulunut työkkäristä mitään. Pk-seudulla asun enkä missään maalla, että missähän niitä töitä koko ajan työkkäristä tarjotaan? En kyllä ole hakenut mitään työttömyyskorvauksiakaan, joten ehkä siksi eivät häiritse mua :)?
ihan tarpeeksi osa-aikatyöttömänä, vaikka siis olen osa-aikatyössä niin työkkäri tyrkyttää ja suorastaan pakottaa kursseilleen vähän väliä. Ottaisin mielelläni kotihoidontuen että sais olla rauhassa. Vaikka opiskelin ja kävin osa-aikatyössä se ei hillinnyt niitä yhtään. ainakin 10v sitten ei voinut saada työttömyysrahaa jos oli oikeutettu kotihoidontukeen. Työttömäksi työnhakijaksi sai siis ilmoittautua, mutta rahaa siitä ei saanut. En tiedä onko se muuttunut.
olen ollut molempien lapsien jälkeen siis äitiysloman jälkeen ansiosidonnaisella vuoden. saanut 970e käteen + lapsilisät. en tod.pärjäis millää 300e. siitä vaan ilmottaudut työttömäks ja niitä osotuksia kun tulee niin laitat tietty hakemuksia mut älä tee niitstä kuitenkaan parhaimpiasi, mutta ei tietty liian surkeita. jos joudut haastatteluun niin aina niist pystyy keplotella jotenki.joka kk minkä saat olla kotona hyväl rahal niin parempi. kun 500 päivää on täynnä niin tiput kelan rahoille ja on sekin parempi kun pelkkä kela.
ja kun voit olla vuoden niin johan lapses on 2v ja sen ikäistä voi harkita jo hoitoonkin. ja sit jos pystyt tehä esim jotain keikkaa joitakin työvuoroja vaik kerran pari muutamas kuukaudes niin siitä työkkäri tykkää niin ei niin painostakaan sua jatkuvasti käymään siellä.
ja mä kyllä pidän työstäni, mutta ajatus laittaa 9kk hoitoon, ei onnistu. joten sinne 2v asti olen yrittänyt näin järjestää.
ihan tarpeeksi osa-aikatyöttömänä, vaikka siis olen osa-aikatyössä niin työkkäri tyrkyttää ja suorastaan pakottaa kursseilleen vähän väliä. Ottaisin mielelläni kotihoidontuen että sais olla rauhassa. Vaikka opiskelin ja kävin osa-aikatyössä se ei hillinnyt niitä yhtään.
ainakin 10v sitten ei voinut saada työttömyysrahaa jos oli oikeutettu kotihoidontukeen. Työttömäksi työnhakijaksi sai siis ilmoittautua, mutta rahaa siitä ei saanut. En tiedä onko se muuttunut.