WOI WIT...SI!
Mun työ on niin kuolettavan tylsää toimistotyötä, että oksat pois. Ainut mielenkiintoinen tehtävä on silloin tällöin tapahtuva asiakaspalvelu. Palkka ei ole häävi, mutta ainakin työ on vakinainen.
Oon jo vuodenpäivät miettinyt muita vaihtoehtoja. Mitään järkevää ei ole vain tullut mieleen. Nyt oon harkinnut ylemmän amk-tutkinnon opiskelemista siinä toivossa, että EHKÄ JOSKUS vois suorittaa esim. opettajan pedagogisen tutkinnon. Toisaalta mietityttää mitä tulee noin pitkistä ja laajoista opinnoista, kun kotona on kolme lasta arkipäivät menee melkein iltaan saakka töissä...
Haluaisin epätoivoisesti mielenkiintoisemman työn!! Mun taidot ja tiedot menee täällä ihan hukkaan. Oon hakenut muita paikkoja huonoin tuloksin. Onko teillä ideoita, mitä kaikkea sitä vois näin 30-kymppisenä alkaa tehdä?!
Asioita, jotka mua kiinnostaa on asiakaspalvelu, kulttuuri, yleensäkin ihmisten kanssa tekemisissä oleminen ja se että työpäivät olis erilaisia. Sosiaaliala kiinnostaa, mutta siinä iso huono puoli on palkkaus... Siis eihän mun palkka nytkään häävi ole, mut mitä järkeä on opiskella vuosikaudet, jotta pääsis vielä huonopalkkasempaan työhön?
Jos pääsee johonkin järjestöön, on palkka yleensä parempi ja omaan työhönsä saa vaikuttaa enemmän. Minulla on sosiaalialan amk-tutkinto, mutta aion varmasti suorittaa ylemmän amk-tutkinnon lähivuosina. Sen voi hoitaa työn ohessa ja yamk-paikkojakin alkaa olla tarjolla ja palkka on parempi. Tuota opettajankoulutustakin olen harkinnut, mutta se tosiaan vaatisi jo enemmän opiskelua ja minullakin ikää 30+, eli arveluttaisi opintotaakka ja työelämän aloittaminen "pohjalta" opetushommissa.
Minäkin nautin asiakastyöstä, kultturista, vaihtelevista työpäivistä, siitä että saa toteuttaa omaa osaamistaan ja sosiaaliala on minun juttuni. Vapaa-ajalla harrastan kulttuuritapahtumien järjestämistä.