mitä ajattelisit,jos menisin 7kk:n seurustelun jälk. naimisiin?
ja ikäeroakin on..olen 36 ja mies 58..
minkälaisia ajatuksia tai tuntemuksia se toisi? vai toisiko mitään?
näin aion tehdä..syksyllä menemä vihille
Kommentit (8)
ei kai ikä ole kuin numeroita. Tosin muista että 20v päästä saatat olla miehesi omaishoitaja. Niinkävi tädilleni.. Toisaalta isäni jäi leskeksi vaikka äitini oli 20v nuorempi.. kuka elämästä tietää..
Itse menin kihloihin alle 6 kk tapaamisesta ja kihloihin meno oli meille lupaus ja sopimus avioliitosta, joten olisin hyvin voinut mennä naimisiinkin samantien. Naimisiin mentiin kuitenkin vasta reilun vuoden tuntemisen perusteella.
Olen hyvin harkitsevainen ihminen ja periaatteessa en kannusta ketään mihinkään pika-avioliittoihin. Avioliitto on vakava asia, jota on hyvä harkita perusteellisesti, mutta kyllä sen oikean tunnistaa ja jos kaikki asiat on suhteessa hyvin ja tilanteessa ei ole mitään eroja taustalla tai lapsia edellisistä suhteista tms. niin kyllä tiedän monta nopeasti avioitunutta, joilla liitto on kestänyt läpi elämän.
Meillä tulee 10 täyteen ja onnellisia ollaan edelleen.
ELi onnea vaan sulle ap!
Onhan teillä ikääkin jonkin verran, että ehkä sitä ei vuosien seurustelua kaipaa niinkään. Sisko meni naimisiin puolen vuoden seurustelun jälkeen, ja ovat ne naimisissa vieläkin. Mitähän siitä nyt on, kuusi- seitsemän vuotta? Lapsen saivat viimevuonna. Jos oikealta tuntuu niin siitä vain.
(eikä se ole elämää ainiaaksi sitova päätös kuitenkaan ihan välttämättä, on muutkin eronneet jos jostain syystä pakko on. Toisin olisi lapsen kanssa, sen vanhempina pysyy aina vaikka miten eroaisi)
Jännittäminen olisi kyllä ihan turhaa, sillä ei seurusteluaika mitään kerro. Kuulin juuri pariskunnasta, joka meni vuoden seurustelun ja kolmen vuoden avoliiton jälkeen naimisiin. Ero tuli 8 kk myöhemmin.
että tietää, kun oikea sattuu kohdalle. Meitä pidettiin ihan tyhminä, kun menimme naimisiin 10 kk seurustelun jälkeen. Tosi monet sano, että liittonne kestää ehkä muutaman vuoden. No nyt tulee elokuussa 15 vuotta... Että kyllä sen vaan ite tietää.
ja olemme olleet naimisissa nyt 11 vuotta. Elämä hymyilee ja jälkikasvu kukostaa. (Olin kyllä tutustunut mieheeni jo aiemmin, mutta emme alkaneet silloin vielä seurustella.)
Joidenkin mielestä on riskinottoa sitoutua nopeasti, koska rakastumisen huuma kestää aikansa ja sen kuluessa ei katso asioita samalla tavoin kuin normaalisti. Voi hyvin olla. Me kuitenkin luotimme elämänkokemukseemme ja ihmistuntemukseemme, ja onnistuimme.
Siihen en pysty eläytymään, että haluat puolisoksesi 58-vuotiaan, mutta kaipa tiedät mitä teet.
Jännittäminen olisi kyllä ihan turhaa, sillä ei seurusteluaika mitään kerro. Kuulin juuri pariskunnasta, joka meni vuoden seurustelun ja kolmen vuoden avoliiton jälkeen naimisiin. Ero tuli 8 kk myöhemmin.
Näin juuri. Tiedän parin, joka oli avoliitossa 6 v, meni naimisiin ja avioliitto kesti vajaan vuoden. Toisaalta taas tiedän tyyliin kuukauden päästä tapaamisesta kihlautuneita, jotka ovat olleet naimisissa 20-30 vuotta.
Ap:lle toivottaisin onnea.
Aika vanha äijä sulla mutta mikäpä siinä.