Mitä teidän n. 2v syö aamupalaksi?
Olen tajonnut muroja, leipää, puuroa... mikään ei oikein kelpaa... jogurtteja ei syö, viiliä kyllä välillä ja välillä omenaa. Aina pitäsi olla jotain uutta ja sekään ei välttämättä kelpaa.
Kommentit (12)
Kyllä hän niitä pahimpaan nälkään syö, eli pari haukkausta leivästä tai kolme lusikallista puuroa... parhaiten uppoaa jugurtti ja hedelmä tai leikkeleiet ja juusto ja hedelmät. Tuo lapsi taitaa olla jokin luontainen karppi. En tee syömisestä numeroa ja yleensä tarjoan sitä leipää tai puuroa anyway, koska muutkin syövät niitä aamiaiseksi.
tuo voisikin olla hyvä idea, että laitan leikkelettä ja juustoa ja jotain hedelmiä...
puuro ei täällä mene vaan tulee oksennusrefleksi, tekee varmaan hampaita tai sitten tuolla on kurkku kipeä.
Harmittaa kun nuo jogurtitkaan ei kelpaa, täytyy yrittää keksiä niihin uusia makuja, siis jos luonnon jogurttia maustaisi...
ap
Puuroa maitoon keitettynä (päälle kaneli-sokeria, erilaisia itse oman puutarhan marjoista keitettyjä hilloja).
Pehmeää leipää+hedelmää+maitoa/jugusrttia.
Riisimuroa+maitoa+sekaan banaanipaloja.
Eilen söi itse tehtyä omenapiirakkaa+maitoa.
Ihan pelkkää Pilttiä tms. siis? Meillä syö vielä 7-vuotiaskin niitä (tai ainakin Aurinkoinen -Piltti on meidän perheen herkkua).
* puuroa hillolla / mehukeitolla / voisilmällä ja sokerilla
* marjapuuroa
* muroja, banaaninpaloja ja maitoa
* mysliä ja kiisseliä
* leipää juustolla tai kinkulla
* hedelmiä pelkästään tai noiden muiden lisänä
juomana maito
Välillä maistuu hyvin, välillä heikommin.
tykkää kovasti maustetuista Viilis-viileistä, tavalliset viilit eivät maistu. Myös Cracotte täysjyvävoileipäkeksit maistuvat ja ovat terveellisiä. Entä oletko kokeillut Saarioisten vispipuuroa (tai tietenkin voi itsekin valmistaa), se on meidän tytön uusin suosikki.
Syö myös mielellään jugurttia, banaania, muroja, leipää pelkällä voilla, toisinaan vielä puuroakin hedelmäsoseella tai voisilmällä höystettynä.
Joinain aamuina menee näistä vain yhtä ja pieni määrä, toisinaan taas paria-kolmeakin sorttia ja isompi määrä.
suolatonta neljän viljan tai kaurapuuroa voisilmällä - joskus mehukeitolla - lisäksi maitoa, omenaa tai banaania ja leipää (päällä juustoa/kinkkua). Joskus puuron sijasta Elovena-kauramuroja tai Weetabixia.
Meidän 2v3kk syö aamupalaksi pienen näverryksen voileivän reunasta, makkaran siitä päältä, kurkkua muutaman viipaleen, tomaattia imeskelee mutta ottaa pois suusta, juusto lentää lattialle tai tarjotaan suoraan koiralle.. Maitoa juo. Banaanin syö jos niitä on (söisi vaikka toisenkin jos annettaisiin, mutta ei anneta kuin yksi), muita hedelmiä syö vähän.
Puuroa ei syö. Muroja vain mummolassa - kotona niitä ei jostain syystä voi syödä. Kiisseliä tai jogurttia syö välipalalla ja iltapalalla, mutta aamulla se ei kelpaa. Aamulla ei oikein halua kuulla puhuttavankaan mistään muusta tarjoilusta kuin leivästä, sen pyytää itse (vaikkei itse leipää juuri syö).
Mutta hyvin on hengissä pysynyt leivän-näverryksillä ja banaanilla sillointällöin. Jos ei syö niin sitten ei. Ei siitä kannata liikaa stressata, kyllä tuon ikäinen jo sanoo jos on nälkään kuolemassa.
Meidän 2v syö aamupalaksi leipää, päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua. Juomaksi maito tai vesi. Välillä syö myös omppua.
Puuroa se söi aamuin illoin melkein kaksivuotiaaksi, sitten ruvettiin antamaan aamupalaksi leipää ja illalla edelleen puuroa.
weetabixiin, kun en enää jaksanut aamuisin keitellä. Syö yhden sellaisen maidon kanssa. Sen syötyään saa vielä halutessaan palan juustoa, kinkkua, leipää ja hedelmää.
tosin esikoinen taisi siirtyä muroihin (kuiviltaan!) tuossa iässä. Muille on sitten kelvanneet puurot erinäisten Piltti -soseiden kera.