Miten pervot sanat lastenlaulussa!!
Kommentit (96)
Aarne kun on housuton, se hieman hämmentävää on,
ei Aarne silti pahojansa tee...
ihanaa, ihanaa, onhan ratsastaa...juokse hepo hiljaa , kanna pikku siljaa, kanna kotiin asti, oma kallis lasti.
oli ihan pakko uudelleen kuunnella et ihanko tosissaan.tyttöki niin antaumuksella lauleli ,sanoja en muista enempää. . . sen muistan et sinisen talon nallessa oli kerrattain hävyttömän kuuloinen laulu ,senkin sanat on ihan hukassa.täytyypä virkistää huomenna muistia:)
nyt meni kyllä monet hyvät lastenlaulut boikottiin meillä. En oo aikaisemmin kiinnittänyt huomiota noihin, mutta monissa lasten elokuvissa on vähän ajatelemattomia juttuja. esim. jonkun Halinalle elokuva viimeinen lause on ON ILO ANTAA JA JAKAA!!!
Ei muuten mutta meidän 4v tytöt sitä yks päivä katteli ja huuteli sitten pihalla :D
Lähde täältä veks,
melkein ilmaiseks,
tuut onnelliseks
ja maistuu vaikka seks
Kun tulet tänne niin
pääset taivaisiin
Edullisesti itse kullekkin
(ai mullekkin?)
Jos tahdot laihtua
tai kaunistua
niin ole huoletta
on meillä voidetta
Sammakolta räpylät
kaunistuu hei käppyrä
teiltä lähtee
myöskin näppylät
(ai näppylät?)
Hei ollaan villekälle
Meil on täällä ale
ja tavaroita
riittää sullekkin
Kun tulet tänne niin
pääset taivaisiin
Edullisesti itse kullekkin
(ai mullekkin?)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:26"]Häntä pannaan toiseen korvaan
[/quote]
Toinen kärsää käyttää...
Jos on pervo mielikuvitus itsellä, kaikenhan voi nähdä pervona...itselleni ei ole mielen viereenkään noista perinteisistä lastenlauluista tuollaiset mielleyhtymät..uudenaikaisemmat laulut eivät ole tuttuja meille. Sanoisin että likaine oma mielikuvitus saa ihan minkä vaan varpunen jouluaamuna yms laulun kyllä kuulostamaan pervolta...ehkä olisi tarvetta puhdistaa myös sitä omaa mielikuvitusta ..
Mistä vaan saa kaksmielisen, jos on kaksmielinen mieli, niinkuin tästäkin:
Tulatullalla
posket pullalla ...
No kyllä saa aikalailla venyttää ajatusta noissa, että niistä saa pervoja. Aika väsynyttä juttua, hohhoijaa..
Vierailija kirjoitti:
Kanootin kapean, vesille työnsin, seuraan nyt majavaa vaeltavaa.
Kanootin keveän rämeelle soudan, padolla majavaa katsella saan.
tuhannet pisarat kimaltelee.On ne joo vähän pervot, jos pervosti ajattelee.
”Kultaa ja hopeaa melassa välkkyy...”. Rivo-Riitta sanoi tähän jotakin lävistyksestä. :D
Puuhevonen:
"
Minut pikku Pekka kun saisi
minulla hän vain ratsastaisi
Minua hän vain kannustaisi seikkailuun
Kesä taikka talvi, ei haittaa
satulan kun mulle hän laittaa
Kova ravi taas meille maittaa seikkailuun"
Yhdistettynä Katri-Helenan pirtsakkaan ääneen = puistatus.
Meillä suomenvenäläinen perhe ja jouduttiin muuttamaan Pikkuisen kultakalan sanoja hiukan kohdassa "Hop hop däpä däpä hop hop HUI" kun vähän huono juttu, jos lapsi huutelee tuota miehen elintä tarkoittavaa kirosanaa isovanhempien kuullen.
istu isän polveen
äiti sanoi älä istu
isä sanoi istu vaan