Istumatyöstä paineen tunnetta rinnan alueelle?
Mikä ihmehän mulla on..?
Olen aloittanut vasta uudessa työssä, ja nyt viime aikoin työvuoron aikana tullut joka päivä ihan kummallisia tuntemuksia..
Rintaan (ja ylävatsalle?) tulee puristava tunne. Kauhean epämiellyttävä tunne, ja vaikea olla!!
Kipu helpottaa melkein heti kun töistä pääsen, eli ajattelisin sen liittyvän tähän päätetyöhön.
Huolestuttaa toisaalta, vai onkohan tässä kyse vaan siitä että olen niin jumissa selästä/niskasta että tuntuu rinnankin puolella?
Apua!
Kommentit (6)
Voisi johtua siitä, että pallea jää puristuksiin. Huono istuma-asento tai ylipaino pahentaa asiaa. Rintaranka tai selkä voi mennä "lukkoon" pitkään istuessa. Silloin kyllä yleensä tulee pistävää, terävää kipua. Mutta kyllä tuo voisi ihan lihasten jumiutumisestakin johtua.
Selän ja niskan alueen kivut / jumit säteilevät yleensä rinnan puolelle. Istutko muuten selkäsuorana vai etukenoon kumartuneena (lysyssä)? Onko tuolin ja pöydän asennot oikein (oikea korkeus)?
Jos on vaikea hengittää, niin voi johtua huonosta huoneilmasta, mutta silloin kivut tulee yleensä päänsärkynä.
Jos sinulla on oma työhuone, pistä ovi parin tunnin välein viideksi minuutiksi lukkoon ja oikaise itsesi selällesi lattialle. Lisäksi muutama rintarangan liikkuvuutta lisäävä kiertoliike.
Tämä on ikivanha ketju, mutta...
Paineentunne rintakehällä voi myös olla merkki astmaoireista tai vastaavan kaltaisesta oireilusta. Kannattaa hakeutua tutkimuksiin, jos on tällaisia oireita. Työpaikan sisäilmassa voi olla jotakin, joka aiheuttaa nämä oireet.
eikä sitä voi tehdä.... Kuule, sun perse siinä leviää, ei siinä muuta tapahdu.