Lue keskustelun säännöt.
Neljättä vauvaa vielä tässä iässä...
22.06.2010 |
mutta se ei olekkaan niin yksinkertaista enää. Aikoinaan tehnyt sterilisaation kolmannen jälkeen. Nyt olisi elämäntilanne aivan toinen ja vauva siihen olisi piste iin päälle. Mutta nyt vain ongelmanan se että kun on ikää jo pian 38 ja on tuota ylipainoa kertynyt, ei oikein ehtisi laihduttamaankaan. Eli päällimmäisenä kysymyksenä onkin että tietääkö kukaan että tekevätkö keinohedelmöitystä ylipainoiselle jolla perusterveys ok ja kuntokin ihan hyvä. Tiedän kyllä riskit kun on ylipainoa ja ikääkin, joten siitä on turha alkaa saarnata...
Kertokaahan ihmiset jos tiedätte vastaavia tapauksia. Ihan vaan sillä että haaveilenko turhaan...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulle on tehty ja ylipainoa n. 10 kg, ja olin siis tuolloin 35-vuotias.
Ystävälleni tehtiin juuri viime vuonna ja ylipainoa reilusti sellaiset 25 kg.
Ongelmana ehkä se, että sekä hän että minä olemme molemmat olleet lähellä normipainoa (hän hiukan ylipainoinen, minä BMI 22), kun aloitimme hoidot, ja ainakin itselläni paino nousi jokaisesta hormonikerrasta (enkä sitten sitä saanut pois, kun tuota itsekuria ei taida olla).
Itselleni ei asiasta huomauteltu, mutta kaverini kertoi, että hänelle kyllä sanottiin ylipainosta (siis että raskautuminen helpompaa jos ei ylipainoa) mutta vain asiallisesti, koska tiedettiin, että ylipaino tullut hoitojen aikana. Kaverini oli tässä viimeisessä tuloksekkaassa hoitokerrassa 37-vuotias.
Olen jostakin lukenut, että KELAn tuki päättyy, kun nainen on 39-vuotias eli nyt kannattaa sitten kiireesti mennä tiedustelemaan noista hoidoista, ettei jää harmittamaan. Ilman tukea hoidot on tosi kalliita.