Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

runsas vuoto rv 21

25.06.2010 |

Hei,

Tilanteeni on seuraavanlainen.

np-ultrassa rv n. 11 todettiin alkanut kaksosraskaus, toinen mennyt kesken rv 6-7 seuraavana päivänä alkoi voimakas vuoto ( verta )

toisella sikiöllä kaikki on, toista sikiöpussia ei enää löydetty. ilmeisesti vuotanut siis ulos.

Vvuoto jatkuu noin 1 vk jonka jälkeen rauhoittuu ja tiputtaa välillä hieman ruskeahkoa niukkaa vuotoa jota jatkunut rv 19+4 jolloin rakenne ultra. 3 päivää rakenneultrasta vuoto alkaa taas hyvin runsaana jolloin ambulanssilla sairaalaan, siellä lääkäri toteaa istukan olevan noin 1,5 cm kohdun suulta ja ilmeisesti istukassa hyytymä joka vuotaa.

Runsas vuoto jatkuu 2 päivää, jonka jälkeen pääsen omalle äippäpolille tarkistukseen.

( ambulanssikäynti naikkarilla koska olimme helsingissä reissussa )

Siellä lääkäri toteaa ettei vauvalla edelleenkään hätää, istukka takaseinässä edelleen noin 1.5 cm kohdunsuulta.

Lääkäri ei enää varma tuleeko vuoto sikiön istukasta vai jostain muualta, vaihtoehtona keskenmenneen alkion istukka joka vuotaa.

Siis oikeesti mä olen ihan pihalla, voiko tämä oikeasti päättyä hyvin ?

Vuotoa nyt tullut 1 vk, tulee ulos "sykleissä" noin 1-2 rkl kerralla. Tummanpunaista kunnon verivuotoa.

Kaipaan nyt vahvistusta kohtalotovereilta, jos on ollut runsasta vuotoa raskaudenaikana, miten raskaus on edennyt, miten synnytys ? Käynnistetty, ennenaikainen ( kuinka paljon ) ??

Keskenmeno. Miten hoidettu, kuinka usein kotrolleja ??

Kaikenlaiset tarinat ovat tervetulleita, olen kiitollinen kaikesta sillä tilanne on aika rankka.

Lääkärit ei osaa sanoa syytä tai mitä tapahtuu, tuskin kukaan osaa, mutta sais ees jotain tietoa varsinkin kohtalotovereilta.

Raskaus on 3 kaksi edellistä täysin ongelmattomia normaalisynnytys ja sangen helppo ja lyhyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan tänne tilanteen,

Eli vauva syntyi rv 24+2 18.7.2010 ja pötkistelee tällä hetkellä lastenklinikan vastasyntyneiden teho-osastolla, kaikenlaista on ollut leikkausta infektiota mutta onneksi kaikesta on selvitty kuin ihmeenkaupalla.

Vierailija
2/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti voimia pienen keskosen taisteluun:) kumpi teille tuli? paljon vauva painoi syntyessään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin huolesi. Verinen vuoto raskaus aikana on aina hyvin pelottava asia.

En tiedä onko omasta kokemuksestani sinulle hyötyä mutta kerron kuitenkin. =)

Elikkä esikoista odottaessa ultrassa oli kaikki hyvin ja ei mitään syytä mihinkään huoleen.

Kuitenkin rv 34 rupesin yksi ilta ihan hirmuisesti vuotamaan verta ja ajattelin, että nyt ei kyllä käy hyvin. Ambulanssilla lähdettiin kiireesti naisten klinikalle ja siellä ultrassa todettiin, että istukka on kohdun suun reunalla ja se vuotaa. Jäin sinne synnytysosaltolle seurantaan ja odotettiin vuodon rauhoittuvan. Kun makoilin niin vuoto rauhottui. Mutta kun sain luvan käydä suihkussa tuli hyytymiä ja äkkiä takasin sänkyyn ja koko synnytyssalin lattia veressä. Sen jälkeen en edes pissalla saanut käydä. Ja taas odoteltiin ja tilanne rauhoittui hieman. Kunnes naps taas rupes vuotamaan mahdottomasti ja tuli lapsivedet ja supistukset. Tuli kiire leikkaussaliin. Rv 34+2 sntyi poika 2450g ja 47cm. Poika elvytettiin ja voi hyvin. Itse olin heikossa hapessa. Olin menettänyt verta yli 2,5l. Seuraava vuorokausi minuun tankattiin verta. hui oli se kyllä kertakaikkisen pelottava kokemus. Mutta kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin ja poika on nyt jo 6 vuotias.

Jos vuotoja on niin itse ainakin menisin aika herkästi tarkastuttamaan tilanteen.

Ja vinkki: ota ihan iisisti. =)

Onnea ja tarrasukkia nyt odotukseen.

Toivotaan, että kyse ei ole mistään vakavasta ja että vuotelulle löytyy selkeä syy ja se rauhottuisi.

Sirppana kera kolmen lapsen ja rv 9+5

Vierailija
4/7 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos viestistäsi, kaikki tarinat ovat tervetulleita !

Kävin juuri keskiviikkona kontrollissa, vaavilla kaikki hyvin, tunnen kuinka potkii ja kaiken tämän tapahtuneen jälkeen hankin sellaisen "kotidoblerin" sillä saan sielunrauhan kun kuulen sydämen sykkeen.

hemppa oli torstaina 119 joten vielä ei tarvetta plasma tankkaukseen.

Koitan ottaa iisisti, mutta meillä ei kauheesti ole apuvoimia saatavilla, kaikenlisäksi olen lasten kanssa vesivahinko remonttia karussa, mies painaa raksalla minkä ehtii ja minä yritän levätä näiden 3,5 ja 1,5 tyttöjen kanssa minkä vain pystyn.

Vierailija
5/7 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka meni kesken noin 20 viikoilla ja sen jälkeen kaikilta seuraavalta kolmelta noilla samoilla 20 viikoilla alkanut vuoto, mutta en tiedä syystä ja raskaudet kestivät normaalisti loppuun.

Vierailija
6/7 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itselläni ei ole vielä kokemusta siitä miten tämä päättyy, mutta ajattelin kirjoitella koska olen vähän samanlaisessa tilanteessa. Minulla alkoi nyt 16.rv. Tuossa juhannuksena oltiin kaveripariskunnan luona syömässä kun äkkiä alkoi vuotaa ja todella runsaasti. Tässä paikallisessa ensiavussa verta tuli sitten jo niin paljon, että lääkäri pahoitteli keskenmenon johdosta ja lähetti ambulanssilla keskussairaalaan jotta "vuoto ei käy äidille hengenvaaralliseksi". Kaiken kukkuraksi juhannuksen kunniaksi keskussairaalassa oli tehty yhdistämisjärjestelyjä ja gyneosasto oli yhdistetty synnäriin. Siellä sitten vauvojen ja onnellisten äitien keskellä surin omaa kohtaloani, odottelin lääkäriä ja ambulanssin perässä lähtenyttä miestäni.

Kun pääsin lääkärille ultrassa näkyikin täysin hyvin voiva sikiö. Lääkäri tosin sanoi, että tässä on nyt tasan mahdollisuudet onko tämä alkava keskenmeno vai vuotaako tuo kohdunsuun päällä oleva istukka tuossa nyt sitten aikansa. Lepoa määräsi ja kontrollia.

Itseäkin kiinnostaisi tietää että onko se nyt sitten tätä koko loppuraskaus kun eihän istukka kovin paljon liiku ennen synnytystä?

Ja kauanko tilanne voi mennä näin, että vauvalle ei vuodosta tule haittoja?

Minulle lääkäri totesi ettei vuotoa nyt kovin paljon yli viikkoa voi olla. Oman neuvolan lääkäri on varmaankin vähemmän kiireinen kuin tuo yksinään päivystänyt keskussairaalan lääkäri ja häneltä voi varmaan kysyä asioita paremmin, mutta odottele nyt tässä sitten tällaisen asian kanssa loppuviikkoon...

Vierailija
7/7 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin omaa odotustani olisit kuvaillut:) joten tiedän tasan tarkkaan miten rikki tuollaisesta menee:( Minulla oli takana 3 "perus" odotusta, jossa ei mitään vuotoja koskaan, joten shokki olikin 4. raskaus joka alkoi vuotamaan ekan kerran rv 6+ jotain, siis massiivinen vuoto, jota km alettiin hoitamaan. Ultrassa sevisi että oli kanssa kaksosraskaus jossa toinen vuotaa pois, toiselta löytyi syke ja kaikki hyvin. Siitä sitten aina viikoille 22 asti oli enemmän ja vähemmän vuotoa. Vähän mysteeriksi jäi, että mikä vuotaa... epäiltiin hematoomaa, istukkavuotoa, vähän kaikkea! Koko loppuraskaus meni pelätessä että koska taas se alkaa:( Mutta rv 40+4 syntyi tomera ja hyvän kokoinen emäntä, joka tuolla vetelee päikkäreitä:)Joten vastaus on että kyllä, kaikki voi päätyä todellakin hyvin:) On harmi, kun et voi kunnolla levätä ja ottaa rauhassa, varaudu siihen että ottavat sut osastolle lepoon, jos ei vuoto lopu, se "uhka" minulle laitettiin kun sanoin että hankala levätä kotona... Kaikkea hyvää sinulle ja pienelle ihmeelle masussa.

mami ja papu 14+2