Oletko ostanut rintaliivejä myyjän opastuksella?
Kommentit (23)
Entä oliko tilanteena sun mielestä luonnollinen? Oliko kyseessä erikoisliike? ;)
ap
aiemmin onnistunut aina, mutta viimeksi myyjä myi liian tiukat liivit. Tai siis ostin kerralla imetyksen loputtua viidet liivit, joista kaksia voin pitää ilman ahdistusta ja kolmet makaa kaapissa kun ne puristaa niin paljon. sanoin jo kaupassa että oikeastiko tämä koko, tuntuu niin tiukalta, johon myyjä, että ne löystyy niin nopesti. no eipä löysty, jos ei voi edes pitää päällä. Ja ihan kunnon erikoisliikkeessä kävin. Palvelu oli muuten tosi hyvää.
Olen ostanut myyjän opastuksella ja tulen tästä lähtien aina ostamaankin. Olin ostanut itse aivan väärän kokoisia. Nyt on hyvä!
Kyseessä oli erikoisliike ja tilanne oli mielestäni luonnollinen. Minä menin ostamaan liivit ja sellaiset myyjä minulle möi. Eipä siinä mitään sen kummempaa! ;)
palvelu oli ensiluokkaista. Osasi sanoa oikean kokoni vaikka vielä oli vaatteet ja vanhat rintsikat päällä :D
Mittasi rinnan ympäryksen siinä ja sit haki mulle mallia oman väri ja mallitoivomuksen mukaan. Suositteli toki kupin mallia toista, koska olen rintava.
Minun kokoni vaihtui halpisliike 85D:stä Change malliston 80F:ään. Olen siellä asioinut nyt yli vuoden kun jotain olen tarvinnut.
Tissitkin tykkää :D
Myyjä oli tosi mukava ja asiantunteva. Tilanne ei ollut ollenkaan inhottava, vaikka alkuun vierastin ajatusta :). Mulla kävi myös niin, että koko vaihtui. Olin siis itse aiemmin aina ostanut liian pieniä. Ja sitä mäkin ihmettelin miten myyjä tiesi kokoni vaikka olin vielä vaatteet päällä liikkeesä! Mieluusti maksan muutaman kympin enemmän nykyään kun löysin todella istuvan mallin.
Nelosen liivinhakureissu kuulostaa aika kalliille, kun jopa kolmet oli epäsopivat...! Viitonen: noinhan se pitäisi olla, että sen kun menee ja ostaa ne hemmetin liivit. Jotenkin silti se myyjä vieressä hääräämässä tuntuu kiusalliselta ajatukselta. :D Kuutonen: Kiitos vinkistä! Tsekkaan tuon Change-liikkeen (vaikka ensin vain ovelta. ;)
ap
Tosi ystävällinen ja asiantunteva myyjä.
Häitä varten menin oikein liiviliikkeeseen ja myivät minulle sellaiset liivit joista nännit näpöttivät. Ei hyvä. ei niitä voinut käyttää.
Mulla on isot rinnat, joten sopivia kokoja ei ollenkaan joka kaupasta löydy. Samasta syystä liivien täytyy todella istua!
Stockmannilla ainakin Helsingissä on erittäin hyvä ja asiantunteva palvelu. Hyvä myyjä näkee heti, tarvitaanko isompi/pienempi kuppi vai eri ympärysmitta.
Mulle ei koskaan ole myyty huonoja liivejä myyjän ollessa asiantuntijana!
Että sinne vaan rohkeasti ap ostamaan hyvät ja kauniit sulle sopivat liivit!
Olen jo useita vuosia ostanut kaikki liivini erikoisliikkeistä ja myyjän opastuksella. Aiemmin käytin ihan liian pientä kuppikokoa ja liian isoa ympärysmittaa. Change on moniin eirkoisliikkeisiin verrattuna kohtuuhintainen ja mallisto on kiva ja riittää isompiakin kuppikokokoja. Palvelu aina ollut asiantuntevaa ja ystävällistä.
Itse olen asioinut Triumphissa eikä ne myyjät mitenkään tuppaudu. Hienovaraisesti osaavat käyttäytyä. Eli eivät sinne sovituskoppiin tunkeudu, kysyvät kyllä ensin. Ja voithan heille vaikka sanoa ettet ole ikinä sellaisessa liikkeessä asioinut ja haluat rauhaa. Sitten kokeilet rauhassa ensin yksin ja sitten pyydät myyjän paikalle.
Mene toki käymään ainakin paikalla! :)
Onko Hesassa vai jossain muualla? Myykö mitä merkkejä, vai onko se Change just se merkki?
Olen pienitissinen, joten olen pystynyt keplottelemaan itse ostamieni liivien varassa, mutta nyt mulle on tullut joku naisellisuuspuuska ja tämä liiviasia ajankohtaiseksi sen myötä. Lisäksi arvelen, että käytän vääränkokoisia liivejä, koska eivät ole niin mukavia päällä kuin varmasti voisivat olla. Yritän kuitenkin olla ostamatta sellaisia, joissa nännit näpöttää! ;D
Hyvää Juhannusta!
ap
mutta en ole kehdannut/uskaltanut. Kun niitä testataan, niin nääkeekö myyjä ne paljaat rinnat ? Itselläni kauheat raskausarvet niissä, ja imetyksen takia myös noh.. ei ihan niin kiinteät . joten hävettäisi kyllä mennä :/
tissit paljaana. Verhon takana vaihdat ja sit voit avata verhoa, jotta myyjä näkee onko sopivat.
yleensä myyjä mittaa ympäryksen vanhat liivit päällä, tuo sovitukseen omat ehdotuksensa, odottaa verhon takana kun saat vaihdettua ja sitten katsoo, istuuko ne päällä. Eli alasti ei tartte olla myyjän edessä. Ja kyllä ne näkee varmaan aikalailla koko tarjonnan joka päivä ettei siellä tartte häpeillä :)
myyjän neuvoa. Mutta ilmankin pärjää jos tietää kuinka mitat otetaan. Itsellä ei ollut varaa opiskeluaikoina ostaa erikoisliikkeistä mutta oikean koon onnistuin löytämään muutenkin. Se on pikkuhiljaa muuttunut kun paino on vaihdellut, mutta löydän kyllä itsekin ilman myyjää. Erikoisliikkeestä valitettavasti, koska 80G (raskausaikana ja imetysliivit 80H) ei löydy muualta... Viimeksi kun myyjälle sanoin kokoni niin katsoi epäillen mua ja uteliaisuuttaan halusi nähdä kuinka ne sopi. Joutui myöntämään että tiesin itse paremmin.
Mittaa ympärysmitta rintojen alta. Katso vaikka peilistä että mittanauha menee vaakasuorassa. Sitten toinen mitta rinnan päältä. Näitten kahden mitan erotus cm:inä verrataan taulukkoon (luultavasti löytyy netistä) jonka perusteella näet kuppikoon. Yleinen virhe on ostaa liian suurella ympärysmitalla. Jos rintaliivit nousee lapaluiden väliin, ympärysmitta on liian pitkä. Kannattaa kokeilla vähän eri kokoja, merkkien välillä on jonkin verran vaihtelua. Esim. mulla on ympärysmitta 83 mutta 85 on liian löysä, niin ostan aina 80 ympärysmitalla. Ja sitä ei sovittaessa huomaa, vaan vasta kun on ollut vähän aikaa päällä niin solki on noussut takaa. Kun kuppikoko on oikea niin kaarituet ei paina mihinkään, eikä liivin yläreuna paina rintaan "makkaroita".
Jos tuntuu ikävältä asioida myyjän kanssa tai et luota hänen osaamiseensa, noi jutut on hyvä tietää. Mutta jos pääset käymään noissa kaupoissa mitä muut on suositelleet, niin kyllähän hyvä myyjä osaa auttaa ja pääset vähemmällä vaivalla.
Arvelinkin, että liivin koko oli väärä, ja menin kunnolliseen liikkeeseen, jossa kuppikoko muuttui B:stä D/E:hen ja ympärysmitta pieneni. Oikeankokoiset liivit tuntuvat tosi hyviltä!
Changessakin asioin, koska siellä on edullisempaa kuin erityisliikkeessä, ja kanta-asiakkaat saavat aina alennusta. Siellä tosin mallisto on hiukan eri kokoinen, eli muihin liiveihini verrattuna käytän vielä pienempää ympärystä ja suurempaa kuppia.
Nännien näpöttäminenhän on kiva lisä sellaisiin liiveihin, joita esitellään kahden kesken miehelle ;)
Hyvää juhannusta, ap!
Sain vihdoinkin sopivat liivit!