Millainen mies voi elää kaksoiselämää?
Pahin on tapahtunut, mies jättää ja selviää, että on suhteesa toiseen naiseen ja heillä yhteinen lapsi. Elänyt kaksoiselämää yli 2v, vain omat kaverit tiesivät tästä, mutta eivät puhuneet. Miten kukaan voi tehdä tällaista toiselle, mukamas rakastamalleen ihmiselle? Miten narsisti, mielenhäiriöinen, itsekeskeinen ihminen voi olla? Miten voi katsoa itseään peiliin aamulla ja sanoa minä rakastan sinua? Kuinka julmaa pientä lasta kohtaan, kuinka julmaa petettyä kohtaan...
kohtalotovereita? kokemuksia?
Itkettää vain ;(
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2012 klo 22:31"]
Ymmärrettävästi tuollainen tilanne voi alkaa joskus, eli petetään ennen kuin ollaan valmiita valitsemaan. Mutta jos tilanne jatkuu pitkään, on ihmisen moraalissa jo pahasti vikaa. Käytännössä se, että ihminen haluaa kaiken itselleen, tarkoittaa sitä, että hän ei arvosta muita ihmisiä ja heidän tunteitaan juurikaan. Ihminen kun ei voi tehdä valintoja vain oman itsensä ympärillä pyörien. Eli ilmeisesti kehitystaso on jäänyt jonnekin taaperoasteelle, kun ei kyetä itse luopumaan mistään, mutta toista pidetään kyllä omana leikkikaluna kun minä minä ja minä haluan.
[/quote]
juu, mutta tällainen ihminen ei näe tilannettea ollenkaan noin vaan päinvastoin voi kokea uhrautuvansa. Kaksoiselämää elävä usein kuvittelee itsestään liikoja: hän ei halua satuttaa kumpaakaan kumppaneistaan ja kuvittelee, että juuri hänen menettämisensä on kauheinta mitä kumppanille voi sattua. Tässa harhassa eläessään ihminen kokee uhrautuvansa, olevansa erittäin kiltti ja toisten tunteet huomioon ottava. "Minä annan kaikkeni ja valehtelen, jotta toisilla olisi hyvä olla...kannan ihan yksin nämä valheet ja paineet..."
nim. sivusta nähnyt näitä kuvioita
[/quote]
Tää on ihan totta, tunnen myös yhden tapauksen. Mies on pettänyt vuosikaudet vaimoaan, ei voi ottaa eroa, koska "säälii" vaimoa niin kovasti. Vaimo joutuu kuulemma hullujenhuoneelle, jos mies jättää hänet. Mies on tosiaan uhrautujatyyppi, hänellä on hirmuiset paineet kaksoiselämästä, ketään ei saa loukata ja kaikille pitää olla "kiltti".
Ihan tavallinen mies. Itse tiedän miehen, joka piti 3 vuotta salarakasta ilman että vaimo sai tietää. Mies on tosi kiltti ja arka tekemään isoja ratkaisuja. Mietti paljon sitä, että mitä muut ajattelee. Tuntui, että pitämällä sivusuhdetta jollain tavalla otti takaisin sen, että oli kotioloissa tossun alla. En kuvailisi miestä missään nimessä narsistiksi tai tunnevammaiseksi. Itsekäs kyllä, kun salasi asian vaimoltaan, mutta kukapa meistä ei joskus itsekäs olisi.
Toisena naisena olemisesta kokemusta kahden vuoden ajan.
Kaikki ollaan tiedetty toisistamme joten ei nyt täysin salasuhde mutta samoja piirteitä tunnistan. Esimerkiksi sen miksi olen tässä pysynyt näinkin kauan? Rakkauden, sinisilmäisyyden ja toisen sanoihin kiven kovaan luottaen. Nyt suhteen päätyttyä nousee viha ja katkeruus "miten minua on voitu kohdella näin. Miten olen voinus olla näin tyhmä?".
Noh, elämä opettaa ja toivon vain, että voin vielä joskus luottaa ja uskoa rakkauteen..
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen mies. Itse tiedän miehen, joka piti 3 vuotta salarakasta ilman että vaimo sai tietää. Mies on tosi kiltti ja arka tekemään isoja ratkaisuja. Mietti paljon sitä, että mitä muut ajattelee. Tuntui, että pitämällä sivusuhdetta jollain tavalla otti takaisin sen, että oli kotioloissa tossun alla. En kuvailisi miestä missään nimessä narsistiksi tai tunnevammaiseksi. Itsekäs kyllä, kun salasi asian vaimoltaan, mutta kukapa meistä ei joskus itsekäs olisi.
Tämä taitaa olla se yleisin tapaus. Kyllähän sitä kotileikki-kulissihelvettiä kestää paljon paljon paremmin kun tietää että on joku jota oikeasti rakastaa ja joka rakastaa sellaisena kun on ja että pääsee välillä toisen kainaloon unohtaan huolet ja murheet eikä tarvi kuunnella solvauksia.
Ei vain haluta loukata ketään vaikka tahtomatta loukataan kaikkia, koska sitä mitä ei tiedä, satuttaa kyllä sitten kun se tulee tietoon ja kokemukseni mukaan nää useimmiten tulee. Sitä vaan mietin että miten vaimo ei huomaa? Muka ei huomaa.
Kyllä on selkärangattomia ihmiset! Jos te ette kotona tunne itseänne rakastetuksi. Erotkaa. Luulis menevän viimeinenkin itsearvostus, kun joku varattu käy höyläämässä teitä. Ja sitten menee leikkimään kotiin, että kaikki on hyvin. Ja varmasti höylää omaakin puolisoaan.
Mun yhdelle puolitutulle kävi noin. Mies jätti ykskaks ja olivat kuulemani mukaan olleet yhdessä jotain 25 vuotta, semmonen viisikymppinen pariskunta mut mies kylläkin paljon nuoremman näköinen ja tää nainen taas ikäistään vanhemman näköinen, aika rypistyny. No tää mies oli ollutkin suhteessa vuosikaudet itseään 20 v nuorempaan naiseen ja rakentanu talon ja hevostallinkin sen kans. Miehen sukulaiset ja kaverit oli kuulemma tienny koko ajan miehen pettämisestä ja tää kakkosnainen oli ollu miehen kans lomamatkoillakin ja esitelty lapsille jossain perhejuhlassa "iskän työkaverina" kun vaimo oli työmatkalla eikä päässy paikalle. En kyllä tajua miten tuommonen on mahdollista. Täytyy kyllä olla mestari kieltämään asioita itseltään jos ei huomais. En ole kovin usein enää tuota puolituttavaa tavannu enkä tiedä mitä hänelle kuuluu, mut pari vuotta sitten oli mielenterveyssyistä pitkällä saikulla.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2012 klo 22:31"]
Ymmärrettävästi tuollainen tilanne voi alkaa joskus, eli petetään ennen kuin ollaan valmiita valitsemaan. Mutta jos tilanne jatkuu pitkään, on ihmisen moraalissa jo pahasti vikaa. Käytännössä se, että ihminen haluaa kaiken itselleen, tarkoittaa sitä, että hän ei arvosta muita ihmisiä ja heidän tunteitaan juurikaan. Ihminen kun ei voi tehdä valintoja vain oman itsensä ympärillä pyörien. Eli ilmeisesti kehitystaso on jäänyt jonnekin taaperoasteelle, kun ei kyetä itse luopumaan mistään, mutta toista pidetään kyllä omana leikkikaluna kun minä minä ja minä haluan.
[/quote]
juu, mutta tällainen ihminen ei näe tilannettea ollenkaan noin vaan päinvastoin voi kokea uhrautuvansa. Kaksoiselämää elävä usein kuvittelee itsestään liikoja: hän ei halua satuttaa kumpaakaan kumppaneistaan ja kuvittelee, että juuri hänen menettämisensä on kauheinta mitä kumppanille voi sattua. Tässa harhassa eläessään ihminen kokee uhrautuvansa, olevansa erittäin kiltti ja toisten tunteet huomioon ottava. "Minä annan kaikkeni ja valehtelen, jotta toisilla olisi hyvä olla...kannan ihan yksin nämä valheet ja paineet..."
nim. sivusta nähnyt näitä kuvioita