Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian säikky ja pelokas, säikyn lähes jokaista ääntä ja kolausta ja kuvittelen pahinta

Vierailija
29.06.2010 |

Nyt alkaa mennä hermot tähän mun säikkyyteen! Äsken oli juuri nukahtamassa, kun havahduin naapurin parvekkeen oven avaukseen! Luulin että joku koittaa tulla mun parvekkeen ovesta sisälle! Pomppasin sängystä ylös ja nappasin puhelimen käteen ja ryntäsin makkarista ulos. Sitten tajusin, kuinka idiootti olen; eihän kukaan kiipeä 3. kerroksen parvekkeelle.. Sydän hakkaa kyllä vieläkin!

Säikyn myös, jos joku varsinkin illalla kolistelee rappukäytävässä ja nimenomaan mun oven läheisyydessä. Olen heti puhelin kädessä valmiina soittamaan apua, jos vaikka joku murtautuu tänne.

Myös ulkona saatan vilkuilla koko ajan taakseni. Pelästyn joka ikistä rasahdusta. Puhelin on käden ulottuvilla silloinkin..

Näitä esimerkkejä kyllä riittäisi, mutta eiköhän tuossa jo ollut tarpeeksi. Olen niin helvetin arka ja pelokas enkä enää itsekään kestä tätä tilannetta! Voiko tälle tehdä mitään?!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim ihan keskellä päivääkin jos kävelen hiljaisimmalla teillä, niin vilkuilen ympärilleni ja pienikin rasahdus saa sydämen hakkaamaan!

Pelkään myös vieraita ihmisiä, lähinnä miehiä. Siis jos olen yksin liikkeellä ja vastaan tulee mies niin alan miettimään että mitä tekisin jos se käykin kimppuun ja puhelin on lähettyvillä.

Tää ei kyllä voi olla normaalia. Ja tämä on tullu ihan hiljattain, ehkä vuoden sisällä. :/ Hankaloittaa jo elämääkin jonkun verran..

Vierailija
2/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla traumatausta? Se voi selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäviä asioita lapsuudessa ja nuoruudessa. Ja meillä kotona oli väkivaltaa, mutta voisiko ne aiheuttaa tälläistä ylimenevää pelkoa ja säikkymistä? Minut joskus nuorena pakotettiin psykologille juttelemaan näistä asioista, mutta se oli aivan pakkopullaa ja siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Enkä vieläkään koe tarvitsevani tälläistä ammattiauttajan jutteluapua..

Vierailija
4/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia ja jotain muuta muka mee muualle ruikuttaan! oot vaan vainoharhanen.

Vierailija
5/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettiin tähän. Ihan pari viikkoa sitten. En oo keren edes omastamielestä riitautua. Oon vaan päivää sanonut. Mut jos siinäkin on jtn vikaa :DD

Vierailija
6/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitit.Heräsin toki itsekin samaan aikaan eikä uni enää maita.

Vierailija
7/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta kodistani ja vielä tarkemmin omasta sängystäni heräsin. Mutta luulen että ei nyt ollut siitä kyse...? Terveisin AAPEE

Vierailija
8/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta kodistani ja vielä tarkemmin omasta sängystäni heräsin. Mutta luulen että ei nyt ollut siitä kyse...? Terveisin AAPEE

Vierailija
9/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kirjoitukseni. Mutta se on niin totta. :( ap

Vierailija
10/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneja. Asuu mun kanssa samassa talossa ja huutelee vihaavansa mua.

en uskalla liikkua yksin pihalla,saati sitten lasten kanssa :/

Vierailija
11/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitsisi koko ajan säikähdellä! :D ap

Vierailija
12/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneja. Asuu mun kanssa samassa talossa ja huutelee vihaavansa mua.

en uskalla liikkua yksin pihalla,saati sitten lasten kanssa :/

Vai miksikäs ne noin huutelee? Vaikka eipä niitä tarvitse aina edes suututtaa kun ovat jo kimpussa..

Muuta pois sieltä!

Vierailija
13/17 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan. No ei varmasti oo mukava säikkyä koko ajan. kysy neuvoa joltaki oikealta asiantuntijalta.

Säikytkö jos on muutenkin elämää ympärillä, esim kaupungin kävelykadulla porukan keskellä? Vai vain silloin ku on hiljasta?

Kyllähän sitä moni säikähtää jos yht äkkiä hiljaisuudessa joku räsähtää.

Vierailija
14/17 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2010 klo 16:05"]

ikäviä asioita lapsuudessa ja nuoruudessa. Ja meillä kotona oli väkivaltaa, mutta voisiko ne aiheuttaa tälläistä ylimenevää pelkoa ja säikkymistä? Minut joskus nuorena pakotettiin psykologille juttelemaan näistä asioista, mutta se oli aivan pakkopullaa ja siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Enkä vieläkään koe tarvitsevani tälläistä ammattiauttajan jutteluapua..

[/quote]

Mulla on sama ja kovin olen säikky. En ole enne hoksannutkaan yhdistää niitä toisiinsa! Joutuihan sitä lapsena kuulostelemaan, milloin isä kännissä jurottaessaan alkaa riehumaan. Mutta tuskin siitä johtuu. Mua on myös tosi helppo säikytellä. Mistähän johtuu sellainen, että jotkut ihmiset ovat säikkyjä?

Vierailija
15/17 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ahdistuneisuushäiriöltä, oletko koskaan saanut paniikkikohtauksia?

Vierailija
16/17 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/17 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut turvattomuutta lapsuudessa? Oletko joutunut säikähtämään asioita jo ihan pienenä. Se jää ihmisen muistiin/lihasmuistiin. Vaikeaa hoitaa.