Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Levoton vauva vinkkejä öihin ?

Vierailija
29.06.2010 |

Eli siis meillä on 10kk vanha levoton vauva... tai siis... öisin levoton. Yöllä herätään 1-2 tunnin välein ja tätä on jatkunut koko vauvan elämän ajan... päivisin vauva on "kiltti" omissa oloissaankin saattaa touhuta pitkiä aikoja, päivällä nukkuu max 2 kertaa tunnin päikkärit tai yhdet 1-2 tunnin unet, eli ei nuku päivälläkään liikaa. Yöunille menee noin yhdeksän aikaan ja nousee ylös siinä kuuden jälkeen, joskus menee kahdeksaankin asti(hyvin harvoin tosin). Nyt alkais äidin voimat olla loppu, sillä yöllä vauva hiljelee lähinnä tissille. Vierotus ja unikoulu ? vai tissi öistä pois ja unikoulu ?

Niin, tämä ei todellaakaan ole eka lapsi vaan kolmas, mutta muut on ollut helpompia 8 tunnin yöunia nukkuvia vauvoja...

Liittyykö tämä ehkä hätäsektioon, mitään "vikoja" ei löytynyt lääkärin tutkimuksissa synnytyksen jälkeen ? vai onko kyseessä vain levoton lapsi ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli kyllä shokki hyvin nukkuneen esikoisen jälkeen. Mutta tämä tyttö on herkkä ja temperamentikas ja paljon ärhäkämpi ja ollut huomattavasti enemmän kiinni minussa...kaikkiaan hyvin haastava tapaus, vaikka päivisin kivasti ja rauhallisesti puuhaileekin. En kuitenkaan ole koskaan ajatellut, että tämä yöllinen levottomuus "johtuisi jostakin". Hän vain on sellainen. Toki allergioista ollut oma riesansa, mutta eivät nekään kaikkea selitä. Rauhallisin uni meillä on saavutettu, kun lapsella on ollut oma nukkumisrauha. Aluksi aivan vanhempien makuuhuoneen kaukaisimmassa nurkassa, mahdollisimman vähän viereen ottamista enää nyt "isompana" ja nyt sitten isoveljen kanssa samassa huoneessa, mutta sielläkin omassa sopessa. Oli jo vauvana niin herkkäuninen, että tarvitsi rauhaa ja hiljaisuutta.

Vierailija
2/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli samanlaista kuin meillä! Nykyään ei väsyneenä muista, mitä on tehnyt. =D

Mutta meillä ihan samanlainen ja samanikäinen poika. Päivisin on kuin enkeli, aina iloinen ja rauhallinen, mutta yöt on sitten jotain muuta. Heräilee jatkuvasti ja tissi pitää saada suuhun. Ei kuitenkaan oikeastaan edes syö.

Mä olen jo sen verran kyllästynyt, että olen päättänyt miehen lomalla lopettaa yöimetykset. Olen jo öisin yrittänyt hellästi lopetella, mutta on sen verran sitkeä ettei hyvällä usko. Iskä saa sitten öisin hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui yötissin vieroitus kun siirsin vauvan sängyn kauemmas omastani. Siihen saakka oli sivuvaununa meidän sängyssä kiinni. Ennen vieroitusta olin jo yhden syötön verran yössä lopettanut... eli vaan aamuyön aikana lutkutti tissiä, ei edes enää syönyt käytännössä ;) Sitten lopetettiin kokonaan.. Ja omassa rauhassa tosiaan onnistuu paremmin nukkuminen ja sellaiset yöt on parempia kun on saanut rauhassa nukahtaa omiin horinoihinsa... eli olen saanut ajoissa sänkyynsä eikä ole mennyt yliväsyneeksi. Pimeää pitää olla.

Vierailija
4/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rauhottu vauva heti kun jätettiin yötissi pois. Päivällä saa unitissiä jokaisille unille mennessään ja muutoin otetaan hörpyt nokkamukista. Päiväunet on meillä myös lyhyenlaisia... 0,5-2tuntia maksimissaan kerralla. vauva nyt 8kk ja yöt menee hienosti. jopa koko yön saattaa nukkua, kerran yleensä heräilee huhuilemaan. Riittää joko pieni silitys tai hörppy vettä ja vauva jatkaa uniaan ;D

Vierailija
5/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kokeilla, jos ei muuten niin viikonloppuna mies sa nukkua vauvan kans, jospa se siitä lähtis... outoa kun päivät on niin rauhallinen vauva ja yöt on yhtä riekkumista...

Vierailija
6/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole liian pimeää tai liian valoisaa.

Vierailija
7/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen tuo kakkonen. Ekat puoli vuotta heräili sen normaalin pari kolme kertaa yössä tissille. Jaksoin hyvin kahden kanssa.

Sit alkoi pahenevat yöheräilyt, joita jatkui liki vuoden ikään + allergiat + pullo ja kiinteät eivät oikein kelvanneet. Olinpa kyllä aika poikki! Tutti ei tytölle koskaan kelvannut.

Meillä mies piti kaksi tassuttelu-unikoulua, joiden avulla saatiin yösyönnit pois. Heräily jatkui kyllä sen jälkeenkin vähintään pari kertaa yössä. Nyt lapsi on pian kolmevuotias ja nukkuu ehkä keskimäärin pari yötä viikossa klo 21-6.30 heräämättä. Loput yöt ovatkin sitten risaisia. Aina vain...

Tsemppiä!