Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä oon tyhmä.... selittäkää mulle minkä takia kerjääminen pitäis kieltää? ev

Vierailija
24.06.2010 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä se nyt helvetti haittaa jos joku kerjää? ei mua ainakaan, mutta varmaan siksi ettei ne romanit tulisi tänne, kun ne varastaa...

Vierailija
2/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kunnon" ihmisiä ahdistaa nähdä niin lähellä ahdistusta ja puutetta. "Kaikilla" on kivempaa, jos todella köyhien ja hädänalaisten olemassaoloa ei tarvitse huomata. Kerjäläisten pitää pysyä poissa "kunnon" ihmisen silmistä, ettei "kunnon" ihmiselle tule vaan paha mieli.

Sitä paitsi harvempi ihminen päätyy Stockan ovesta sisään tuhlaamaan jos oven vieressä joku ruma silmäpuoli mummo ojentelee kättään, kun ei ole leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskasakkia tunkis maahan

Vierailija
4/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kulutusta

mä en halua rahottaa jonkun romanialaisen rikollisen elämää, en ollenkaan

sääliä en tunne

Vierailija
5/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliä en tunne

isoja alkukirjaimia välimerkeistä puhumattakaan.

Vierailija
6/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eri mitoissa kuin Suomessa. Olin kerran lomalla Bulgarissa ja istuin ravintolassa. Aika nurkkapöydässä. Ovesta lennähti sisälle noin 9v kerjäläistyttö ja luoksi erään pöydän luokse, mistä nappasi salamannopeasti hampurilaisen, joka lautasella oli. Kukaan ei ehtinyt tehdä mitään, jotenkin tilanne oli niin absurdi, ettei sellaista oleta edes tapahtuvan. tyttö juoksi hampurilaisen kanssa ulos ravintolasta...

Tuohon se Suomessakin menee jos kerjääminen sallitaan. On aika sinisilmäistä uskoa, että kerjäläiset tyytyisivät vain nätisti istumaan kadunkulmassa hattu kourassa. Kerjäämisestä ei ole pitkä matka varastamiseen.

Vierailija
7/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän tason viesteihin laittaa isot kirjaimet?

onks nyt hyvä olo?

lähdenkin tästä shoppailemaan, toivottavasti en kompastu tavaratalon oven edessä istuviin kerjäläisiin, voi jalkaan sattua

Vierailija
8/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ne romanit ei vaan kerjää vaan harrastaa rikollista toimintaa mm. varastamalla lompakoita, käsilaukkuja ja kaupoista tavaraa

b) samaiset romanit häiriköi mm. sylkemällä ihmisten päälle, käyttäytyvät väkivaltaisesti ja uhkailevat ohikulkijoita

c) tässä maassa ei kenenkään tarvitse kerjätä, sossu on sitä varten

d) käy vaikka asematunnelin S-Marketissa katsomassa minne ne kerjätyt rahat menee. Peliautomaatteihin, olueen ja muuhun alkoholiin.

e) kerjäämisen kieltäminen estäisi näiden loisten tulon Suomeen ja sitä kautta estäisi heidän tarkoituksensa hyötyä me9dän sosiaalituista ja nekin rahat säästyisivät suomalaisille joille ne kuuluukin koska kaikki se raha on kerätty verovaroissta.

Vierailija
9/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden tekemien varkauksien ja taskuvarkauksien peitetoimintaa. Nyt kaikki tietää, että varkaat ovat tulleet, kun kerjätä ei saa mutta rahaa on.

Vierailija
10/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä en yhdellekään kerjäläiselle rahojani anna, ulkomailla eri asia jossa ei ole sosiaaliturvaa.

Eläinten hyväksi kyllä annan paljonkin rahaa!

Vierailija
11/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eri mitoissa kuin Suomessa. Olin kerran lomalla Bulgarissa ja istuin ravintolassa. Aika nurkkapöydässä. Ovesta lennähti sisälle noin 9v kerjäläistyttö ja luoksi erään pöydän luokse, mistä nappasi salamannopeasti hampurilaisen, joka lautasella oli. Kukaan ei ehtinyt tehdä mitään, jotenkin tilanne oli niin absurdi, ettei sellaista oleta edes tapahtuvan. tyttö juoksi hampurilaisen kanssa ulos ravintolasta...

Tuohon se Suomessakin menee jos kerjääminen sallitaan. On aika sinisilmäistä uskoa, että kerjäläiset tyytyisivät vain nätisti istumaan kadunkulmassa hattu kourassa. Kerjäämisestä ei ole pitkä matka varastamiseen.

Tässä tapauksessa ainakin kyse on ollut sitten aidosta puutteesta, jos lapsi nälkäänsä varastaa ruokaa. Eli eiköhän syy ollut muussa kuin kerjäämisen sallimisessa. Eri juttu on sitten jos kansainvälisen liigan johtamana kerätään vaan rahaa.

Vierailija
12/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävelen kerjäläisen tai katusoittajan ohi kadulla. Etenkin jos ovat ulkomaalaisia ja todella "surkean" näköisiä. En anna heille koskaan rahaa.

Itse haluaisin että kerjääminen kadulla lopetetaan. Tehdäänkö se lailla vai miten, siihen en osaa ottaa kantaa.

Ulkomailla kerjääminen on aivan erilaista. Tuttavani kertoi Kreikasta, että siellä romanilapset myyvät kukkia, mitkä on haudoilta varastettuja. Tämän hän kuuli paikallisilta ihmisiltä. Eihän se toki kerjäämistä ole vaan "kukkien myyntiä", mutta varastelu on siinä kyseenalaista. Usein vanhemmat istuvat jossain syrjemmässä ja antavat lasten hoitaa hommat, koska lapset herättävät sääliä ja kauppa käy paremmin. Milloinkohan tämä tulee Suomeenkin?

Vierailija
13/13 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on nälkä kuin se, että hän varastaisi minun hampurilaiseni. Ostan vain uuden, mutta lapsi saa napansa kerrankin täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi