Hormonit sekaisin?
Kuinka kauan teillä on kestänyt pillereiden jälkeen, että oma hormonitoiminta tasoittuu??? Pillereitä ollut erilaisia käytössä jo n.9vuotta(2 lastakin löytyy,kolmas toiveissa)
1."luomukierto"38pv,toinen 30,seuraava 36, sitten 40 ja nyt jo kp.51. Ja negaa näytti pari päivää sitten. Nyt vuotoa tippa kerrallaan parin päivän ajan. Hermostuttaa jo.
Kommentit (2)
Minäkin olin syönyt pillereitä kymmenisen vuotta ennenkuin jätin ne pois helmikuussa 2010. Tyhjennysvuoto tuli muutaman päivän kuluttua, mutta ensimmäisiä luomumenkkoja sainkin sitten odotella 78 päivää. Toinen kierto oli lyhyempi, vain 42 päivää. Jostain luin, että kierroissa, jotka ovat alle 23 päivää tai yli 35 päivää, ei todennäköisesti ole ovulaatiota ja hätäpäissäni kävin gynekologilla. Ja mulla todettiin PCO, mikä on todennäköisesti syynä pitkään kiertoon. Todennäköisesti en ole myöskään ovuloinut. Syksyllä sitten mietitään, mitä tehdään. Nyt ei sitten tarvitse enää miettiä, miksi kierrot on pitkiä, eikä myöskään kauheasti tarvitse ovulaatioita tikutella. Suosittelen gynellä käyntiä, varsinkin jos on jo ikääkin, kuten minulla, ettei tarvitsis kotona yksin pähkäillä kierron kanssa.
Mulla meni 5kk ennen kuin ekat luonnolliset kuukautiset tulivat pillereiden lopetuksen jälkeen. Siitä sitten eka kierto oli hurjat 51pv!! Ja nyt katsotaan josko alkaisi olla normaalissa kierrossa...
Toivottavasti sulla nega muuttuisi pian plussaksi :) Voihan olla, että tipottelu viittaa alkuraskauden oireisiin!